Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Distrubitieriem ook waterpomp vernieuwen? x17DT isuzu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2013 om 21:29 #18112693
Als je al 1 op 10 met een 1.7TD van opel rijdt, dan zal je eerder richting 1 op 5 a 1 op 6 gaan, dan naar 1 op 10..
Ik was m gauw zat, enige leuke was het dwarsgooien op korte bochtjes, verders rijd het oersaai en zompig (mening). (onderstel was al Compleet gereviseerd).
Willem
7 maart 2013 om 21:48 #18112694Dat is ieder zijn eigen menig over oersaai, taxi of lijkenbak.
Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde smaak, als we allemaal in de zelfde waggie zoude tuffen was het geen lolletje.Heb vaker mee gereden met een 300D turbo, voor 147pk gaat die veeeeeel beter vooruit als het opeltje, en die 6cilinder sound is gewoon :wub
Deze staat toevallig te koop, weet niet waar daar oersaai aan is.
Staat trouwens al heel lang te koop ben ik al eens bij wezen kijken, vraagprijs blijft aan de hoge kant.
Toen zag ik de Dodge heb ik me de Dodge aan geschaft.
7 maart 2013 om 21:52 #18112695Zal ongetwijfeld wel meer mis mee zijn als ie te lang te koop staat..
Probleemloos zijn deze allerminst, dan moet je echt een 200D halen, met 4bak.
Klein lijstje van de 300TD turbo 1989 van 190.000km tot 420.000km:
– Revisie Cilinderkop gescheurd: kwaal
– Revisie Stuur/hydrovering pomp: Kwaal
– Revisie Versnellinsbak (in 390.000km 2x gereviseerd / 4traps electrisch geregelde automaatbak)
– Revisie onderstel incl hydro vering (slijtage)
– Revisie Dieselpomp ivm lekkage Diesel olie EN motorolie (Kwaal)
– Revisie Stuurhuis.Wat nog wel origineel en niet opgeknapt is, zijn het Onderblok en de Turbo
Willem
7 maart 2013 om 22:01 #18112696200d met 70 of 75pk?? nee dankje haha.
Vraagprijs 5950 destijds veelte veel natuurlijk.
Over de kwalen heb ik al inderdaad gelezen op het w124forum, daarom wil ik ook eentje van een liefhebber overkopen zodat het allemaal goed in orde is.. Natuurlijk heb je altijd slijtage dat weet je als je voor zo’n auto gaat kijken.
Altijd een 2e spaarpotje verstoppen.Daarom wacht ik ook Denhaag af, geen wegenbelasting hou je tenminste geld over aan onderhoud. Anders is het niet te doen.
Vind 260,- voor de astra al veel geld op de 3maand.
7 maart 2013 om 23:08 #18112697zo’n 200D loopt vrijwel ALTIJD 1 op 14, wat je ook doet, (kan bijna niks meer verbruiken haha…)
en van een liefhebber hoeft het ook niet altijd goed te zijn, die zal ook enkel vervangen wat versleten is..
een GOEIE vinden is een hele opgave, zeker de verse imports moet je dan laten staan..Willem
7 maart 2013 om 23:25 #18112698Nou Phil, ik vind eigenlijk dat Willem je wel een paar waarheden verteld….
Ik rij nu al 3 jaar in me F, maar toch door upgrades blijft het steeds weer anders rijden, dat is ook leuk….
8 maart 2013 om 16:54 #18112699dat verteld Willem ook zeker, heb er ook geen probleem bij, is ook nog de waarheid wat hij verteld over minpunten van dat type Mercedes.
Het blijft de mooiste type Mercedes voor mij, Mercedes mag nou eenmaal wat kosten om het te berijden. Zoals ik zei als de wegenbelasting vrij blijft, wat ik dan bespaar op de wegenbelasting kan ik het onderhoud van betalen.
Een c250 5cilinder turbodiesel 150pk van rond BJ2000 lijkt me ook een mooie opvolger.
Willem zo’n 200D komt nou niet echt bepaald voorruit dat snap je toch wel he haha, en 4 cilinders klinkt niet het zelfde als de 6 cilinder.
Nu maar stoppen want voor de meeste is het vloeken in de kerk wat ik hier nu doe. :jerry :jerry
8 maart 2013 om 19:10 #18112700Jah laten we het weer over de Opel ..Isuzu … TDS hebben ;)
9 maart 2013 om 12:50 #18112701Mijn vader heeft ook zo een 200d gehad, 4 versnellingen, groen leder :wtf, schuifdak, 16 alu wielen, trekhaak, ..
1 x elektrische stuurmodule kapot gehad ( 800€ bij mercedes benz )
1 x turboslang kapot gevlogen ( 100€ bij mercedes benz )Voor de rest startte die ALTIJD, reed geweldig zonder bijgeluiden. Was alleen een serieuze zuipketel.
Ik was wel serieus kwaad op mijn vader omdat hij deze gekocht had in de plek van onze audi 80 in der tijd :(…9 maart 2013 om 14:52 #18112702Een turbo slang op een 200D. ?
9 maart 2013 om 15:25 #18112703Nou Marco een 200D is non turbo, misschien een 250 turbo diesel geweest..
Hoe kan je nou kwaad zijn geweest :hmmz Was mijn pa vroeger maar een Mercedes fan, was ik hem nu nog dankbaar haha.Maar door hem ben ik wel van Opel gaan houden ;)
9 maart 2013 om 18:16 #18112704Mja was ergens toch een slang gescheurd, ken niks van mercedes, sorry.
Dacht dat het een turbo diesel was..9 maart 2013 om 18:18 #18112705@astraTD wrote:
Nou Marco een 200D is non turbo, misschien een 250 turbo diesel geweest..
Hoe kan je nou kwaad zijn geweest :hmmz Was mijn pa vroeger maar een Mercedes fan, was ik hem nu nog dankbaar haha.Maar door hem ben ik wel van Opel gaan houden ;)
Een audi verkopen voor een mercedes?
Jij mss, maar ik niet :D9 maart 2013 om 20:36 #18112706Jij bent gek Marco :jerry haha.
9 maart 2013 om 20:39 #18112707Weet ik ;) , smaken verschillen nietwaar..
9 maart 2013 om 20:43 #18112708Das waar..
Zien we ons de 7de of ben je daar nog niet over uit?
9 maart 2013 om 20:46 #18112709Moet ik morgen even zien in de agenda dan, kan zijn dat men vriendin moet werken..
9 maart 2013 om 20:51 #18112710Oke, ik hoor het wel.. Davy gaat sowieso zou leuk zijn als je mee reed natuurlijk.
9 maart 2013 om 20:57 #18112711Ja, ik wil ook wel mee, weet alleen ook niet of men tds het ook zolang uithoud :D ..
9 maart 2013 om 21:01 #18112712Grapjas :jerry
Anderhalfuurtje rijden en met paar auto’s kan er helemaal niks gebeuren, Ik rij Amsterdam binnen 1u en 50min als ik kan door rijden.
Wel beetje vertrouwen hebben in je beestje wat maar de helft van de kilometers heeft als de mijne.
9 maart 2013 om 21:02 #18112713Hij heeft bij mij nog niet langer dan een uur aan 1 stuk gereden :D
9 maart 2013 om 21:05 #18112714Zoiets had ik al in me gedachte haha..
weekje ruilen van astra?
9 maart 2013 om 21:08 #18112715Hmmm als je hem goed behandeld en niet afbeult is me dat geen probleem :D
9 maart 2013 om 21:10 #18112716Geld ook voor andersom :jerry
9 maart 2013 om 21:35 #18112717Ik ben een rustige chauffeur
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.