El. stuurbekrachteging probleem

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen El. stuurbekrachteging probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206881
    D_Valentino
      Lid sinds:
      30 January 2008

      Egt een Raar probleem.
      als me kadett E met elec stuurbekrachteging stilsta en ik draai aan me stuur valt hij spontaan uit, ga ik rijden geef ik wat gas nergenst last van,
      dan af en toe als ik van een rontonde afkom wil hij ook uitvallen :argue
      misschien mensen die er al een probleem me hebben gehad ?
      misschien kortsluiting binnen in de pomp ofzo :thumbdown
      khad er 1 week terug last van had hem volgetankt geen last gehad en sinds gistere is het weer raak,

      Het is ook zo als hij uitvalt en ik laat me stuur op hetzelfde punt staan start hij ook niet meer :thumbdown als ik hem dan start doet hij niks blijf ik hem doorstarten terwijl ik aan me stuur draai gaat hij wel aan :wtf

      Het is elke x op een bepaald punt als ik hem rondraai waar het fout gaat :thumbdown

      #17398904
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Elektrische stuurbekrachtiging in een Kadett?????

        Jij bent de eerste.

        Jij henbt hydraulische stuurbekrachtiging:

        Controleren:

        – Spanning V-snaar van de stuurpomp
        – Oliepeil Stuurbekrachtiging (tankje met dop waar ZF op staat.

        Willem

        #17398905
        D_Valentino
          Lid sinds:
          30 January 2008

          Dat weet ik dat ik de 1e ben :D
          maar het is egt een electrische stuurbekrachteging op me kadett,
          van wie ik hem gekocht heb dat dit nooit voorkomt een kadett met electrische stuurbekrachteging,
          kweet alleen niet van welk model op het is :(

          #17398906
          Small Sexy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Geen idee hoe elec stuurbekrachtiging werkt, maar ik denk dat het heeft te maken met de positie van je stuur ja.
            Ik weet dat bij bijvoorbeeld een ESP systeem, het stuur een sleepring heeft die de draaihoek van je stuur waarneemt. Wanneer er een fout, of eventueel een kortsluiting daarin zit, je ecu weigert te starten.

            Als het ergens zit, zit het in je ecu, of in die sleepring. Die sleepring zou wel eens achter je stuur kunnen zitten, vlakbij het contactblok. Kan ook in het stuurhuis zitten.. even nakijken dus.

            Sjupke`

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.