Elektrisch bedienbare, wegklapbare en verwarmbare buitenspiegels

Forumindex Forums Modellen Crossland Elektrisch bedienbare, wegklapbare en verwarmbare buitenspiegels

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18399869
    ronald.jobse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2020

      Ik heb de Crossland X Innovation+, waarin de optie genoemd staat: Elektrisch bedienbare, wegklapbare en verwarmbare buitenspiegels. Bij de basisuitvoering staat expliciet: handmatig wegklapbaar. Mijn verwachting zou is dan dat de buitenspiegels elektrisch inklapbaar zouden zijn. Je voelt ‘m al aankomen: dat zijn ze niet.

      Nu zou je het natuurlijk zo letterlijk kunnen lezen dat ‘elektrisch’ alleen betrekking heeft op ‘bedienbaar’, en dat ‘inklapbaar’ handmatig is, maar dan zou ‘verwarmbaar’ ook handmatig zijn, en dat is (ook volgens de dealer) niet het geval.Toen de brochure en prijslijst van de Opel Crossland X zelf er maar even bijgepakt. In de brochure kan ik er niets over vinden, maar in de prijslijst wel (MY2020,5). Op pagina 3 daarvan staat wat de Crossland X Selection (de basisuitvoering) heeft m.b.t. de buitenspiegels: daar staat expliciet ‘handmatig wegklapbaar’. Op pagina 5 daarvan staat wat de Crossland X in het Innovation+ pakket heeft m.b.t. de buitenspiegels; Elektrisch bedienbare, wegklapbare en verwarmbare buitenspiegels. Als ik dat lees, in acht nemende wat op pagina 3 staat, kan ik niet anders concluderen dat dat de buitenspiegels elektrisch inklapbaar zouden moeten zijn (i.p.v. handmatig). Datzelfde wordt nog eens bekrachtigd op pagina 12, waar het bij de Innovation (dus niet de Innovation+) expliciet als handmatig wordt benoemd.

      Uiteraard heb ik hierover contact gehad met de dealer. Hij heeft het uitgezocht en geeft aan (na zelf proberen en navragen bij Opel Nederland) dat de buitenspiegels alleen elektrisch inklapbaar zijn i.c.m. een andere optie (ik weet even niet welke, maar een optie die we blijkbaar niet hebben, en de afhankelijkheid klonk m.i. niet logisch). Dit is bij het verkopen van de auto ook niet expliciet aangegeven en deze afhankelijkheid is nergens in de prijslijst, brochure, Opel- en/of ANWB-website benoemd, en blijkbaar alleen intern bij Opel bekend.

      Er wordt in elk geval door Opel aangegeven dat het niet op de Innovation+ zit en ook niet achteraf kan.

      Ik vind het misleidend, maar ik word behandeld alsof het heel raar is wat ik aangeef. Wat vinden jullie?

      #18400183
      Rob1952
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 December 2020

        Hallo Ronald,

        Ik heb de innovation van juli 2019 met plus pakket en bij mij klappen de spiegels wel automatisch naar binnen. Dus als jij ook plus pakket hebt zou dit aanwezig moeten zijn. je kunt dit ook terug vinden op de website van opel bij het samenstellen van de Crossland X!

        #18400701
        Liesbeth Dekker-de Bruijn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 December 2020

          <p style=”text-align: left;”>Hallo Ronald,</p>
          Wij hebben hetzelfde probleem met onze crossland X met het innovation + pakket (levering oktober 2020). Sinsdien zijn we bezig om een antwoord te krijgen. De verkoper had dit nog nooit meegemaakt bij één auto, alleen bij een hele serie. Aangezien we blijkbaar niet de enige zijn gast het hier wel op lijken.

          Na 5 weken herhaaldelijk aandringen op een antwoord werd meegedeeld dat de elektrisch inklapbare verwarmbare buitenspiegels alleen geleverd kunnen worden i.c.m. een navigatie.

          We hebben aangegeven dat dit een heel vreemd antwoord is en dat we dit nog nooit hebben meegemaakt.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.