Enorm koelvloeistof verbruik Opel meriva B 2011

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Enorm koelvloeistof verbruik Opel meriva B 2011

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553751
    GijsvanA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2017

      beste forumleden,

      sinds kort ben ik in het bezit van een opel meriva B. Nu kreeg ik vandaag de melding in mijn scherm A/C is uitgeschakeld Motortempratuur te hoog. Er zat nog een kleine hoeveelheid koelvloeistof in m’n expansievat, dus deze bijgevuld. Tijdens het bijvullen kwam ik erachter toen ik de dop eraf draaide dat de koelvloeistof weer terug het vaatje in kwam borrelen.

      nu na een rit van 10 kilometer ben ik weer 1/3 koelvloeistof kwijt.

       

      kan iemand van jullie mij helpen??

       

      alvast bedankt

       

      met vriendelijke groet

      Gijs

      #18553827
      Ron met Mokka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 April 2021

        mogelijk ontlucht je systeem nu, nadat het veel te leeg was. even bijvullen, stationair laten draaien, afkoelen, bijvullen. Niet volop mee gaan rijden tot het goed is bijgevuld en niet zakt, ander volgt flinke schade.

        of.. er lekt koelvloeistof: zie je lekkagesporen: witte aanslag op slangen, pomp, onderin of zelfs op de grond onder de auto?

        of.. de koppakking. Dan nogal s een flinke rookontwikkeling uit de uitlaat.

         

        #18553832
        GijsvanA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2017

          Beste Ron, dank voor uw reactie! Ik heb de gehele motor onderzocht en er lekt koelvloeistof bij de waterpomp. Morgen wordt de waterpomp vervangen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.