Distributieriem / Waterpomp

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Distributieriem / Waterpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208618
    Caravan-E
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2008

      Het gaat om een C18XEL, maar de andere 1.8 16v’s zal het waarschijnlijk ook voor gelden.

      Hoe vaak moet de distributieriem vervangen worden?
      Wat moet er nog meer vervangen worden? (spanrol + looprol?)

      Moet de waterpomp vervangen worden of hoeft dat pas als die kapot gaat? Zo ja, heeft iemand al eens een kapotte waterpomp gehad? Zo ja bij welke km-stand?

      Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, speciaal gereedschap nodig of iemand andere ervaringen ermee?

      Ik ben een kadett 8v gewend, dus het zal wel tegenvallen…

      #17462479
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Vervangings interval distri riem:

        60.000km

        word dat niet gehaald

        4 jaar

        ========================================================

        Vervangen tezamen met distririem:

        Spanrol (indien van toepassing looprol)
        Waterpomp
        Distributie riem

        > Pak gelijk de multi-V riem mee.

        Willem

        #17462480
        Caravan-E
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2008

          Even hoe het afgelopen is:

          ik heb een distributieset (riem+spanrol+2 looprollen) en een waterpomp gekocht. Ik was hiervoor €110,- kwijt.

          Ik had wat problemen om de trillingsdemper (poelie) eraf te krijgen. Die zat muurvast met 4 torx-bouten en daar heb ik geen doppen voor. Al met al ongeveer 2 uur over gedaan schat ik. Maar ik heb tegelijkertijd nog een heleboel andere dingen gedaan, dus het is een klein beetje moeilijk in te schatten. Ik kreeg de indicatiepunten ook niet helemaal goed, hij zat er iedere keer een tandje naast, daar was ik ook een tijdje mee aan het klooien. De multi – v -riem zag er nog heel goed uit en is makkelijk achteraf nog eens te vervangen, dus die heb ik niet gedaan.

          Ik las een paar keer op het forum een bedrag van €300,- voor het laten doen, ik weet niet of dat met waterpomp was, maar het is dus in ieder geval de moeite om het zelf te doen.

          Willem, bedankt voor je antwoord! Ik had nu in ieder geval de goeie spullen liggen en het was hard nodig. De vorige eigenaar had m er al meer dan 100.000 km op laten zitten.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.