Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Drijfstang vast in zuiger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2012 om 22:17 #17245643
Hallo heren,
Ik ben een 6 cilinder 2.8-EC aan het opfrissen. Deze heeft ongeveer 25 jaar in een hier in een hoek van de werkplaats gestaan.
Volgens de vorige eigenaar (mijn vader ;) ) heeft het blok voordat de wagen totaallos werd gereden niet veel gelopen.
Voordat ik hem uit elkaar heb gehaald heb ik hem een paar tellen laten lopen om te kijken of hij het uberhaupt wel deed (injectie enzo)Alles ziet er nog goed en redelijk schoon uit. heb de kop inmiddels weer gereed. maar nu de zuigers eruit gehaald en nu blijkt dat er bij 1 zuiger de drijfstang niet zo soepel draait als de andere zeg maar. Als de zuigers op de kop liggen kun je ze zonder om te duwen de drijfstangen bewegen maar bij die ene moet je de zuiger vast houden en meer kracht uit oefenen om hem te bewegen. Als ik de zuiger iets verwarm ter hoogte van de zuigerpen dan gaat ie wel een stuk lichter. Heb al met wd40 “gesmeerd” in de hoop dat evt vast zittende olie er tussen uit “slijt”.. als de zuiger afkoelt gaat ie weer vaster zitten.
Het is wel iets beter geworden, maar mijn vraag is of het kwaad kan, of het misschien los loopt als het blok wat langer draait straks. Misschien dat een van jullie hier er meer ervaring in heeft. want dit gaat straks op mijn geweten werken ;)
Ik kon hier niet echt iets over vinden vandaar mijn vraag, Normaal heb ik de problemen al kunnen fixen door alleen te lezen. :)
Alvast bedankt,
24 januari 2012 om 08:26 #17981233Waarom haal je dat hele blok eigenlijk uit elkaar terwijl je vader heeft gezegd dat ie weinig heeft gelopen ?
het enigste wat ik dan zou doen is heeel misschien de kop er af halen om te kijken of er geen rotzooi inzit en eventueel de carterpan er even onderweg .:D :D
Ik denk niet dat je je veel zorgen moet maken , niet handig om die zuiger plaatselijk warm te stoken trouwens …..
Dus gauw weer in mekaar zetten …..
Gert
24 januari 2012 om 19:14 #17981234Ik heb de zuiger niet gloeiend gestookt.. licht verwarmt, kon hem met de hand gewoon vast houden ;)
Verder kan ik er niks aan ontdekken. Ze zijn weer mooi schoon en gaan er vanavond weer in.De reden om het gedeeltelijk uit elkaar te halen omdat ik in de inlaat kanalen vliegroest zag en wat vervuiling en dan.
En dan ga ik schoonmaken en mooi maken, Slechte eigenschap misschien. de één duwt zon blok zo in de wagen en gaat rijden en er gebeurt nooit iets.. en als ik zoiets doe haal ik amper het einde van de oprit.. Het is en blijft een hobby.In ieder geval bedankt.
Groetjes Niki, :thumbup
27 februari 2012 om 19:54 #17981235ik geef je groot gelijk hoor :thumb zou zo’n blok ook niet zo maar vertrouwen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.