Distributieriem vervangen Calibra V6

Forumindex Forums Modellen Calibra Distributieriem vervangen Calibra V6

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275012
    pipi1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 November 2008

      Ik sta op het punt om een leuke Calibra V6 aan te schaffen. (X25XE)
      Alleen is mij verteld dat de distributieriem vervangen dient te worden. (Voor het laatst vervangen in 2010 en sindsdien 30.000 km gelopen).

      Aan de hand daarvan heb ik 2 vragen :
      1 wat is de distributieriem vervangings interval?
      2 wie weet een goede garage of persoon die dit op de goede manier weet te vervangen?
      Tevens wil ik de waterpomp, spanrollen en thermostaat mee laten vervangen als je er dan toch al bij kan.

      #18307973
      MoiInActie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2012

        Volgens mij kan je voor een distributeriem ongeveer aanhouden: 60.000km of zo’n 5 a 6 jaar. In jouw geval is het eerder ouderdom, maar ik zou het wel doen. De eerste eigenaar van mijn V6 (C25XE) heeft denk ik de regel geschonden, want de auto heeft rond 65k kilometer een compleet nieuw motorblok gekregen. Of dit echt de aanleiding was weet ik helaas niet, maar een distributieriem die knapt sloopt als je pech hebt je hele motor.

        De waterpomp wordt zover ik weet sowieso standaard mee vervangen met een nieuwe distributieriem. Ook weet ik dat je wel wat speciale apparatuur nodig hebt voor het vervangen van de distributieriem van de V6 (ik meen voor het vastzetten van de nokkenassen), dus niet iedere Jaapie op de hoek kan het doen. Laat je het bij een Opel dealer doen, dan betaal je flink, ik meen iets van rond de 800 euro. Ik heb het destijds bij mijn vaste (onafhankelijke) garage laten doen en dat heeft mij alles bij elkaar geloof ik minder dan 400 euro gekost. Het is voor mijn V6 alweer een paar jaar geleden (+- 3 jaar, zo’n 45k kilometer), die zal eind dit jaar of begin volgend jaar weer eens vervangen moeten worden.

        #18307974
        Peter.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 September 2010

          Bij mijn Vectra met C25XE is de interval 4 jaar of 60.000 km. Waterpomp zit niet op de distributieriem.

          #18307975
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Of er iemand is die er handig mee is ligt aan waar je zit en hoever je bereid ben te rijden voor deze klus

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18307976
            pipi1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 November 2008

              Bedankt voor de snelle reacties!

              Ik kom uit omgeving Amsterdam.
              Afstand maakt mij als Calibra liefhebber niet uit.

              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              #18307977
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ben er wel handig mee

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18307978
                pipi1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 November 2008

                  Ik stuur wel ff een PB

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.