Eindelijk een oplossing voor alle EGR problemen.

Forumindex Forums Techniek Ecotec Eindelijk een oplossing voor alle EGR problemen.

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239847
    the-duke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2007

      Ik wilde dit graag even delen, want ik had zelf al genoeg negatieve ervaringen met EGR kleppen en waarom zou iedereen op nieuw het wiel uitvinden ;)

      Ik heb ook alles geprobeerd van schoonmaken (terwijl dan de rest van je inlaat nog steeds vies wordt en blijft), tot en met halfblind plaatje (wat ook niet bij ieder type kan) tot en met uiteindelijk ontdekken dat de klep dan nog steeds kapot kan gaan door slijtage en alsnog een motormanagement lampje laat branden. Je kan ook geen forum of technische vraagbaak openen en een groot deel van de vragen gaat daarover of over de vervelende gevolgen van een slechte EGR werking.

      Wat volgens mij dé oplossing is, en ik nu in de praktijk heb bewezen, is de volgende: klik je ECU uit de auto en stuur hem op om de EGR functionaliteit er compleet uit te laten programmeren.

      Details:
      Bedrijf: DBilas Dynamic
      URL: http://www.dbilas-shop.com
      Kosten: 120 euro excl. 19% btw.

      Je kan daarna de EGR klep gewoon laten zitten of compleet weghalen en een afdekplaatje monteren, maar zal in ieder geval nooit meer verslijten en storingen geven.
      Ik heb gevraagd voor welke motoren dit mogelijk is en dat betreft op dit moment de volgende lijst:

      X10XE
      Z10XE
      Z10XEP
      X12XE
      Z12XE
      Z12XEP
      X14XE
      Z14XE
      Z14XEP
      X16XE
      Z16XE
      Z16XEP
      Z16XE1
      Z16XER
      Z18XE
      X18XE1
      X18XE
      X20XEV
      Z22SE
      X25XE
      Y26SE
      X30XE

      Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee..

      Gr,
      The Duke

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.