Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Dit zijn de verkeersboetes in 2016
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2016 om 10:43 #17275667
Hoe vaker je een verkeersovertreding begaat, hoe hoger je boete. Dat is waar het Ministerie van Justitie naartoe wil. Tot die tijd betaalt iedereen hetzelfde bedrag voor een verkeersdelict. En dat is in 2016 weer een stukje hoger dan in het jaar ervoor: 1,1 procent om precies te zijn.
Hieronder 10 dingen die je beter niet kunt doen als de inhoud van je portemonnee je lief is. Én de veiligheid van je medeweggebruikers uiteraard… En dat in omgekeerde volgorde a.j.b.
•Bumperkleven: 280 euro
•Rechts inhalen: 230 euro
•Geen voorrang verlenen aan bestuurder van een tram: 230 euro
•Een kruispunt blokkeren: 230 euro
•Passagiers die bij een tram of autobus willen in- of uitstappen daartoe geen gelegenheid geven: 370 euro
•Als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vast houden: 230 euro
•Het hinderen van tegenliggers door groot licht: 140 euro
•Buiten noodzaak stilstaan op de vluchtstrook of vluchthaven: 230 euro
•Overschrijding van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom met 20 km/h: 186 euro
•Overschrijding van de maximumsnelheid buiten de bebouwde kom met 20 km/h: 165 euroSaillant detail: ook de (volledig geautomatiseerde) administratiekosten zijn per 1 januari verhoogd. Met maar liefst 30 %, van 7 naar 9 euro per boete.
5 maart 2016 om 12:01 #18312307Als ze die onzin boetes dan eens weg doen… 5 km te hard op de a2 bij vianen… 40 euro… Slecht!!
5 maart 2016 om 12:05 #18312308AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar word nog op beboet? Politie is toch nergens te bekennen :???:
5 maart 2016 om 12:09 #18312309Het is al jaren bekend dat het gaat om de staatskas te vullen en niet om de veiligheid.
Snelheden tot 10km te hard zouden ze wel mogen schrappen qua boetes.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
5 maart 2016 om 12:13 #18312310@T-Bone wrote:
Het is al jaren bekend dat het gaat om de staatskas te vullen en niet om de veiligheid.
Snelheden tot 10km te hard zouden ze wel mogen schrappen qua boetes.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Staat een filmpje op dumpert over de rijdende rechter over het cjib die ieder jaar een miljard binnen wil halen voor de staatskas.. Of mensen eraan kapot gaan boeit ze weinig tot niks
5 maart 2016 om 12:15 #18312311AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klopt inderdaad. Is de verkeersveiligheid gedient als er word geflitst? Niks.
Enkel staande houden zou werken. Dan moet er wel politie op de weg zijn5 maart 2016 om 12:40 #18312312@Helmer opelfan wrote:
Klopt inderdaad. Is de verkeersveiligheid gedient als er word geflitst? Niks.
Enkel staande houden zou werken. Dan moet er wel politie op de weg zijnSowieso vind ik het onzin dat je maar 100/120 mag op de a2.. Vaak blijven de overige 3 rijstroken leeg omdat er niemand inhaalt omdat je anders mag afrekenen
Als ze daar eens een 130 km weg van maken.. Dan worden die andere stroken ook gebruikt7 maart 2016 om 08:12 #18312313@bart-gsi wrote:
Of mensen eraan kapot gaan boeit ze weinig tot niks
En toch is het de eigen schuld van die mensen. Zo moeilijk is het niet om 100 te rijden op de A2.
Ik deel je mening dat ik ook liever harder zou rijden daar, maar het mag nu eenmaal niet. Dat moet je je dan ook beseffen als je het wel doet. Dat is op dat moment het risico dat je wilt nemen, dus dan moet je achteraf niet gaan lopen klagen dat je ook echt een boete krijgt.
Als je de ballen hebt om te beslissen dat je harder kunt rijden dan je mag, dan moet je ook de ballen hebben om te accepteren dat je fout zat en gewoon de boete betalen. Als de boete te hoog voor je is, dan had je beter na moeten denken voordat je je gaspedaal verder in trapte.
7 maart 2016 om 08:40 #18312314AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bingo zo is het wel :thumb
Al zou ik liever zien dat de maximum snelheid naar 100km gaat. Veel beter voor het milieu en de portemonnee
7 maart 2016 om 11:49 #18312315@TedMechanic wrote:
@bart-gsi wrote:
Of mensen eraan kapot gaan het boeit ze weinig tot niks
En toch is het de eigen schuld van die mensen. Zo moeilijk is het niet om 100 te rijden op de A2.
Ik deel je mening dat ik ook liever harder zou rijden daar, maar het mag nu eenmaal niet. Dat moet je je dan ook beseffen als je het wel doet. Dat is op dat moment het risico dat je wilt nemen, dus dan moet je achteraf niet gaan lopen klagen dat je ook echt een boete krijgt.
Als je de ballen hebt om te beslissen dat je harder kunt rijden dan je mag, dan moet je ook de ballen hebben om te accepteren dat je fout zat en gewoon de boete betalen. Als de boete te hoog voor je is, dan had je beter na moeten denken voordat je je gaspedaal verder in trapte.
Dat je 5 km te hard rijdt is de kans groter dat je het onbewust doet dan 25 km/h en dat slap geouwehoer over verkeersveiligheid gaat hier niet op.. Je rijdt op 5 banen allemaal de zelfde kant op
En qua milieu.. In de file staan is schadelijker voor het milieu dan dat je met 120 a 130 op de snelweg rijdt.. Het helpt de voortgang van het verkeer en mensen die langs de snelweg wonen hebben minder lang last van jouw/ons als weggebruiker dan dat je daar met draaiende motoren in de file staat…
7 maart 2016 om 12:28 #18312316Vergeet niet dat als je een boete krijgt van 5 km/h te hard, dat je op je teller al 110/115 km/h reed he.
Ik zal niet beweren dat ik ‘m zelf nog nooit gehad heb, ik heb er ook wel eens zo eentje gehad op de A2, maar dat neem niet weg dat dat gewoon mijn eigen schuld is. Het is algemeen bekend dat daar trajectcontrole is.
7 maart 2016 om 12:33 #18312317Helaas na jaren afgelopen zaterdag een dikke boete binnengekregen. Na correctie 18km te hard op de snelweg waar je 100KM mocht en nu €161 betalen. Eigen schuld klopt maar ik weet helaas ook precies wat er die dag op dat moment gebeurde. Iemand die mij afsnijd en die had ik even ingehaald en net op dat punt ben ik dus geflits geworden. Tja erg balen maar het is mijn eigen schuld. Maar die €9 euro aan administrator kosten vind ik er echt belachelijk.
7 maart 2016 om 12:40 #18312318AnoniemLid sinds:
1 January 1970Iemand zou over de administratie kosten zijn gevallen als die verwerkt waren in de boete zelf. En niet apart vermeld was
7 maart 2016 om 13:34 #18312319@Dolby wrote:
Helaas na jaren afgelopen zaterdag een dikke boete binnengekregen. Na correctie 18km te hard op de snelweg waar je 100KM mocht en nu €161 betalen. Eigen schuld klopt maar ik weet helaas ook precies wat er die dag op dat moment gebeurde. Iemand die mij afsnijd en die had ik even ingehaald en net op dat punt ben ik dus geflits geworden. Tja erg balen maar het is mijn eigen schuld. Maar die €9 euro aan administrator kosten vind ik er echt belachelijk.
Niet helemaal mee eens, al die flitskasten en stomme laserscontroles zorgen er uiteindelijk voor dat mensen zeer krampachtig rijden. B.v vaak met trajectcontrolers kunnen mensen niet eens meer ruimte geven door wat extra gas te geven. In situaties zoals jij die heb meegemaakt kan het best eens belangrijk zijn om even gas open te trekken tot een acceptabele snelheid, waar hebben we het nou over +15%? Ook motorrijders hebben last van dit geklooi. Wat dat betreft is een zeer momenteuze opname van de snelheid echt het domste van alle mogelijke oplossingen. Eentje die wel bewezen goed werkt voor het vullen van zwarte gaten.
7 maart 2016 om 16:55 #18312320@Helmer opelfan wrote:
Bingo zo is het wel :thumb
Al zou ik liever zien dat de maximum snelheid naar 100km gaat. Veel beter voor het milieu en de portemonnee
Gaat mooi je dieselmotor naar de kloten van.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 maart 2016 om 17:55 #18312321@wim-v6 wrote:
@Helmer opelfan wrote:
Bingo zo is het wel :thumb
Al zou ik liever zien dat de maximum snelheid naar 100km gaat. Veel beter voor het milieu en de portemonnee
Gaat mooi je dieselmotor naar de kloten van.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dan is het idd beter voor bet milieu dat je auto in de garage staat en bingo bij de garage voor de reparatie/schoonmaak.. Doe dan liever een boete voor 5 te hard… Ben je voor 40 euro klaar… dus ik ben bet met willem eens
Milieuvriendelijk rijden is niet altijd goed voor je auto en dus ook niet voor je portomonee7 maart 2016 om 17:58 #18312322100 overal nou gelukkig is die mening niet wederzijds echt belachelijk Utrecht Amsterdam 5 banen en maar dat zielige 100 rijden pffffff gewoon 130 joh….
7 maart 2016 om 18:02 #18312323@Maurice89 wrote:
100 overal nou gelukkig is die mening niet wederzijds echt belachelijk Utrecht Amsterdam 5 banen en maar dat zielige 100 rijden pffffff gewoon 130 joh….
Precies.. Brabant 60% van de snelwegen al 130 km/h en dat op een 2/3 baans weg…
7 maart 2016 om 22:03 #18312324Ik rijdt heel veel lange ritten met mijn EGR loze, KAT-loze, ROETFILTER-loze, Computer-loze flink opgeschroefde 1.5TD uit 1999 met 360.000km op de teller, met snelheden tussen de 90 & 100km/u.
Dan rijd deze vervuilende onzuinige smerige roetende zuipende milieuverzieker makkelijk 1op30.
(goed zuiniger dan onze POLO 1.2TDi BMT, Renaul Clio 1.5DCi 105 werkelijk halen bij deze snelheid)verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.