Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2013 om 22:10 #18059541
Toch denk ik dat die kogel niet zo zeer lomper is omdat het gewicht van de auto er aan hangt, maar puur al omdat de fusee enkel aan twee draaipunten hangt, waardoor er veel meer torsie in de fusee ontstaat. Bij een veerpoot is enkelzijdig alleen al door de lengte, maar ook door de enkelzijdig starre verbinding al geen draaiing mogelijk. Of is er op één van die draagarmen een scharnierconstructie op de fusee, en geen kogel?
Hoe had je dat extra vlees in gedachte dan? Het enige wat ik kan bedenken wat er nog niet aan deugt is dat het verdraaien van dat blokje niet echt wordt tegen gegaan. Hooguit door de uitsparing in het blokje naadloos op de fusee aan te laten sluiten en tussen de helften iets ruimte te houden zodat de klemkracht gewaarborgd blijft, maar wat klemkracht zou geen overbodige luxe zijn. Als er aan gelast kan worden dan wordt het allemaal een heel stuk makkelijker!!
10 oktober 2013 om 22:34 #18059542Schijnbaar kan je het lassen door het eerst op ongeveer 350 graden te verhitten en zo langzaam mogelijk en de dikste delen het eerst, dan goed lassen met de juiste legering draad en daarna in voorverhit zand zo langzaam mogelijk laten afkoelen…
Dan de constructie zoals het blokje, maar met enkel het bovenste deel en die om de originele nok uit laten komen en rondom met vette rupsen aflassen! Ik heb een hele dikke 3 fase tig machine en pottenbakoven enz. tot mijn beschikking, dus….
11 oktober 2013 om 20:28 #18059543Dan alleen nog een setje oude fusees om te oefenen. En dat moet wel te vinden zijn lijkt me.. :D
11 oktober 2013 om 20:38 #18059544Of het laten lassen door een pro, en die nog even laten testen op een paar oude fusees…
17 oktober 2013 om 19:58 #18059545Ben even een apart topic hierover gestart:
viewtopic.php?f=4&t=180125&p=2368934#p2368934En dus op zoek naar een veerpoot voor een kratje bier ofzo?? Wie O wie??
11 december 2013 om 23:00 #18059546Zie in Engeland ineens een topic van iemand die een circuit auto aan het bouwen is van de Braziliaanse Chevrolet Kadett en die heeft zowaar een aantal erg geinige features!! Zoals een versterkte achter as ophanging, jawel!
Kijk dan hoe veel vetter die beugel is waar de achter as mee aan de kokerbalk hangt!
En ze hebben daar ook een carter bescherm plaat die zeker de moeite waard is!
Sowieso hebben die allemaal een Champion koets op alle modellen als standaard…
13 december 2013 om 09:13 #18059547Is alleen geen snelle uitvoering zo te zien: enkel pijpje vanaf uitlaatspruitstuk en een sleepoog aan de voorzijde van een niet GSI-model, dus waarom ie die features doorvoert?? :hmmz
Edit: Zie nu dat dat daar standaard is….
13 december 2013 om 11:04 #18059548Ze hebben daar ook geen C20XE, dus bouwen ze vaak een 2.0 8V onderblok zoals ze die daar kennen om met een 16V Chevrolet kop die ze dan importeren. Deze auto is werk in aanbouw, dus gaat stapje voor stapje steeds meer richting circuit auto omgebouwd worden…
27 januari 2014 om 10:17 #18059549Het is toch grappig om te zien dat mijn aanpassingen voor navolging hebben gezorgd bij een aantal mensen…
http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?37249-From-shonk-to/page33″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?29447-DarrenHs-GTE16v-third-edition-quot-project-track-day-quot/page50&highlight=turrets+backwards” onclick=”window.open(this.href);return false;En toevallig ook beide rood…
Die bovenste is ook van Ben, en hij heeft ook veel ervaring met onderstellen software, dus ga er maar vanuit dat die zich een bult heeft zitten simuleren voor hij er ook aan begon.
Mijne:
9 februari 2014 om 18:28 #18059550Nu of nooit aanbieding, de partij bodemplaten is namelijk ok één na op bij de laatste leverancier in Europa die ik ken. Iemand vroeg me namelijk of ik even wou checken, maar haakte af en nu kreeg ik bericht van de leverancier dat er al weer navraag is gedaan en of ik nog interesse heb.
Dus als iemand z’n Kadett nog wil redden, laat het vanavond weten, dan kan ik deze nog voor je vast houden. Dit is dus wel een originele E1 bodemplaat, net zoals die van Klokkerholm, en zal met verzendkosten er bij op rond de 250 euro uitkomen. Dat is ongeveer het zelfde als immitatie bij Klokkerholm!
18 februari 2014 om 09:45 #18059551Okee, laatste bodemplaat is weg, dus pech voor iedereen die ooit nog z’n Kadett wil redden….
Heb zelf zojuist een Quaife ATB sper gekocht voor een koopje! Splinternieuw voor 300 euro LOL!! Ben heel benieuwd wat mijn wegligging straks doet na de rolcentrum correcties* en dit. Ben ook aan het overwegen een lichtere dynamo te plaatsen en de accu lager en meer centraal in de auto te plaatsen, of op z’n minst achterin. Zat te denken aan het reservewiel op te offeren en hem voorin de reservewielbak te plaatsen, kabels onder de auto door ofzo.
* http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=180125″ onclick=”window.open(this.href);return false;
21 februari 2014 om 16:40 #18059552Zo, even een nieuw koelvloeistoftankje gescoord, GSI 16V model zonder ABS. Zal er weer even wat frisser uit zien in plaats van dat roestbruine ding…
Zijn nog meer leverbaar als het goed is, dus bij interesse even PMmetje doen…
21 februari 2014 om 18:36 #18059553Hey vinc, had je mijn appje nog gehad voor je adres.
je blijft ook lekker aan de gang met de kadett.
straks heb je de meest verbouwde kadett van ons alle, ga zo door.groeten.
21 februari 2014 om 18:48 #18059554Hey Gerwin,
Och ja, in de drukte met komst van mijn zoon en verbouwing helemaal glad vergeten, stuur je zo effe PM..
Heb inderdaad na alle plannen hier boven straks wel een flink andere Kadett dan iedereen, en nog zie je er dan niks van LOL! Dan zou je denken, waarom alle moeite heh, tot je een keer achter het stuur kruipt.
Nu is er momenteel wel een hoop aan te doen, qua onderhoud, moeten nieuwe bandjes wel op, en de motor krijgt weer wat nieuwe spulletjes binnenkort, heb een klein blaasje op de wielrand achter nu, moet tzt een nieuw randje op, of zijwandje… Zo blijf je bezig heh!
Denk ook dat als ik die rolcentrum correctie heb dat er weer slappere veren op kunnen, die wel ietwat verlagen, dus misschien toch het Astra F setje er af en Kadett pro kit er op….
16 juli 2014 om 15:24 #18059555Weer wat spul binnen, handremschoenen, met veertjes setje, SKF voor en achter wiellagers, zonnerolgordijntjes (originele!)..
16 juli 2014 om 16:16 #18059556Haha, kan je weer sleutelen :thumb
Rik :)
19 juli 2014 om 19:51 #18059557Zo, zonneschermpjes zitten er op, en nieuwe handremvoeringen en wiellagers achter. De wiellagers van SKF genomen, met ABS sensor en daar draait nu de cruise control op. Wel geinig hoe goed dat werkt hier op, echt fenomenaal!
Nou wil ik binnenkort nog wiellagers voor en veren voor doen, want ik ga originele veren weer rijden, met verlagings veerschotels. Dan behoud je namelijk gewoon de veerweg en comfort, terwijl het wel iets lager bouwt. De grote rolcentrum correctie plannen zijn niet van de baan, maar dat kost heel veel tijd om te bepalen hoe alles optimaal gedimensioneerd moet worden. In het kader van als je het doet moet je het goed doen, ik wil er niet na het wijzigen achter komen dat ik er toch naast zit met de maten en verhoudingen van dingen.
Dan wil ik de motor ook weer even opfrissen, nieuwe stoters er in, riempje, oliepomp. En ik heb nog een prachtige Quaife sperdiff, maar voor ik die er in zet wil ik een perfecte bak die het ook waard is een sper in te zetten. Die ik nu heb is erg fijn, maar maakt mij wat te veel herrie nog.
19 juli 2014 om 20:45 #18059558Wil je de onderste schotel van de Mc Person poot verlagen? Bij de Kadett is daar inderdaad volgens mij nog wel ruimte voor, bij mijn Peugeotje 205 zat de schotel destijds vlak boven het loopvlak (met de originele 14″ lichtmetaaltjes)
19 juli 2014 om 20:50 #18059559Oh nee, ik heb een setje van deze:
Dat bouwt ongeveer 20mm lager…
30 juli 2014 om 09:20 #18059560Zonneschermpjes bevallen goed:
30 juli 2014 om 09:55 #18059561Is dat origineel? Het is in ieder geval wel “period” Wij hadden ze vroeger ook in diverse auto’s zitten maar dan op de hoedenplank (de zijruiten werden in de vakantie “getint” met theedoeken :D
30 juli 2014 om 10:16 #18059562Ja, zijn origineel, en zeer zeldzaam inmiddels.
10 mei 2015 om 22:31 #18059563Zo, weer wat verse handel gescoord, origineel plaatwerk. Had al een hele tijd een blaasje op het linker achterscherm, en dat wordt nu groter en lelijker, dus moet tzt toch er aan geloven. Er zitten al vervangende wielranden in, maar dat vind ik toch wel erg halfbakken, dus ga er kwart achter buitenpanelen in zetten, en verse dorpels.
In het inwendige van de dorpels wil ik gaan kijken naar nog een extra box sectie, of chromo buis die de verbinding tussen de voorste en achterste langsliggers gaat verstevigen, want hier is wel wat extra gewenst bij de vijfdeurs om de nodige stijfheid te genereren.
Of er gaan originele cabrio binnendorpels in, als ik die op de kop kan tikken ergens… In elk geval wil ik het onzichtbaar, toch functioneel.
11 mei 2015 om 09:33 #18059564AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziet er goed uit Vinci! Dat is geen halve oplossing! Na al dat werk is het natuurlijk ook de bedoeling dat hij erg lang op de weg blijft!
11 mei 2015 om 21:23 #18059565Poeh dat is weer even werk…. Die binnendorpels van een cabrio lijken mij vrij eenvoudig op de sloop aan te komen, is volgens mij eigenlijk gewoon een standaard stalen koker die die Italianen er aan de binnenkant tegenaan hebben gebakken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.