Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Dubbele carbs op 2.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2009 om 12:50 #17208739
Ik had een vraagje wat betreft ombouw van injectie naar dubbele carbs. Ik heb bij biesheuvel een carb pomp gekocht maar nu levert deze teveel druk waardoor mn carbs over lopen, klopt het dat ik mn pomp via de bobine/onsteking aan moet sluiten? ik heb em nu via een constante plus. Of kan ik em op die plus houden en moet ik er een brandstofdrukregelaar tussen plaatsen met een retourleiding? Wie heeft hier ervaring mee?
groeten, Syl
1 februari 2009 om 13:52 #17464403Stroomvoorziening maakt niks uit, de plus van de bobine is overal hetzelfde, hier komt stroom op zodra je de kontaktsleutel omzet.
Als de pomp teveel druk levert, dan moet je een drukregelaar voor lage druk hebben met een retourleiding. Webers werken zo ongeveer met 0,4 bar benzinedruk.
In principe als biesheuvel zo’n pomp levert die voor carburateurs is, kun je je afvragen of het probleem niet in de carburateur(s) zelf zit, maw: misschien sluiten je vlotternaalden niet af of zijn de vlotters lek.
Als je twijfelt, kan je het beste eerst even een drukmeter in de brandstofleiding zetten en kijken wat voor druk er is. Voor een tientje heb je al een metertje, drukregelaars zijn wat duurder.
1 februari 2009 om 16:47 #17464404is het wel de goede pomp??? het gebeurd wel eens dat er een verkeerde pomp in de doos zat:P
een maatje van me probeerde zijn injektiemotor aan te krijgen met een een pomp voor caberateurs,dat ging dus niet hahaha zat een verkeede in de doos:P:P:P:P1 februari 2009 om 16:58 #17464405Ik heb een pomp van quinton hazel….die levert een lage druk…
Stopt ook met pompen als de vlotters vol zitten!
Verkrijgbaar bij brezan endergelijke.24 februari 2011 om 12:01 #17464406heb jij een nummer van die pomp of niet want ik heb een cih en wil der webers ophebben maar ik heb niet het gat in me distributie huis zitten om het pompje te monteren alleen de schroef gaten of kan ik hier ook gewoon de pakking afteken en een gat erin boren want ik weet namelijk niet of het erachter het zelfde zit??
anders doe ik dat:hmmz:hmmz
24 februari 2011 om 13:06 #17464407Als je graag een standaard cih pomp er op wil, kun je beter het distributiehuis vervangen voor die van een carb versie.
Deze kan van elke cih carb versie gepakt worden, wel even opletten of je de goeie hebt met of zonder de torx bouten aan de bovenkant.En anders gewoon even bellen of na vragen bij Biesheuvel voor een dubbele carb. pomp.
25 maart 2012 om 20:19 #17464408op een 2 liter e met 40mm webers heb je een redtop facet brandstof pomp nodig
als je hem bij biesheuvel besteld hebt moet je de goede hebben
als deze carb s overstroomen moet je ze gewoon revieceren
en je vlotter goed afstellen
gr bas -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.