Dumpvalve astra j 1.4 turbho 140 opzoek naar een dumpvalve

Forumindex Forums Modellen Astra Dumpvalve astra j 1.4 turbho 140 opzoek naar een dumpvalve

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18394609
    Erwin Ploeg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 April 2020

      Hoi allemaal ik ben erwin

      En ik  heb een astra j bj2010 cosmo

      Het is een 1.4 turbho 140pk en wil daar graag een dumpvalve op het liefst wil ik een klep plaatsen die ook afblaast zonder dat ik aan slangen moet gaan zaagen  weet iemand of dat er een pasende dumpval bestaat

      De 2.0 dumpval is tebreed voor mijn aansluiting op de turbho

      Ik hoor graag van julie

      :help:

      #18394622
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Voordat je iets gaat bestellen: weet wel dat de ECU van de 1.4 turbo niet goed om kan gaan met een externe dumpvalve vanwege de hoeveelheid inlaatlucht die hij gemeten heeft en niet meer klopt, daarom moet je er 1 nemen met hoge “veerspanning”, waardoor deze slechts minimaal afblaast: je hoort er dus bijna niks van, dus als dat je doel is kan je het net zo goed laten.

        Ik heb op mijn B14NET wel een externe dumpvalve, parallel met de interne dumpvalve zitten, omdat ik met hoge turbodruk rijd en het membraam van de originele wil sparen, doordat deze dan wat minder hard moet werken op piekdruk.

        Gr,
        The Duke

        #18394648
        Erwin Ploeg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 April 2020

          Hey the duke
          <p style=”text-align: center;”>Mijn bedoeling is eigelijk om de origeele dumpvalve die naar binnen afblaast naar buiten aftelaten blazen</p>
          Als ik het goed begrijp heeft mijn auto het nodig dat hij dit naar binnen afblaast of niet ?

          #18394681
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Klopt.

            Anders klopt de gemeten luchthoeveelheid niet. Originele zit in de turbo-behuizing.

            Gr,
            The Duke

            #18394685
            Erwin Ploeg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 April 2020

              Bedankt the duke

              #18395214
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Was dit vroeger met de C20LET ook niet het probleem?

                Daar werd dan toch een twin piston dumpvalve toegepast om dat te vermijden :scratch:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.