ECU laten repareren.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ECU laten repareren.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260815
    D.J.R.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 June 2009

      Beste forum leden,

      Zoals de meeste van jullie weten kamp ik nog steeds met een storing in m’n vectra.
      Storing in de cilinders die overslaan.
      P301 en P304.
      Heb dit al eens gepost.

      viewtopic.php?f=6&t=166584
      viewtopic.php?f=6&t=168060

      Ben bezig met meerdere bedrijven om dat ding te laten maken.
      Ondertussen rij ik al een jaar met een gereviceerde ECU van een bekende forum lid van hier. Kris en dan ook nog zonder storing.
      Deze moet ik binnenkort terug geven.
      Nu ben ik terecht gekomen bij http://www.motor-ecu.be/” onclick=”window.open(this.href);return false;
      Deze beste man een mail gestuurd met al m’n gegevens en wat het probleem is.

      Zie de mail die ik terug krijg. :sleeping

      Door mij geschreven:

      Beste heer/mevr,

      Via een goede vriend ben ik op jullie site terecht gekomen.
      Hij heeft bij jullie zijn ECU laten repareren .
      Ik heb de zelfde ECU die helaas storingen geeft.
      Het gaat om deze ECU:

      Merk: Siemens type GM09158689
      Opel Vectra b2 1.8 16v
      Motor type: Z18XE
      Bouwjaar 2000.

      De volgende storingen zijn geconstateerd:

      P0304 – Overslaan cilinder 4 gedetecteerd
      (01) – Niet aanwezig
      P0301 – Overslaan cilinder 1 gedetecteerd
      (01) – Niet aanwezig

      Ik heb nu de ECU van hem er in zitten die jullie hebben gerepareerd en dat gaat al een jaar goed.
      Kunnen jullie deze ECU repareren en wat gaat mij dat kosten?
      Graag hoor ik nog van u en voor vragen kunt u me bereiken op deze telefoon nummer:

      Mvg Dirkjan Roesink

      Mail die ik terug kreeg

      Beste Dirkjan,

      Aan je foutcodes te zien denk ik niet dat het aan de ecu ligt.
      Volgens onze ervaring heb je met deze foutcodes meestal last van hangende inlaat of uitlaatkleppen. Je hebt dan een slechte verbranding en het stuurapparaat detecteert dit en zit bijgevolg deze foutcodes.

      Een permanente goede oplossing is het ruimen van de klepsteelgeleiders een andere goedkopere oplossing is proberen met een verbrandingskamerreiniger.

      Mocht jouw wagen op lpg staan zal je zowieso een cilinderkoprevisie moeten doen.

      Gr,

      Gerd

      Ik terug gemaild

      Beste Gerd,

      Jou antwoord snap ik helemaal alleen mijn Opel heb ik in september 2011 van boven tot onder laten reviseren. Er lig een heel nieuw schoon blokje in.
      De cilinder kop is gereviseerd en de onderblok is gereviseerd.
      Maar heb de bobine vervangen en de bougie.
      Daarna heb ik die ecu geruild en na een jaar nergens last meer van gehad.
      Dus is het wel duidelijk dat het aan de ecu lig.

      Mvg Dirkjan Roesink.

      Mail terug gehad

      Hallo Dirkjan,

      Foutcodes die herstelbaar zijn zijn circuitfoutcodes. Opencircuit injector 1 bijv.
      Dit is een detectiefoutcode. Het stuurapparaat kijkt naar het verloop van het krukassensorsignaal en wanneer dit onregelmatig is zet hij deze overslaan cilinders foutcode.
      Je hebt alleszins de juiste handelingen gedaan bobines bougies, mechanisch gedeelte motor.

      Een herstelling is bij deze foutcodes niet mogelijk, we hebben ook, toch niet bij mijn weten, een ecu gehad die daadwerkelijk defect was met deze foutcodes. Nog een ander vraagje is de benzinedruk goed en constant op 3 bar? kan ook een oorzaak zijn.

      Zet hij de foutcodes reeds bij op contact of gaat het lampje alleen maar knipperen tijdens het rijden?

      Heeft hij EGR zo ja blijft deze niet openstaan en heb je daardoor geen slechte verbranding?

      Indien je toch een andere ecu wil kan ik je enkel een nieuwe voorstellen, dit apparaat is een beetje exotisch en zit enkel bij Vectra-B Z18XE, ze zijn iets anders dan die bij asta en zafira.

      Groetjes,

      Gerd

      Wat moet ik hier mee

      Is het de ECU of is het wat hij zeg.

      Gr Dirkjan

      #18175278
      gwriemersma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2010

        Hallo Dirkjan je geeft zelf het antwoord eigenlijk al (Ben bezig met meerdere bedrijven om dat ding te laten maken.
        Ondertussen rij ik al een jaar met een gereviceerde ECU van een bekende forum lid van hier. Kris en dan ook nog zonder storing.)
        Zal dus nieuwe ecu worden ben ik bang voor

        #18175279
        D.J.R.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 June 2009

          Dat dacht ik ook. Maar hoor zoveel verhalen dat het iets anders kan zijn.
          Heb op eBay dit gevonden maar weet niet of het wat is.

          http://m.ebay.nl/itm/221284614592?nav=SEARCH&sbk=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Graag jullie menig hier over.

          Dirkjan

          #18175280
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Probeer het is met nog een andere ECU, geeft deze ook geen foutmeldingen, dan weet je toch genoeg.

            #18175281
            vectra-rene
              Lid sinds:
              15 August 2011

              Helaas heb ik dit met mijn vectra b ookal gehad ik had wel 1.6 16v en heb daar een nieuwe in laten zetten incl programmeren en ik was iets van 475 euro kwijt meen ik neem is contact op met maikel vrijhoeven in heesbeen (ligt bij heusden n-b)

              #18175282
              D.J.R.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 June 2009

                http://m.ebay.nl/itm/221284614592?nav=SEARCH&sbk=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                Ik zit eerder hier aan te denken.
                Is dit wat??

                #18175283
                mantarobin
                  Lid sinds:
                  4 July 2008

                  Geen idee, beter laat je je originele ecu repareren door Actronics!

                  #18175284
                  GRLWBNL
                    Lid sinds:
                    12 October 2010

                    Ik lijk precies hetzelfde probleem te hebben (cilinderoverslag terwijl de bougies, bobine en nokkenassensor vervangen zijn, gashuisklep schoongemaakt is, de injectoren getest, compressie getest en de waardes verder normaal zijn). De enige melding die ik krijg is P302 Cilinder 2 misfire (zie ook mijn topic hierover). De VOD heeft (zonder het zeker te weten) geconstateerd dat de ECU kapot is. Ik zou dan op de gok een nieuwe moeten kopen en hopen dat het goed is.

                    Het gekke is dat het zich alleen voordoet als het buiten kouder is dan 10 graden. Ik rijd namelijk al sinds het weer boven de 10 graden is buiten zonder problemen rond en nu het weer kouder wordt begint ie weer te haperen.

                    Nu is mijn vraag of het probleem zich ook alleen bij jou voordoet als het kouder weer is?

                    Nu lees ik iets interessants in jou mailwisseling met Motor-ecu.be wat ik elders ook al tegen ben gekomen namelijk, hangende kleppen door vervuiling (schijnt volgens zeggen een bekend probleem te zijn bij Opel motoren). Toen ik daar wat meer research in ging doen kwam ik uit bij Forte Motor Flush. Een product dat je motor van binnenuit reinigt. Wat in veel gevallen erin resulteert dat de onverklaarbare misfires ineens verdwijnen omdat de kleppen weer schoon zijn.

                    Volgende week ga ik naar mijn vaste garage en ga voorstellen om deze behandeling op mijn auto los te laten. Misschien is dit ook iets voor jou om te proberen? Aangezien dit een stuk goedkoper is dan een nieuwe of gereviseerde ECU plus dat het nooit kwaad kan om dit sowieso te doen.

                    #18175285
                    D.J.R.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 June 2009

                      @GRLWBNL wrote:

                      Ik lijk precies hetzelfde probleem te hebben (cilinderoverslag terwijl de bougies, bobine en nokkenassensor vervangen zijn, gashuisklep schoongemaakt is, de injectoren getest, compressie getest en de waardes verder normaal zijn). De enige melding die ik krijg is P302 Cilinder 2 misfire (zie ook mijn topic hierover). De VOD heeft (zonder het zeker te weten) geconstateerd dat de ECU kapot is. Ik zou dan op de gok een nieuwe moeten kopen en hopen dat het goed is.

                      Het gekke is dat het zich alleen voordoet als het buiten kouder is dan 10 graden. Ik rijd namelijk al sinds het weer boven de 10 graden is buiten zonder problemen rond en nu het weer kouder wordt begint ie weer te haperen.

                      Nu is mijn vraag of het probleem zich ook alleen bij jou voordoet als het kouder weer is?

                      Nu lees ik iets interessants in jou mailwisseling met Motor-ecu.be wat ik elders ook al tegen ben gekomen namelijk, hangende kleppen door vervuiling (schijnt volgens zeggen een bekend probleem te zijn bij Opel motoren). Toen ik daar wat meer research in ging doen kwam ik uit bij Forte Motor Flush. Een product dat je motor van binnenuit reinigt. Wat in veel gevallen erin resulteert dat de onverklaarbare misfires ineens verdwijnen omdat de kleppen weer schoon zijn.

                      Volgende week ga ik naar mijn vaste garage en ga voorstellen om deze behandeling op mijn auto los te laten. Misschien is dit ook iets voor jou om te proberen? Aangezien dit een stuk goedkoper is dan een nieuwe of gereviseerde ECU plus dat het nooit kwaad kan om dit sowieso te doen.

                      Ik rij sinds januari met een leen ECU van Kris (hier ook van de Forum) en rij daar tot nu toe zonder storing mee rond.
                      Dan is er in 2011 mijn motor blok compleet gerevieseerd dus vervuilde kleppen of hangende kleppen zal het bij mij niet zijn.
                      Ik laat hem nu repareren bij http://ecu-rc.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan zien we het wel.
                      Volgens mij is het nu wel duidelijk dat mijn ECU stuk is want anders had ik nu ook nog last gehad.
                      Kosten om te repareren zijn tot nu toe €275,-
                      Hopelijk blijft dit zo :(

                      Dirkjan

                      #18175286
                      GRLWBNL
                        Lid sinds:
                        12 October 2010

                        In dat geval zou ik inderdaad maar van het ergste uitgaan. Ik blijf in ieder geval nog hoop houden bij mijn auto :P.

                        De VOD waar ik geweest ben wilde mijn ECU ook wel laten repareren. Dat zou een stuk duurder uitpakken dan € 275,- Dat is nog te overzien.

                        Moet je die ECU via een garage op laten sturen of helpen ze je ook particulier?

                        #18175287
                        D.J.R.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 June 2009

                          Bij ecu-rc.nl kun je gewoon als particulier terecht.
                          Wel eerst een reparatie lijst in vullen en terug sturen dan maken hun een klantnummer voor je aan.
                          Bij Actronics moet je via een autoberijf op laten sturen maar dat zal ook wel wat tientjes duurder zijn. :vertag :vertag
                          Hopelijk kunnen ze bij ecu-rc.nl de ECU repareren :sleeping

                          Dirkjan

                          #18175288
                          D.J.R.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 June 2009

                            Afgelopen zaterdag kwam de post aan de deur met mijn ECU.

                            Eindelijk………..binnen. :thumbup :thumbup
                            Gelijk maar begonnen met het demonteren van de ECU+startonderbreker van Kris.
                            Was naar een uur klaar en nu maar hopen dat ie loopt.
                            Gelukkig startte die in een keer zonder enige problemen.
                            Dat weekend gelijk maar een flinke proefrit gemaakt en moet zeggen…..geen storing of raar lopen van de motor.
                            Ik heb hem laten repareren bij ecu-repair in Helmond.
                            Ze gaven aan dat er aantal fouten in de hardware zaten.
                            Ben daar netjes en snel geholpen maar helaas hadden ze mijn pakketje bij de verkeerde stapel post liggen zo dat mijn pakje een paar dagen later bij me was.
                            Wat mij wel opviel is dat ze de ecu open hebben gehaald.

                            Maar tot nu toe…geen klachten.
                            Totale kosten €275,- incl verzendkosten.

                            Dirkjan

                            #18175289
                            TWA
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 June 2010

                              beter! Hopen dat alles nu goed blijft. Zowiezo weer veel rijplezier nu zonder storingen :thumb

                              Wel qua kitwerk niet de mooiste oplossing voor t gezicht maar waterdicht is ie nu wel. Ach niemand die em ziet :jerry

                              Greetz Emiel

                              #18175290
                              D.J.R.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 June 2009

                                @TWA wrote:

                                beter! Hopen dat alles nu goed blijft. Zowiezo weer veel rijplezier nu zonder storingen :thumb

                                Wel qua kitwerk niet de mooiste oplossing voor t gezicht maar waterdicht is ie nu wel. Ach niemand die em ziet :jerry

                                Greetz Emiel

                                Nou daar schrok ik eerst ook van…..dacht wat maken ze me nou.
                                Er zal wel een reden voor zijn geweest dat ze dat los moesten halen.
                                Nu maar duimen dat we zeker zonder storingen door mogen rijden.

                                Dirkjan

                                #18175291
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Het probleem is dat ze hem open maken en waarschijnlijk niet zeker geweten hebben hoe de ECU gemonteerd zou zitten.
                                  Dus hebben ze gewoon het zekere voor het onzekere genomen en hem waterdicht proberen te maken.
                                  Lijkt me alleen maar een goede oplossing.

                                  En het lijkt me voor hun ook gelijk een soort zegel om te kunnen zien bij garantie dat hij niet weer open is geweest. :hmmz

                                  #18344291
                                  Opelvectrabz1.8xe1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 June 2017

                                    Hallo ik ben nieuw op dit forum ik zou me even voor stellen

                                    Mijn naam is mitchell

                                    Ik woon in enschede

                                    Overijssel

                                    Ben sinds kort eigenaar van een opel

                                    Opel vectra b sport z1.8xe 2001 zwart

                                    Ik heb nu ook een bokkende motor alsof hij op 3 cilinders loopt

                                    Tijdens het uitlezen

                                    kwam ik op foutcode p304

                                    Cylinder 4 misfire detected

                                    Heb de onderstaande dingen gedaa

                                    Bougies eruit gehaald tijden het uithalen zaten ze zeer los

                                    Die vervangen en toen goed vast gezet

                                    Niks veranderde daarna maar een bobine besteld

                                    Van de beru uit berlijn

                                    Nu loopt de motor nog bokkerig/schudderig als je erin zit hobbel je heen en weer

                                    Nu kom ik zelf niet meer verder als ik de foutcode wis loopt hij niks anders

                                    Wat kan ik nog meer doen om erachter te komen

                                    Of eventueel iemand mij met opcom zou willen uitlezen

                                    Of wie helpt mij verder

                                    Mvg mitchell

                                    #18344299
                                    liviu2004
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 April 2014

                                      Ik kan je helpen met:
                                      – benzine druk meten
                                      – andere ecu
                                      – cylinder druk meten
                                      – andere bobine
                                      – andere luchtmassameter.

                                      #18344300
                                      Opelvectrabz1.8xe1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 June 2017

                                        Hoe gaan we dit doen

                                        Mvg

                                        #18344301
                                        liviu2004
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 April 2014

                                          In een weekend, laat me weten jouw whatsapp nr bij prive bericht.

                                          #18432868
                                          Isi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 July 2021

                                            Screenshot_20210819-195543Ik heb de volgende problemen met mijn opel astra 1.8 16v ook al heb ik nieuwe lambdasonde, stappen motor, luchtmassameter, en gasklephuis schoon gemaakt maar alles verholpen behalve p0505 en hij houd zich in op bepaalde toeren en hapert ik dacht ook al de ecu heb gekeken naar een tweede handse maar moet die dan ook geprogrammeerd worden? Of is het plug in and drive? En wat kan ik nog meer doen?

                                            #18432889
                                            liviu2004
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 April 2014

                                              P0505 = 100% defect ecu. Voor die andere foutcodes weet ik niet, moet meeten.

                                              Ik heb 100% nieuwe ecu, nooit gebruikt hier liggen. X18XE1 motor?

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.