Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › EGR klep defect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2004 om 20:14 #17206115
Vanmorgen ging ik naar mijn werk en op de snelweg begon mijn motormanagement lampje te branden en begon een partij kut te rijden en stationair liep hij klote:swear .Tussendoor even mijjn auto gebracht bij de dealer en de monteur had hem uitgelezen en er kwam uit dat de EGR klep defect was :hmmz en weer een fikse rekeing van 257 euro incl. btw Nu rijd hij weer als een zonnetje.
21 oktober 2004 om 09:51 #17288978En over 2 tot 3 jaar weer dezelfde reparatie. :cry
Ik ga die focking egr door Honza laten afsluiten met een plaatje, dan kan die iig niet meer kapot gaan. :thumbup
Servaas
21 oktober 2004 om 17:17 #17288979doe dat het kan geen kwaad,ik heb het al 4 jaar zo en nergens last van :thumbup
22 oktober 2004 om 16:04 #17288980EGR dichtmaken !!!
Wat levert dat dan extra op???
Meer vermogen misschien????
22 oktober 2004 om 18:38 #17288981minder ergernis:D
6 november 2004 om 15:32 #17288982ik weet dat op het oude opelforum een topic was over het afsluiten…met fotos en al..maar wie was dat?? en zou hij weer is kunne vertellen hoe en wat dat presies zat?? met dat plaatje enzo…
tis ff voor me pa, als daar die EGR begint de F*cken weten we ff wat we moete doen!!
alvast bedankt hé
sw16v
11 november 2004 om 12:37 #17288983Je kunt de EGR-klep ook schoonmaken met remmenreiniger…..er zit vaak roet in waardoor hij het niet meer doet.
11 november 2004 om 12:39 #17288984jah en na 2 a 3 maand begint ie weer te flippe zegt iedereen…:mad:
15 november 2004 om 11:55 #17288985Om problemen te voorkomen zou ik de egr klep ook het liefs dichtmaken.
Is daar iemand die daar ervaring mee heeft of tips heeft???Mzzls dennis..
15 november 2004 om 12:09 #17288986Is dat niet onderop de foto te zien ….waarbij de ene slang een filtertje is op te zien, waarbij je gasklephuis niet zo vies meer wordt
15 november 2004 om 18:44 #17288987maar dat zijn bij een eco pech 1800 16v anders ofniet?
15 november 2004 om 18:49 #17288988dat is een 1.8 16v king:
15 november 2004 om 20:00 #17288989haha oke ik zie het tis een astra gsi!! die zie je nogal weinig:D
maar mijn pa heeft dan een nieuwer type blok denk ik, of ze hebben gewoon wat meer plastic toegepast:D
maar het principe van de egr is gelijk dus wie bied ons hulp??
16 november 2004 om 16:05 #17288990Oorspronkelijk gepost door Raymondvanderploeg
dat is een 1.8 16v king:dat is mijn GSI (op de foto) :angel
7 december 2004 om 06:24 #17288991Waar kan ik die EGR klep vinden bij de Tigra Ecotec 1.6 16V ?
Sinds een paar dagen heb ik een Tigra, maar hij blijft koud niet lopen… te weinig toeren en eenmaal warm loopt íe ook niet heel regelmatig, dus ff nakijken d8 ik zo :hmmz9 december 2004 om 22:18 #17288992Die zit erg verstopt namelijk als je langs / achter je koelvloeistoftankje kijkt zie je hem zitten op het inlaatspruitstuk erbij komen is verder bijna onmogelijk :(
11 december 2004 om 15:36 #17288993bij mij begon v/d week in 1 x het motormanagmentlampie te branden…
ik na me werk naar de dealer toe en laten uitlezen…bleek het met me egrklep temaken te hebben :(
alleen het gekke was dat me lampje niet meer brande :hmmz
zei die monteur daar dat me egr er nog als nieuw uitzag… :D
ik zei ken wel kloppen, want die is vervangen een paar maanden geleden.
heb nu nergens meer last van….
vreemd :hmmz12 december 2004 om 10:55 #17288994ik ga hem fijn dichtmaken met een plaatje:D maar let wel, dit kan alleen met egr kleppen waarvan de plunjer naar binnen toe open gaat!!!!!
12 december 2004 om 11:30 #17288995Oorspronkelijk gepost door phoenix
ik ga hem fijn dichtmaken met een plaatje:D maar let wel, dit kan alleen met egr kleppen waarvan de plunjer naar binnen toe open gaat!!!!!en hoe zie ik dat van de buiten kant?
staat er een serie nummer dan op? of heb ie complete andere vorm?bvd
12 december 2004 om 12:05 #17288996alleen de oude types geloof tot 98 gaan naar binnen toe open
maar helemaal zeker weet ik het niet
12 december 2004 om 15:32 #17288997heb dat dichtmaken nog wat te maken met het vermogen…
en als die dicht is gaat die dan nie meer naar zijn klote…12 december 2004 om 15:36 #17288998Oorspronkelijk gepost door red astra
heb dat dichtmaken nog wat te maken met het vermogen…
en als die dicht is gaat die dan nie meer naar zijn klote…vermogen?? nou niet merkbaar maar hij gaat als het goed is niet meer kapot door de hete uitlaatgassen.
BTW als je goed trapt dan vervuilt ie ook niet zo erg en gaat ie veeeeeeeel langer mee13 december 2004 om 03:16 #17288999Originally posted by phoenix
Oorspronkelijk gepost door red astra
heb dat dichtmaken nog wat te maken met het vermogen…
en als die dicht is gaat die dan nie meer naar zijn klote…vermogen?? nou niet merkbaar maar hij gaat als het goed is niet meer kapot door de hete uitlaatgassen.
BTW als je goed trapt dan vervuilt ie ook niet zo erg en gaat ie veeeeeeeel langer mee:hmmz zit wat in… :)
14 december 2004 om 15:41 #17289000Ahum al trap je flink, dan vervuilt dat t*ring ding nog….:fy1
Trap regelmatig de wagen tot de begrenzer (8000 toeren) en nog blijft ie vuil. :mad:
Servaas
15 december 2004 om 18:12 #17289001ik zij ook,…….niet zo erg:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.