Elektrische raamschakelaars Vectra C werken niet.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Elektrische raamschakelaars Vectra C werken niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275922
    CJX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2011

      De elektrische raamschakelaars aan de bijrijderskant ( Voor en achter ) van mijn VEC-station uit 2008 werken niet meer. Aan de bestuurderskant werkt het wel gewoon.
      Nu heb ik ooit op het forum gelezen dat dit een kwestie is van de raamschakelaars demonteren en de kontaktpunten schoonmaken.
      Daarbij was ik op zoek naar een how-to over dit onderwerp, maar kan die niet vinden.

      Waar moet ik op letten bij dit ( waarschijnlijk simpele ) klusje?
      Kunnen de schakelaarunits er gewoon uitgewipt worden met een kleine schroevendraaier?

      Ik wil namenlijk niets zomaar beschadigen.

      #18314000
      ketel1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 January 2016

        Hallo.
        Schakelaar wip je er idd zo uit met een kleine schroevendraaier .
        Contactpunten even schoonmaken met punt van schip mesje werkte bij mijn vectra goed.

        Mvg

        #18314001
        CJX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2011

          Thnx, Ik ga het binnenkort proberen.

          #18314002
          CJX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2011

            Vandaag het probleempje opgelost. :D

            Wat pica’s gemaakt van wat ik tegen kwam bij de schakelaar rechts achter.
            Rechts voor is simpeler en daar heb je net iets meer ruimte.

            met een klein schroevendraaiertje het paneeltje ( compleet met speakertje ) eruit gewipt.

            Allereerst de elektrische aansluiting er af gehaald. ( deze zit ook met een plastic lipje geborgd )
            Vervolgens de schakelaar eruit geduwd door de metalen lipjes aan de zijkant van de behuizing weg te duwen.

            Daarna de behuizing verder uit elkaar gehaald door de vier plastic lipjes aan de onderzijde wat weg te duwen.
            op deze manier kom je bij de kontaktpuntjes.

            Deze ( in de rubber strip ) heb ik iets opgeruwd met een mesje, en ingespoten met contactspray.
            De printplaat-kontakten heb ik alleen ingespoten met contactspray, en zachtjes opgewreven met een droge doek.

            Daarna alles weer in elkaar geklikt, en in de auto gemonteerd.
            Werkt weer feilloos. king:

            #18405038
            stiggel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 November 2010

              Mijn bedieningspaneeltje zag er iets anders uit, omdat er nog een schakelaar van de electrische kofferbak bij in zat.

              Maar op vergelijkbare wijze heb ik hetzelfde probleem weten te verhelpen!

              Thanx voor de tips.IMG_20210116_161937IMG_20210116_163656

              #18405076
              Koffie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 November 2019

                Pas met contactspray op. Sommige soorten zijn agressief en dienen na gebruik verwijderd te worden, anders vreten ze de contacten aan.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.