drukbol vervangen

Forumindex Forums Overige 4×4 drukbol vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266570
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      Wat is de juiste manier/volgorde, om de drukbol te vervangen van het 4×4 systeem.
      Heb het 1x gedaan, maar toen lag het nog buiten de auto.
      was gelukt, maar de olie vloog me om de oren.
      wil het nu eens gaan doen, zonder alles onder de olie te krijgen.
      Dus, wie weet het, zou het graag willen weten.

      groeten.

      #18239448
      calibra 4×4 turbo
        Lid sinds:
        6 May 2014

        Ich möchte den Druckspeicher wechseln. Was muss ich alles beim Wechseln (besonders beim
        Lösen des alten Druckspeichers beachten?
        Zündung einschalten und 30-60x aufs Bremspedal drücken (drücken/lösen/drücken…). Achtung;
        während diesem Vorgang wird der Druckspeicher entleert und das Niveau im Ausgleichsbehälter
        steigt an (überschwappen des Öl möglich, überschüssiges Öl absaugen)! Vorgang solange
        wiederholen bis das Niveau nicht mehr ansteigt im Ausgleichbehälter. Jetzt sollte der Druckspeicher
        keinen Druck mehr haben und somit kann man den Druckspeicher mit Vorsicht vom Druckregler
        abschrauben. Neuen Druckspeicher mont. und den Ersatz im Service-Scheckheft eintragen! Danach
        Motor starten und sofort Öl nachfüllen im Expansionsgefäss der Servolenkung (ansonsten Gefahr das
        Servopumpe def. geht wegen Trockenlauf!) Nach Probefahrt Ölstand im Ausgleichsbehälter nach
        Opel-Vorschrift kontrollieren.

        Zo moet het volgens Hurlimann.

        #18239449
        kadett4x4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          Dus als ik het goed lees, moet ik de wagen op contact zetten.
          daarna 30 tot 60 keer op het rempedaal trappen, zodat de olie eruit gaat, en de druk weg is.
          dan voorzichtig losdraaien, en dan de nieuwe monteren.
          oliepeil in het stuurbekrachtigings reservoir in de gaten houden.
          daarna de wagen starten, en oliepeil in de gaten houden en desnoode bijvullen.
          moet ik dan het kleine imbusje bovenop losdraaien voor het ontluchten, en als er olie uitkomt zit het goed.

          groeten.

          #18239450
          calibra 4×4 turbo
            Lid sinds:
            6 May 2014

            Hij heeft het niet over het ontluchten van het systeem.Als ik zo lees hoeft dat niet.
            Zal een maat van mij morgen eens vragen.Die heeft de mijne ook vervangen.

            #18239451
            calibra 4×4 turbo
              Lid sinds:
              6 May 2014

              Heb even navraag gedaan.De mijne is vervangen zoals in de omschrijving staat.
              Dus er is niet ontlucht.Succes met wisselen.

              #18239452
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                Dan gaan we dat binnenkort maar eens doen.
                heb het ook aan een maat van me gevraagd, die werkt bij de opel.
                hij zou kijken of hij de beschrijving kon vinden, en dan mee nemen.
                moet het altijd goed zijn, bedankt.
                Is de beschrijving in het Nederlands, dat zal ik hem hier posten.

                groeten.

                #18239453
                kadett4x4
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  Net even gedaan, stelt niks voor.
                  Kan er weer 6 jaar tegen.
                  Dank u.

                  Groeten.

                  #18239454
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    misschien domme vraag, maar hoe weet je wanneer je de drukbol moet vervangen

                    #18239455
                    kadett4x4
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2004

                      Om de 6jaar, en bij bepaalde km, maar dat weet ik niet.
                      je kunt het ook testen dacht ik.
                      wagen op contact zetten, en dan 25x op de rem trappen, dacht ik.
                      als hij blijft sissen is het goed.
                      bij mij voelde ik de stuurbekrachtiging zwaarder worden al ik remde in een bocht.

                      groeten.

                      #18239456
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        ik hoorde dat als je te lang met de oude bol doorreed de koppeling in de verdeelbak eerder versleten wasdenk dat ik die van mij ook maar eens moet vervangen

                        drukbol is ook te bestellen bij
                        http://www.gema-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p103_Druckspeicher.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18239457
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          de drukbol vandaag vervangen en ook gelijk de olie voor de stuurbekrachtiging vernieuwd
                          er zat nog een originele bol op met witte rand

                          let er bij het bijvullen van de stuurbekrachtigingsolie op dat je het niveau meet nadat je de drukbol helemaal hebt leeggeremd, dus dat de olie in het reservoir niet meer omhoog komt als je de rem in trapt en hij op het contact staat met de motor uit
                          de Turbo Calibra heeft daarom ook een groter reservoir dan de gewone Calibra

                          #18239458
                          anoniem
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            hier is ie weer wat goedkoper
                            https://www.firma-ebermann.com/shop/index.php?h_seite=product_info&cPath=0&products_id=68″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            en hier nog een pondje lichter
                            http://www.ebay.de/itm/121268614370?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.