Een vraag!!

Forumindex Forums Modellen Manta Een vraag!!

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212338
    jordyvanvulpen
      Lid sinds:
      21 September 2009

      Ik heb een opel manta b uit 88 2.0E. Mijn vraag is waar moet ik het groene draadje dat bij de computer uit de kabelboom steekt mee verbinden met de bobine dat weet ik maar waar aan de bobine

      Ik hoor het wel bedankt alvast

      #17525402
      manta1977
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 April 2006

        Aan klem 1 van de bobine zit het groene kabeltje, de andere, klem 15, is voor de contactgeschakelde plus.

        #17525403
        jordyvanvulpen
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Klopt het dat als ik het contact aanzet dat ik dan 12v heb en als ik start 6v op het groene draadje naar me computer

          Mvg, Jordy

          #17525404
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Dat groene draadje is een pulserende massa.
            Met een digitale meter kun je daar niets aan meten.
            Als je het groene draadje van je bobine aftrekt en je meet met contact aan op die aansluiting, zou je 12 volt moeten meten. Je meet nu of de primaire spoel nog verbinding heeft.

            Als de boel aangesloten is, zou je nog kunnen kijken wat de spanning is tijdens het starten op je andere aansluiting van de bobine. Deze moet boven de 10 volt blijven.

            De pulserende massa komt uit je ontstekingsmodule onder je bobine. Deze krijgt weer een puls vanuit je stroomverdeler.
            Als leek kun je daar niets aan meten. De kans dat de boel kapot gaat door het meten is heel groot.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.