ecotec vs ecoflex

Forumindex Forums Techniek Ecotec ecotec vs ecoflex

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341301
    Verdiken
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 March 2017

      Ladies and gents,

      Ik heb een vraagje waar ik via google noch het opelforum een antwoord op vind. Ik ben eigenaar van van een Zafira tourer cosmo opc-line (tweedehands gekocht).
      Het blok is een 2.0cdti 130pk ecotec van 2013 (indien iemand mij ook even zou kunnen vertellen waar ik kan vinden welke blok het juist is en welke bak eraan hangt want dit lijkt te verschillen afhankelijk van het bouwjaar). Ik overweeg om hem te laten chippen omdat ik het verloop van de pk’s en het koppel niet honderd procent leuk rijden vind. Hij mist net dat tikje bij de langere versnellingen (4-6). Voor de rest ben ik tot hiertoe zeer blij met de aankoop. Nu vroeg ik mij af of de ecotec en ecoflex motoren (2.0cdti) dezelfde blokken en koppeling (vliegwiel) waren. Deze vraag ivm met het chiptunen waarbij ik graag naar 170-190pk zou willen gaan. De ecotec staat te boek met max 130pk en de ecoflex tot 170. Ik vermoedde echter dat dit eerder een ander mapping was en tevens de startstop etc… dus basically software en wat electronica die anders is. Ik had dus graag geweten of mijn ecotec blok (en dan vooral koppeling en vliegwiel) die 170 a 190pk aankan en of er uberhaupt een verschil is tussen de hardware van de twee systemen.

      mvg

      verdi

      #18341707
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ecotec is de benaming voor de motor.
        Ecoflex voor motoren welke binnen een bepaalde uitstootgrens vallen.

        Zijn allen Ecotec motoren (zelfs mijn 1996 Vectra 2.5-V6 motor)

        De Ecoflex zou een langere bak kunnen hebben, en net een ander programma denk ik zo.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.