Een ‘nieuw’ lid

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Een ‘nieuw’ lid

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18411142
    Husky_m
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2013

      Hoi,

      Ben al best wel lang lid (+6 jaar) maar blijkbaar nog niet voorgesteld. :unsure:

       

      Eerst gestart met een Astra G station 2.0 DTL. met 380.xxx verkocht. Op een kapotte krukas-sensor na niks mee gehad.
      Hierna een 2006 opel vectra C2 station 1.9 cdti 120 pk gehad. met 120.000 gekocht en bij 170.000 weer verkocht. Hier toch wel wat vaker bij de garage mee moeten zijn ivm o.a. de EGR-klep en wat andere storingen. Verder een heerlijk ruime en comfortabele reis wagen!

      Even vreemdgegaan met een 2007 bmw 118 corp lease met m-onderstel, Reed fantastisch, maar ivm verandering van werk terug gaan kijken naar een benzine auto.
      Als eerste bij onze vertrouwde, lokale, opel dealer (Kerckhaert Hulst) gaan kijken. Daar stond een mooie 2008 astra SW temptation 1.6 van de eerste eigenaar. Met 71.000 op de klok kon ie nog wel even mee.

      Meer als een ton (aan km’s) en wat aanpassingen (volledig xenon units ingebouwd en lederen OPC recaro’s) verder begon de astra toch merkbaar achteruit te gaan. Bij wisselen van de distributieriem (rond 145k km’s) bleek dat de kop wat aan het zweten was. Directe actie was niet nodig, maar t.z.t. moest er wel wat aan gedaan worden.

      Tevens leek de bak/koppelingsplaten toch wel wat slijtage te hebben, zat er sinds kort (lees 182k km’s) een klap in de ophanging links voor, bij inveren en naar links sturen. Alsmede bij 184k km’s was de koppakking dermate aan het zweten dat de 1e olie druppels op de oprit vielen na een rit :cry:

      2 keuzes:

      – repareren en op rijden
      of
      – verkopen en andere auto halen.

      Na overleg met moeders ;-) besloten voor een jongere auto te gaan kijken.

      Mijn zusje had een paar maanden geleden een 2013 astra J SW 120pk sport gekocht. Ik heb daar even in proef gereden en was positief verrast.
      Tevens ook proef gereden in een astra K (1,4 T 150 pk innovation). Hoewel dat ook lekker reed en de K inderdaad wat lichter aanvoelt, voelde de K op mij, op de 1 of andere reden, ook wat minder solide aan.

      Aangezien een deftige K nog net wat buiten budget lag, en ik niet voor een K 1.0 T met weinig opties wilde gaan, gaan kijken voor een astra J die goed in zijn opties zat.

      Eisen: Xenon, AGR stoelen, bluetooth, lage km stand, 1e eigenaar.

      Uiteindelijk uitgekomen bij een bedrijf die een 2015 atra J SW had ingevoerd.

      Vlot contact en na het ontvangen van het VIN-nummer alsmede foto’s van de ingevulde onderoudsboekje + alle rekeningen, was mijn gevoel er goed bij.
      Gebeld met de opel garage in Duitsland en hun verhaal kwam, zonder dat ik suggestieve vragen stelde, mooi overeen met de informatie die ik voor me had liggen.

      3 dagen later de auto in persoon bekeken en een proefrit gedaan. De auto voelde perfect aan, blok is kurkdroog, geen roest te zien.
      De hele papierwinkel in orde gemaakt. De oude astra H achter gelaten en met een big smile de astra J mee naar huis genomen. :yahoo:

      Het is een 2015 astra J blitz 140pk geworden met de volgende opties:

      – AFL xenon
      – lederen AGR stoelen
      – stoelverwarming en stuurverwarming
      – cd 600 met bluetooth en carkit functie
      – bliss
      – regensensor
      – auto staat nu op 18″ lm velgen en bridgestone potenza banden

      https://app.photobucket.com/u/yorickmaenhout/p/214c4638-dd10-4551-9ddd-72a28e02edb6

      Je kan merken dat ie van een duitser is geweest. Op de banden is niet bespaard. Tevens een set bridgestone winterbanden op velg meegekregen.

      Zit nog te kijken of ik de astra ga laten chiptunen. Ben hier nog niet zeker van.

      Groeten,

      Yorick

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.