electrisch raam afstellen

Forumindex Forums Modellen Calibra electrisch raam afstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208908
    opelkadetje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2004

      nu heb ik afgelopen weekend een nieuw raam mechanisme in mn cali gekregen:D

      alleen nu is het zo dat het raam niet helemaal goed sluit..

      het gaat om het raam van de bestuurderskant.
      als je voor het raam staat en hij is gewoon dicht dan valt hij met de rechterbovenhoek een beetje over het rubber heen ipv gewoon netjes binnen de rubbers.
      tevens als mijn deur dicht is blijft hij een beetje hangen achter het rubber van boven..

      conclusie mijn raam zit niet helemaal goed zoals hij behoort te zitten.

      wat we gedaan hebben is een ander mechanisme erin, met popnagels vastgezet (deze nagels waren 4.8 mm en waren in het gat iets te ruim, denk 1 mm of zo)
      maar doordat je de nagel aantrekt zit het gewoon vast.
      daarna het raam er weer ingeklikt en het werkt ook gewoon normaal.
      wel is het zo dat aan de rechterkant van het raam (het achterste gedeelte) 2 rubberen stoters of zo zaten, vlak onder elkaar… bij de 1 is het bovenstukje erafgeschoten en niet meer teruggemonteerd, nu lijkt me dit niet veel uitmaken?

      als ik het raam gewoon dicht heb (omhoog) dan heb ik als ik het raam beetpak aan de rechterkant ook best veel speling.. ik kan hem zeker een halve cm omhoogtrekken.

      graag van onze geleerde koppen hier een oplossing voor:D

      #17466990
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Mijn eerste gok is zoals je zelf al aangeeft “die rubberen stoters ofzo” :P
        Anders moet je met het raam helemaal omhoog even die 2 schroefjes (uit mijn hoofd gezegd 13mm dop anders 12 of 10) los draaien waarmee het raam aan het mechanisme zit: hier moet je het hele zaakje afstellen. Het kan een heel gepriegel zijn eer hij zit zoals je wil.

        #17466991
        opelkadetje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2004

          hm ja maar die rubberen stoters … lijkt me geen functie hebben misschien dat je weet wat die functie is.?

          #17466992
          Opaul
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 October 2006

            Hebben wel een functie! Als je tenminste de zwarte stoters bedoeld die op je raam gelijmd zitten?

            Die vallen bovenin de geleider in een metalen omhulsel. De stoters zijn van plastic met binnenin een gebogen stuk metaal dat een klein beetje vering geeft. Om een lang verhaal kort te maken, die dingen zorgen er voor dat je raam goed geklemd zit als het helemaal omhoog staat.

            #17466993
            opelkadetje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2004

              ja die bedoel ik dus…. pfff mis er 1 van.

              kapje van de bovenste is erafgesprongen en is kwijt.

              maar dat is dus waarschijnlijk de reden waarom hij niet goed omhoog loopt?

              #17466994
              Opaul
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 October 2006

                Grote kans dat dat de oorzaak is ja.
                Als aan één kant, één van de twee kapjes weg is kan dat voor instabiliteit zorgen. De stootblokken horen ook aan beide kanten van het raam te zitten, is dat nog het geval bij jou?

                Bij mij heeft er eentje ooit losgelaten en die heb ik er met succes weer opgelijmd. Misschien kun je op de sloop een blok vinden dat ook losgelaten heeft? De kans dat ze bij de dealer te verkrijgen zijn lijkt me klein. Als je gaat lijmen moet je wel speciale lijm hebben voor glas.

                Tip: Vaak staat er op lijm dat deze niet geschikt is voor autoglas, maar dat is onzin. Heb het bij Carglass nagevraagd en je kunt gewoon lijm gebruiken die geschikt is om kunstof op glas te lijmen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.