ECU probleem – CORSA SXI 1.2

Forumindex Forums Overige Op-Com ECU probleem – CORSA SXI 1.2

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359544
    Mike88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2018

      Hallo,

      Ik heb namelijk een Vauxhall (Opel) Corsa SXi 1.2. uit bouwjaar 2009 en de Opel dealer heeft gezegd dat de ECU kapot is omdat voorheen een druk switch (pressure switch) vervangen is maar dat de looming wiring (bedrading) onder de olie zat en deze de ECU heeft aangetast.

      O wie o wie kan de ECU repareren/vervangen tegen een normaal prijs? Want de Opel dealer vraagt een prijs dat ik net zo goed de auto kan inleveren bij de sloop.

      Ik ben namelijk voor 2 weken in Nederland met de auto en ga op 1 sept weer terug naar Engeland. Ik zit in de regio Den Haag.

      Bij voorbaat dank.

      Mike.

      #18359811
      sabelpaultje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2011

        Hi Mike,

        volgens mij is dit onzin wat die gast je vertelt. Bij mijn Astra G was de ecu ook defect. Ik heb hem opengemaakt en bleek een slechte soldering te zijn. De ECU is niet meer dan een printplaat welke in een metalen behuizing zit. alu met koelribben en die is zodanig dicht dat de olie er geen invloed op op heeft. Als je een beetje handig bent is zoiets te openen en kijk dan even de soldeerpunten na. Scheelde mij 1100,- euro, maar wel een middagje werken met een vriend onder het genot van een pilsje. Wel weer goed dichtsealen, want hij moet wel dicht zitten en vochtvrij zij. Er zijn ook bedrijven die je ecu’s kunnen repareren en dat tegen een beduidend lager bedrag dan een nieuwe bij de garage. OPsturen en dan krijg je hem terug via de post. Of dat allemaal in 2 weken lukt, hoop ik voor jou. Google maar even ecu reparatie. Kom je er vanzelf bij uit.

        succes,

        Groet,

        JP

        #18359820
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          @jp: heb je een z12xep ecu binnen gezien?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.