draadeinden sprt.stuk-voorpijp C25XE

Forumindex Forums Modellen Calibra draadeinden sprt.stuk-voorpijp C25XE

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229531
    Jerremy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2004

      Hallo, ik heb een vraag aangaande de draadeinden van de spruitstukken, daar waar deze verbonden is met de voorpijp. Helaas is bij mij het draad niet zo goed meer, waardoor het geheel niet goed (aan)sluit en het dus wat lekt op dit punt. Nou lijkt het erop dat bij het voorste spruitstuk de draadeinden los vervangen kunnen worden. Achter ziet het er anders uit, en lijken ze er van bovenaf in te moeten.

      Heeft iemand hier ervaring mee, en wellicht wat tips&tricks ?
      Is het bijv. te doen met de spruitstukken aan de motor nog, of wordt ’t een kwestie van uit- en inbouwen ?

      Overigens voorste spruitstuk is nog leverbaar, maar de achterste niet meer.

      Bedankt allen alvast,

      Grt. Jeroen.

      #17774749
      corsair A
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 June 2010

        ik heb laatst een vec B c25xe van 2 nwe pakkinkjes voorzien
        daar moesten ook een paar nwe tapeindjes in ,
        die gaan van onderaf eruit .
        gewoon even voorkant op bokjes zetten.
        dan kan alles onderlangs los ,

        bij deze c25xewaren die ronde pakkingjes eruit geblazen,
        vandaar ook zo eenzelfde irri gefluit en gepruttel.
        succes :thumbup

        #17774750
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          CorsairA, thanks voor je reactie!
          O.K. maar volgens mij zijn de spruitstukken van een X25XE (Vectra B) anders dan die van een C25XE (Calibra/Vectra A).
          Wellicht dat contstructie en bevst. wijze dezelfde is.
          Maar die tapeinden, hoe heb je die eruit gehaald, tooltje, of moertje opgelast ofzo, of 2 moeren tegenelkaar aan..

          Thnx.
          Jeroen.

          #17774751
          corsair A
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 June 2010

            je hebt gelijk vec b is x25xe ,een ecotec

            er kwamen een paar al mee met de moer ,en die heb ik vervangen .
            maar indd de dubbele moer werkt en anders indd ff lastoorts erbij houden
            al is er weinig hand/sleutelruimte met zo,n v6

            #17774752
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Ja, dat achterste spruitstuk is zowiezo anders voorzover ik weet. bij een X25XE zit er meer of zwaardere hitte schild om.
              O.K. ja idd, nou gaat het om een V6 in een Astra, dus ruimte nog iets beperkter. Met name achterzijde (schutbord kant) ben ik er niet happig op
              omdaar met een lasbrander te gaan werken ivm bekleding schutbord en brandstofleidingen die daar lopen..
              Misschien is dubbele moer wel iets, maar ja, wat ik al zei, de kwailtiet van het draad op de tapeinden is just helemaal ruk nu (voorpijp = te vaak al op-af geweest, wellicht moer net is iets te scheeft gezeten) dus of dubbele moer er dan nog wel grip op krijg, heb ik me twijfels over. iig bedankt voor je reactie corsair A ! :thumbup

              grtz

              #17774753
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Volgens mij zitten die draadeinden op het achterste spruitstuk, net als op die spruiststukken van die 3.2 V6 die je hebt liggen, zou je die tapeinden niet kunnen gebruiken (zijn zo goed als nieuw).

                dus van achter (boven) erin (lijkt net een klinknagel als je m los hebt).

                ik wil er ook wel een telletje onder kruipen om te kijken hoe het zit, dan weet je het zeker.

                Willem

                #17774754
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  Ja dat klopt. Voor is anders dan achter. Voor zit er zicht baar draad in, in het geheel, met een tapeind daarin gedraaid. Achterzijde, als een soort spijker zeg maar. Dus met een plat koppie aan de bovenkant. Dus idd, zoals jij zegt, een soort (klink) nagel. Nou was mijn idee, nadat ze eruit zijn, gewoon los bout/moer te doen. bijv. enige nadeel is, dat je altijd een sleutel/dop aan bovenzijde erop moet hebben als je de moer onder aandraaid. Grote voordeel is makkelijk vervangen indien draad weer is gaar oid.

                  Ja als je een keer zou willen kijken..
                  Ben bezig met uitlaat aanpassen, en binnenkort gaat eindelijk ander systeem erop, maar dit moet eerst goed zijn natuurlijk, het moet wel gasdicht zijn en lek vrij zijn.

                  grtz.

                  #17774755
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    inderdaad, dan moet je dat wel fixen, heb je die dradeinden van de 3.2 niet meer liggen dan, anders druk je die erin..

                    geeft maar eens een belletje jeroen.

                    Willem

                    #17774756
                    Jerremy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2004

                      ja die spruitstukken heb ik gewoon nog liggen. Maar voor voorzijde schijnen die draadeinden los te bestellen te zijn. Want volgens mij zijn die tapeinden op 3.2 spruitstukken beide gelijk, dus zo’n nagel, en daar heb je volgens mij niks aan op het voorste C25XE spruitstuk. Trouwens, heb nog een nieuw voorste C25XE spruitstuk, dus wellicht kunnen die draad einden daar uitgehaald worden. Spruitstuk zelf wisselen zie ik niet zitten, en lijkt me niet nodig ook.

                      Ja is goed, zal je wel bellen. gelijk een bak koffie lurken. :P

                      greetz

                      #17774757
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        zou gloeiende tijd worden.. :jerry

                        Willem

                        #17774758
                        Jerremy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 October 2004

                          Haha ja idd.. :)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.