Easytronic f melding

Forumindex Forums Modellen Corsa Easytronic f melding

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369993
    Jeroen Theissling
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 November 2019

      <p style=”text-align: center;”>Van de week paar keer achter elkaar een gevreesde f melding in mijn opel cors easytronic gehad na wegzetten bleef hij de hele avond in de vierde versnelling hangen en niet meer te starten na een nacht rust lijkt er geen probleem meer ook uitgelezen maar geen foutcodes te bekennen behalve voor een te lage spanning (worden anwb ) nu gaat hij morgen naar de opeldealer voor een check up en beginnen eerst met het vervangen van de olie/remvloeistof nu vroeg ik me af is er een mogelijkheid dat alleen de olie verversen en opnieuw inleren de oplossing is ? Zo ja hoe groot is die kans ? En zo nee wat zou het dan kunnen zijn ?</p>

      #18369994
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        In het ergste geval zijn de computer en schakelmotoren stuk. Kan gereviseerd worden.

        Maar eerst opnieuw inleren zou ik zeker eerst proberen.

        #18369996
        Jeroen Theissling
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 November 2019

          Hoi bart bedankt voor je antwoord hoe groot zou de kans denk je zijn dat zowel de computer als de schakel motoren stuk zijn ? Is die kans erg groot of is de kans groter dat ik na deze eenmalige f melding nog net optijd ben ? Mvg jeroen

          #18369998
          Bart…
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 March 2019

            <p style=”text-align: left;”>Durf ik niet te zeggen. Als het wel de motoren zijn is de kans dat je computer daardoor ook defect is aanwezig. Als je na het opnieuw inleren weer een fout krijgt en ze gaan de boel opsturen voor revisie, laat ze dan gelijk je schakelvorken controleren. Die kunnen ook weleens inslijten.</p>

            #18370000
            Jeroen Theissling
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 November 2019

              Bedankt voor de tip ik ga het aan ze doorgeven ze zeiden al dat de revisie mocht die nodig zijn 1100 euro gaan kosten als eerst maar eens bedenkrn of hij dat nog waard is maar hoop dat hrt gewoon een waarschuwing was dat de olie hoognodig aan vervanging toe is

              #18370001
              Bart…
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 March 2019

                Corsa c neem ik aan? Met hoevel km?

                #18370004
                Jeroen Theissling
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 November 2019

                  Inderdaad een corsa c met ongeveer 156.000km op de teller

                  #18370055
                  Jeroen Theissling
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 November 2019

                    Hoi bart net terug van garage selectie motor geeft foutmelding af code weet ik zo even niet hoe dan ook garage bleef erg vaag doen over de kosten met 500 euro verschil tussen laagste en hoogste prijs hoeft volgens mij toch niet zo duur te zijn of zie ik dit verkeerd ?

                    #18370172
                    Bridge-it
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 November 2019

                      Hoi met bridge-it,

                      groeten aan iedereen in deze chat ik kom ff mee kijken en helpen als dat kan. Wij hebben al 2 keer dit probleem gehad in de garage en 2 keer gelijk met reparatie. Vaak is het de koppelings actuator of de schakel robot zelf of inderdaad soms even een kwestie van olie verversen en inleren maar in jouw geval is dat het niet zo te horen?

                      #18370187
                      Jeroen Theissling
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 November 2019

                        Hmm ze konden niet eens garanderen dat hij daarna goed zal zijn hij js gister naar de eeuwige jachtvelden gegaan had geen zin 1100 euro neer te leggen en dan nog niet zeker weten of het werkt

                        #18370202
                        Bridge-it
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 November 2019

                          :pics-please: Jammer om te horen, die kon dus weer leven hadden gekrijgen voor bijna helft van dat prijs met een jaar garantie ook nog

                          #18370203
                          Bridge-it
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 November 2019

                            Topic kan dicht dus, sucess verder

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.