Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › EGR klep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2009 om 16:18 #17462641
Wie zegt dat het aan de EGR ligt.
EGR heeft geen eigen lampje namelijk.
zou m eerst uit laten lezen als ik jouw was, kan ernstiger zijn dan de EGR.
straks peert ie in mekaar, dat is een prijzige grap, kan namelijk ook een brandstof of ontstekings probleem zijn.
als het storings lampje brand kunnen er wel 100 verschillende dingen mis zijn namelijk.
Succes
mv gr Willem
20 februari 2009 om 16:41 #17462642Nou vandaag bij de VOD geweest maar vertelde me dat er voor deze geen dichte pakking was.:swear
Is er hier iemand die het artikel nummer weet voor de EGR klep van een X16XEL-II?
Anders zal ik zelf iets moeten fabriceren
24 februari 2009 om 17:49 #17462643ik had hem al uit laten lezen
24 februari 2009 om 17:53 #17462644weet iemand of hij af te dopen is en met welk plaatje
frontera 2.2 16v bj 99
13 juli 2009 om 17:58 #17462645Vanochtend brandde opeens mijn MM lampje.
Motor liep goed, vandaag 100km gereden, zonder problemen.
Toch maar ‘s middags even naar de V.O.D.
Code uitgelezen: P0400 uitlaatgas recirculatie circuit bereik/prestatie (klep gesloten)
Volgens de V.O.D. betekende dit een nieuwe EGR klep a 250 euro (incl. montage)
Heb ik niet gedaan, alleen foutcode verwijderd, heb de EGR klep er net uitgehaald, maar de plunjer zat niet vast. Kan ook niet vuil zijn, want de EGR is afgedopt.
De klep ging ook open en dicht toen ik er spanning opzette.
Volgens de V.O.D. kan bij het niet vervangen van de EGR klep de uitlaatgassen te heet worden, wat uiteindelijk schadelijk is voor de katalysator.
Is dit zo?
Waarom gaat het MM lampje pas maanden na het afdoppen branden?Arjan
13 juli 2009 om 18:03 #17462646Bij mijn weten werkt de recirculatie klep alleen in het middengebied van de toeren. Lijkt me dat uitlaatgassen een stuk heter zijn als je een tijdje vol gas rijdt.
En een warme kat is toch een goed werkende kat?15 juli 2009 om 17:21 #17462647EGR afdoppen kent geen problemen.
Bij vollast word de boel heter als bij deellast / nullast, bij deellast en nullast is de klep geopend, bij vollast gesloten.
dus de theorie van jouw dealer klopt niet.
> LET OP!! bij afgedopte EGR krijg je ALTIJD storing bij de oude types X16XEL, en wel Code p0400 stroming EGR niet juist.
deze storing kan geen kwaad, motor gaat dan ook niet in noodloop
ik krijg m ook bij mijn X16XE
Willem
16 juli 2009 om 19:39 #17462648Vandaag sloeg de motor tot twee keer toe af bij het intrappen van de koppeling. Kreeg de motor wel weer gelijk gestart tijdens het rijden….
Toch maar een nieuwe EGR klep?
Dat MM lampje en de P0400 code is misschien een voorbode voor iets?
Moest de computer misschien geherprogrammeerd worden na het afdoppen?19 juli 2009 om 09:33 #17462649p0400 = stroming EGR
4 september 2009 om 08:50 #17462650Ik ben op dit moment bezig met vervangen van een EGR klep bij een Corsa Gsi X16XE, gloeiende gloeiende het is inderdaad een godsonmogelijke kloteklus om overal bij te kunnen komen… heb het ding gelukkig er uit gekregen, nu nog de nieuwe op zijn plek schroeven.
4 september 2009 om 10:32 #17462651Nou hij zit er eindelijk op en moet zeggen dat ik een redelijk makkelijke manier gevonden heb na veel geploeter :D
In het kort komt het hierop neer:
Bovenste helft inlaatspruitstuk er af met alles wat daarop aangesloten zit, gasklephuis demonteren, koelwatertankje plus 1 of 2 draden aan de kant en je moet zonder al te veel gekreun bij de 2 schroeven van de EGR klep kunnen.
Kniestuk/verlengstuk methode om bij die 2e schroef te kunnen komen is een te grote ergernis gebleken, in plaats daarvan kan beter een zo klein mogelijk verlengstuk gebruikt worden.
Foto’s zijn gemaakt, moet alleen nog even de gebruikte gereedschappen op de foto zetten.4 september 2009 om 17:05 #17462652Heb bij mijn Vectra ook maar de EGR klep vervangen door een nieuwe…
Vertrouwde het niet helemaal meer, met afdopping ging de motor ook afslaan tijdens het rijden.
Met nieuwe EGR klep geen problemen meer (tot over 3 jaar, dan moet ie wel weer vervangen worden….)4 september 2009 om 18:33 #17462653AnoniemLid sinds:
1 January 1970hallo allemaal,
mijn auto heeft ook vaak last van als ik gas wil geven dat die hem niet snel pakt (bedoel ermee dat die maar langzaam op gang komt) of ik moet in hogere toeren gaan rijden maar hoe het officieel hoort pakt die hem niet even altijd lekker,
kan dat ook aan de EGR liggen ?
ja ben een leek op dat gebied weet niet eens wat een EGR is of waar die bij mijn vectra B1 moet zitten het is een :Bouwjaar 98
kW 74
PK 101
Cilinderinhoud 1598 cc
Cil 4
Motorcode X 16 XEL, Y 16 XE, Z 16 XE
ABS
ASR
Soort motor Ottomotor
Autotype
Soort transmissie voorwielaandrijving
Soort remsysteem
Remsysteem hydraulisch
Soort brandstof benzine
Soort kat. met geregelde (3-weg) katalysator
Soort set-up hatchbackhoop als leek hier wat meer over te horen
en of het zelf te doen is of dat je het beter kan laten doen.er is mij verteld dat de brandstoffilter vernieuwen ook kan helpen maar of dat waar is weet ik ook niet
Mvgr VectraB16v
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.