ECU Inleren x18xe1

Forumindex Forums Overige Op-Com ECU Inleren x18xe1

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342877
    bartjee1234
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2017

      Hallo leuke mensen van het forum.
      Ik hed een probleempje met de Zafira van mijn zus.
      De ecu is kapot het is een siemens 5wk9 nu heb ik een 2e handse gevonden via de onderdelenlijn en wil deze ecu dus vervangen.
      Helaas wil het niet lukken de motor slaat wel aan maar gaat dan direct weer uit en het motormanegment lampje knippert hevig.
      De ecu moet worden ingeleerd maar dit kan ik niet zelf en heb er geen gereedschap voor en de dealer zegt dat het niet mogelijk is want de 2e hands ecu is niet uitgeleerd.
      Dealer kan het wel doen maar dan kost het 780euro man man man en dat voor een auto die 900euro heeft gekost haha

      Hopelijk is er iemand die mij kan helpen of idd op weg helpen naar een oplossing alternatief.
      Heb wel een bedrijf gevonden die het kan doen maar die zit een uur van mij vandaan en de auto rijdt niet en bovendien lijkt het me heel leuk dit aan de praat te krijgen.
      Ik kan eventueel wel aan het uitlees interface op-com komen.
      ZakhooiTM ik heb je nodig ;) haha

      Groet Bart

      #18343772
      Astra G X1.6SZR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2013

        Ja, gebruik opcom. Hier op het forum zoeken naar iemand met opcom bij je in de buurt en check het opcom-topic.

        De nieuwe ECU is kennelijk prima, want het start. Dat de motor weer stopt is 99,99% zeker de startonderbreker omdat de chip van de sleutel niet correspondeert met de nieuwe ECU. Als je de sleutels (eigenlijk alleen de chips en VIN) uit dezelfde auto van de leverancier van je nieuwe (tweedehandse) ECU weet te bemachtigen, dan ben je denk ik ook klaar.

        #18343874
        bartjee1234
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2017

          Hoi Astra G,
          Ik ben via dit forum in contact gekomen met Livui hij heeft voor mij de 2e handse ecu ingeleerd en de chip en transponder voor mij vervangen.
          Echt een held super blij mee.
          De auto rijdt nu een weekje en er is al weer een nieuwe storing namelijk P0130 o2 sensor circuit voltage high.
          Echt hoofdpijn haha

          #18343885
          Astra G X1.6SZR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 January 2013

            [quote quote=18342877]… en de dealer zegt dat het niet mogelijk is want de 2e hands ecu is niet uitgeleerd.[/quote]

            Opel moet wel goed zijn, zelfs oudere ECU’s zijn nooit uitgeleerd!
            Vet man, die kunstmatige intelligentie bij Opel :toppie:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.