distributietiming cih

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343039
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Druk bezig met een motorwissel omdat het oude blokje in de gse het op zich wel doet, maar wat bokt en doet.

      Van GSE (ben) goed 12 klepper blok overgenomen vanwege zijn V8 inbouw. Nu heb ik dit blok een goed bekeken aangezien deze goed is en nooit mee is geklooid. Het valt mij op dat de distributie kettinger anders in zit dan in de mijne. zet ik hem met het puntje van de nokkenas op de kerf in dat plaatje bij de kop en de spie van de krukas recht omhoog zoals op onderstaande foto:

      Dan staat de streep van de krukas pulley 10 graden voor de streep op het disributiehuis? Klopt dit?

      Mijn oude motor heb ik afgesteld aan de hand van de nokkenaspulley en streep distributiehuis….

      Wat is de juiste methode?

      #18343045
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Merk teken op poely is bdp.
        Merkteken op het vliegwiel is 10 graden voor bdp.

        #18343062
        kywieman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2009

          Oeps foutje

          Vliegwiel is 5 graden voor bdp
          Poelie is 10 graden voor bdp

          [IMG]http://i66.tinypic.com/11b87yb.jpg[/IMG]

          #18343999
          peter777
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2011

            Duidelijk :) Heb de boel nu goed staan, stationair beter. Trekt goed op en vooral door. Helaas nog steeds zo nu en dan een plofje met name als de motor warm is en de lambda zijn werk goed doet. Zodra de boordcompu 1,6 l/h aangeeft dan hikt ie soms. Laatst op bezoek bij mede opelaar om NOG een blokje op te halen (ja kan niet genoeg onderdelen hebben ;) ) en die vond het blok juist erg mooi lopen. Ik zal wel een miereneuker zijn :smiley-car: Maargoed, ben nu bezig om het oude blokje van GSE (die met die V8) helemaal op te piepen als in brandschoon te maken en hang die er in. Ben benieuwd!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.