een opel vectra B met standaard radio vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum een opel vectra B met standaard radio vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225380
    sw_reijnders
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2005

      waarom zet je er dan niet gewoon een parrot tussen met verloop kabel ;)

      maar . . . sony heeft volgens mij wel stuurwielbediening, maar geen extern display.
      en wat versta jij onder een standaard opel versterker?
      er zit er echt geen versterker meer tussen de standaard speakers en de radio in.

      #17721374
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        voor een parrot wel.
        ik heb al 5 jaar zo’n ding en ben er heel erg tevreden mee.

        Maar je hebt dus geen KPN of Vodaphone aangezien je bluetooth in je auto wil ;)????

        over die versterker . . . die is NIET voor de speakers.
        Die gaan rechtstreeks van je radio naar de deuren.
        wellicht voor je antenne of het is iets voor je autotelefoon

        Nog even over je display.
        jij hebt een 36 polige iso stekker
        mocht je een verloop halen voor stuur of scherm, houdt daar dan rekening mee.
        Volgens mij kun je die het best voor een vectra C kopen
        En dan is het maar de vraag of het op jouw scherm werkt.
        Jij hebt namelijk een GID scherm bij je CCRT-700 radio zitten.

        #17721375
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          origineel gepost door sw_reijnders
          voor een parrot wel.
          ik heb al 5 jaar zo’n ding en ben er heel erg tevreden mee.

          Maar je hebt dus geen KPN of Vodaphone aangezien je bluetooth in je auto wil ;)????

          over die versterker . . . die is NIET voor de speakers.
          Die gaan rechtstreeks van je radio naar de deuren.
          wellicht voor je antenne of het is iets voor je autotelefoon

          Nog even over je display.
          jij hebt een 36 polige iso stekker
          mocht je een verloop halen voor stuur of scherm, houdt daar dan rekening mee.
          Volgens mij kun je die het best voor een vectra C kopen
          En dan is het maar de vraag of het op jouw scherm werkt.
          Jij hebt namelijk een GID scherm bij je CCRT-700 radio zitten.

          Idd scherm heb je niks meer aan.
          Is een canbus verhaal tussen radio en schermpje.

          Maar je hebt maar een 4 cd wisselaar?
          Is namelijk standaard een 6 cd wisselaar.

          #17721376
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            nee hoor, ook de CDC3 is geleverd met de CCRT700 of CCR600 radio’s. (De CDC3 is dus een 4cd wisselaar ;))
            Het voordeel van de CDC3 is dat die maar 1DIN is en niet zoveel ruimte in beslag neemt.

            De CDC3 heb je in 2 varianten TA en TB.
            TA is zonder canbus voor boven genoemde radio’s en de TB is de canbus variant voor de NCDR radio’s

            #17721377
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              origineel gepost door sw_reijnders
              nee hoor, ook de CDC3 is geleverd met de CCRT700 of CCR600 radio’s. (De CDC3 is dus een 4cd wisselaar ;))
              Het voordeel van de CDC3 is dat die maar 1DIN is en niet zoveel ruimte in beslag neemt.

              De CDC3 heb je in 2 varianten TA en TB.
              TA is zonder canbus voor boven genoemde radio’s en de TB is de canbus variant voor de NCDR radio’s

              o oke ik had alleen foto’s en auto’s gezien met de 6 cd wisselaar.
              ism ccrt700

              #17721378
              corsarider
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2005

                Volgens mij is er een kabeltje voor om je schermpje werkende te houden.
                Kost wel meer dan 100 euro werd mij vertelt bij de autoshop

                #17721379
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  origineel gepost door corsarider
                  Volgens mij is er een kabeltje voor om je schermpje werkende te houden.
                  Kost wel meer dan 100 euro werd mij vertelt bij de autoshop

                  misschien . . . maar dit is niet het standaard MID scherm he!!
                  dit is het GID scherm!!

                  #17721380
                  Hawke
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Is een CD wisselaar niet een beetje ouderwets aan het worden, met de huidige generatie ‘radio’s’?
                    Met een MP3 CD-speler heb je met 1 cd-rom al meer muziek dan een 10 normale cd’s.
                    En met USB ingang wordt het nog flexibeler.

                    Mooi voorbeeld van hoe snel het kan gaan.. De CD wisselaar was in mijn ogen toch één van die ultieme luxe accessoires.

                    Ik wil binnenkort de radio die in de Vectra zit vervangen. Er zit nu nog een standaard ding in voor normale cd’s, en met een ouderwets tuner (niet altijd even soepele overgang). Maar ik wil mijn MID dus wel voor de radio blijven gebruiken. Ik lees hier en daar wel dat het met Pioneer ook kan, maar van Kenwood kan ik alleen online duidelijke informatie hierover vinden. Genoeg over stuurwielbediening, maar weinig bevestiging of dat de display ook regelt. Ik denk dat het mij wel 80 euro waard is om het toch op dat scherm te krijgen :hmmz.

                    Tijd voor een bezoekje aan de regionale Automat… :)

                    #17721381
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      @ Hawke
                      Het is maar net welke functionaliteit van je origineel installatie je wilt behouden.
                      Tuurlijk is het achterhaalde techniek, maar het is ook gewoon techniek van 10 jaar geleden.
                      Toen had je nog geen radio MP3 spelers voor in de auto.

                      Persoonlijk heb ik ook een 4cd wisselaar bij mijn systeem zitten (moet alleen nog ingebouwd worden :angel)
                      Maar ik heb een origineel navigatie systeem met kleurenscherm, boardcomputer en radio.
                      Die ga ik toch niet vervangen door een JVC radio omdat daar MP3 op af te spelen is :sleeping

                      Om even op je vraag terug te komen.
                      kenwood en pioneer en alpin liveren volgens mij adapterkabels voor stuurwielbediening en extern display.
                      En die kabels werken met een MID display.

                      Echter heeft de topic starter geen MID maar een GID (Graphic Info Display)
                      Die is speciaal voor autotelefoon radio’s (CCRT700) en navigatie systemen met pijlweergave (NCDR1100 en NCDR1500)
                      Ik kan niet zeggen of die kabels van pioneer, kenwood en alpine ook het GID scherm ondersteunen.

                      Dan zul je denk ik echt bij de Vectra C spullen moeten kijken met 36 polige ISO ipv de standaard vectra B met 26 polige iso.

                      #17721382
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        origineel gepost door Hawke
                        Is een CD wisselaar niet een beetje ouderwets aan het worden, met de huidige generatie ‘radio’s’?
                        Met een MP3 CD-speler heb je met 1 cd-rom al meer muziek dan een 10 normale cd’s.
                        En met USB ingang wordt het nog flexibeler.

                        Mooi voorbeeld van hoe snel het kan gaan.. De CD wisselaar was in mijn ogen toch één van die ultieme luxe accessoires.

                        Ik wil binnenkort de radio die in de Vectra zit vervangen. Er zit nu nog een standaard ding in voor normale cd’s, en met een ouderwets tuner (niet altijd even soepele overgang). Maar ik wil mijn MID dus wel voor de radio blijven gebruiken. Ik lees hier en daar wel dat het met Pioneer ook kan, maar van Kenwoord kan ik alleen online duidelijke informatie hierover vinden. Genoeg over stuurwielbediening, maar weinig bevestiging of dat de display ook regelt. Ik denk dat het mij wel 80 euro waard is om het toch op dat scherm te krijgen :hmmz.

                        Tijd voor een bezoekje aan de regionale Automat… :)

                        Ik ben super blij met mijn 6 cd wisselaar
                        Plus ik vind aftermarket radio’s oer lelijk in het dachsboord.

                        #17721383
                        Hawke
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik vind het nog steeds een stoer ding, een wisselaar. Maar ik ben ook verslaafd aan de keuze van muziek met een mp3 cd. Een gewone cd wil ik te snel veranderen.
                          En om nu nog een wisselaar erin te zetten vind ik dan ook wat ver gaan.
                          Ik heb ook het liefst een radio die niet meteen een discozaal probeert te zijn hoor ;).

                          En de telefoon helemaal uit laten is ook niet wat. Dus bluetooth moet ook maar eens.

                          De standaard radio die er nu in zit is onder de maat voor gewone radio, dus die ik wil ik wel vervangen. En hij oogt ook niet zo netjes en mooi als de radio die mijn ouders bijvoorbeeld in de Astra G hebben.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.