Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › dumpvalve blijft open bij stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2010 om 23:50 #17223601
Door de dumpvalve die open blijft staan slaat de motor af.
C20NE Turbo
Hij loopt niet stationair
18 juli 2010 om 01:01 #17700509Eerst wilt hij niet open,
nu wilt hij niet meer dicht.
ik houd het maar bij gebarentaal. :fy1
18 juli 2010 om 06:50 #17700510omdat de dumpvalve en die stationair regelaar en de LMM elkaar aan het plagen zijn
18 juli 2010 om 10:03 #17700511Dat klopt, de dumpvalve moet dicht blijven staan, dan kan de motor hem stationair regelen, en dan heeft de lucht flow meter ook geen problemen met zijn werk.
Maar wat moet ik veranderen om hem stationair te laten draaien ?
Dikkere veer erin zetten ?
18 juli 2010 om 10:12 #17700512Ik zou eerst gewoon die blow off valve weghalen kijken hoe het dan gaat
18 juli 2010 om 10:20 #17700513Dat had ik in het begin ook, maar dan krijg je een chatter of chitter in de inlaat, das toch ook niet goed voor de turbo ?
18 juli 2010 om 10:36 #17700514LMM aan de drukkant en blow off voor de LMM
18 juli 2010 om 10:47 #17700515dus als ik je goed begrijp
eerst lucht filter, dan turbo dan ic dan blow off en dan lhm dan inlaat?
18 juli 2010 om 11:03 #17700516:thumbup
Maar geen garantie dat het werkt!!18 juli 2010 om 11:25 #17700517beter een gesloten ding nemen van een saab ofzo
die plaatsen aan de druk kant en dan de retour terug laten komen achter de lmm
anders ff aan eljan vragen die had het zelfde probleem
na het plaatsen van een gesloten ventiel was het uevel verholpen18 juli 2010 om 11:26 #17700518oja ik heb gister bier gehad dus ook geen lees tekens voor mij haha
18 juli 2010 om 20:11 #17700519ik heb het zelfde probleem
als ik afrem en koppeling in trap valt hij uit:swear
en als ik een tijdje de zelfde toeren rij en dan een beetje gas geef hoor ik hem valse lucht zuigen via de dumpvalve.
trap ik het gas verder in gaat de dumpvalve dicht.18 juli 2010 om 20:56 #17700520over welk merk dump valve gaat dit?
18 juli 2010 om 21:41 #17700521Ik heb zelf een Tial 50mm BOV.
Sander heeft een bailys of hoe je het ook maar schrijft :P
Ik heb vandaag een immitatie van forge erop gezet, die heeft 2 kleppen inwendig, deze blijft dus wel dicht staan.
En het is een wonder, hij blaast ook nog af bij volle belasting, alleen niet als je stil staat en gas geeft, dan komt er wel een chitter/chatter geluid in de inlaat.
Maar mijn probleem is nu tijdelijk wel opgelost, hij loopt stationair en ik kan met volle boost rijden.
18 juli 2010 om 21:47 #17700522Ja je moet ook altijd een dubbel zuiger dumpvalve gebruiken tenzij je geen lmm hebt:vertag
18 juli 2010 om 22:01 #17700523Kijk daarom ben ik begonnen met deze C20NE turbo :D Daar leer je dit soort beginners fouten mee :wors
Weer wat geleerd :thumbup
19 juli 2010 om 07:34 #17700524origineel gepost door Andre Botter
Ja je moet ook altijd een dubbel zuiger dumpvalve gebruiken tenzij je geen lmm hebt:vertagik heb de Bailey DV26 die heeft dubbele zuigers.
maar die is niet instelbaar.welke raad je aan?
19 juli 2010 om 09:49 #17700525ik heb z,n vermoeden :D
http://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065
:thumbup
je moet zeker een andere dv jij hebt ook een chitter/ chatter in de inlaat wat er op duit dat hij te weinig afblaast, wat slecht is voor de turbo
@ Freek imitatie Forge dv? hoe kom je daar bij?
19 juli 2010 om 12:39 #17700526Dat zei SW tegen mij.
19 juli 2010 om 13:35 #17700527ik heb gewoon een instelbare dv toen gebruikt.
plus een gesloten systeem (recirculatieklep)..
combinatie van die 2 zorgde voor leuk effect, maar goed wel een blower engine..dus weer niet te vergelijken..
ik had de dv altijd iets open staan anders had ik teveel lucht in het systeem..20 juli 2010 om 15:16 #17700528ikheb destijds twee gemonteerd….één omloopvalve en één instelbare dv ( lhm gerelateerd uiteraard …..)in de wijkes de instelbare en op de snelweg voor wat extra pit de omloop..:)…uiteraard electronisch geregeld. :D ik ken er maar twee in nederland ie het zo hebben gefixt.:cool: ( op een 8v dan hé …….:jerry )
20 juli 2010 om 21:58 #17700529origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik heb z,n vermoeden :Dhttp://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065
:thumbup
Alleen is hij bij mij iets goedkoper:angel
21 juli 2010 om 09:56 #17700530Originally posted by Ronaldo
ikheb destijds twee gemonteerd….één omloopvalve en één instelbare dv ( lhm gerelateerd uiteraard …..)in de wijkes de instelbare en op de snelweg voor wat extra pit de omloop..:)…uiteraard electronisch geregeld. :D ik ken er maar twee in nederland ie het zo hebben gefixt.:cool: ( op een 8v dan hé …….:jerry )ja wij 2 :vertag
alleen ik deed het gewoon met vacuum..lang leve blower techniek king:
21 juli 2010 om 10:10 #17700531origineel gepost door Andre Botter
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik heb z,n vermoeden :Dhttp://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065
:thumbup
Alleen is hij bij mij iets goedkoper:angel
ja sander moet maar eens op de koffie komen bij jou!:vertag
21 juli 2010 om 11:18 #17700532origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door Andre Botter
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik heb z,n vermoeden :Dhttp://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065
:thumbup
Alleen is hij bij mij iets goedkoper:angel
ja sander moet maar eens op de koffie komen bij jou!:vertag
zal een energy drankje worden dan:)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.