Distributieriem Vectra C 1.8 16v wanneer vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Distributieriem Vectra C 1.8 16v wanneer vervangen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364543
    wachi42
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2019

      hallo

      ik ben nieuw dus zal me even voorstellen me naam is wachi uit amsterdam en heb al 3.5 jaar een vectra c station 1.8 16v bwj 2004

      nou mijn vraag hopen dat iemand me meer duidelijkheid kan geven.

      wij zijn verplan dit jaar met de auto op vakantie te gaan.

      nou had ik mijn d-riem inclusief waterpomp vervangen bij aanschaf dat is dus 3.5 jaar terug en heb rond de 45000 km mee gereden.

      nou lees ik op verschilende sites dat je D-riem vervangen moet worden bij 60km of bij 4 jaar klopt dit?

      alvast bedankt voor jullie reacties

      gr

      wachi

       

       

      #18364545
      chieltjuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2012

        Als het om een z18xe gaat kan dit kloppen,  probeer de zoekfunctie eens, dan kom je er al een topic over tegen. :good:

        #18364554
        dappie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2008

          Volgens mij 90.000 of 4 jaar, bij een

          Z1.8xe.  Vectra c

          #18364556
          wachi42
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 January 2019

            bedankt chieltjuh voor je reactie

            ik heb idd al de zoekfunctie gebruikt alleen werd het me niet echt duidelijk

            de mening zijn hierin verschillend 60km 4 jaar of 90km bij 6 jaar

            maar denk dat ik de risico niet wil lopen en hem laat vervangen

            gr

            wachi

             

             

            #18364557
            wachi42
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 January 2019

              trouwens hoe weet ik nou dat ik een Z18XE motor heb is dit ergens terug te vinden

              #18364559
              chieltjuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2012

                Op je kenteken papieren staat je motor code.

                Ik denk dat het qua merk distributie set misschien ook nog kan verschillen.

                Ik zou het wel aandurven, maar als jij daardoor rustiger op vakantie gaat moet je het doen..

                Zowizow niet verkeerd om voor de vakantie alles even na te lopen.

                #18364564
                wachi42
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 January 2019

                  ik zal straks even kijken wat de code is ik had al op de ketekenkaart gekeken maar daar kon ik het niet terug vinden

                  ja ik zou het alleen aandurven als ik in me eentje op vakantie zou gaan maar met 2 kleine kids achter is het toch wel fijn.

                  er zijn nig wat andere onderdelen dat ik laat vervangen neem dit dan ook mee.

                  nogmaals bedankt voor alle reacties

                  gr

                   

                  wachi

                   

                  #18364566
                  chieltjuh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2012

                    De garage waar de auto in onderhoud is kan vast ook wel uitsluitsel geven.( evt kunnen hun de riem controleren)

                    geen idee of het op de plastic kenteken kaart staat aangeven, op de oude papieren versie wel. Anders kan je ook online een gratis kenteken check invullen dan kom je ook de nodige gegevens tegen.

                     

                    Ja dan ga je toch gerust met de kids weg. ( ik moet nodig mijn riem ook doen, is al 100k terug :negative:))

                    #18364569
                    wachi42
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 January 2019

                      ik zag idd online check dat het een Z18XE is.

                      verder heb ik net ondekt dat hij voor mij ook nog om +/- 60km telkens is vervangen.

                      ik kan hem idd checken maar denk gwm te laten vervangen. gelijk ook waterpomp dan ben ik weer voor 4 jaar goed

                      gr

                      wachi

                       

                      #18364578
                      chieltjuh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2012

                        :good:

                        #18365023
                        wachi42
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 January 2019

                          goedeavond,

                          ik heb tevens mijn auto gebracht om d-riem en waterpomp te vervangen ik heb hem naar de zelfde garage gebracht waar mijn auto altijd in onderhoud was.

                          nou vertelde me de monteur dat het idd tijd was om de d- riem te vervangen. d-riem dah ik ook gezien

                          maarja tijdens het vervangen van de d-riem heeft de monteur de plastic beschermkap van de d-riem een stuk gemaakt teminste stukje van afgebroken vervolgens heeft hij deze stukje provisorisch proberen te plakken ik had dit ondekt en had aangegeven dat dit niet de bedoeling was en dat het plastic stukje tussen mijn d-riem terecht kan komen. monteur gaf aan nee gebeurd niks.

                          na dat hij klaar was en ik de 1 test ritje wou maken gaf ik al aan dat er een vreemd geluid kwam van me motor de monteur wou het zelf horen. we stapte samen in de auto en ja hoor 2 straten verder stonden we stil

                          en je raat het al dat plastic stukje heeft ervoor gezorgd dat de d riem los is geschoten en idd me blok nu naar de klote heeft geholpen.

                          nou heeft me auto al 1.5 week bij de garage gestaan omdat de kleppen gesteld moest worden en de kop gereviseerd moest worden enz tuurlijk kosten voor garage.

                          nu heeft hij alles weer in elkaar gezet en belde hij mij dat vandaag op dat alles weer goed was en ik hem kon halen

                          ik heb een test ritje gemaakt en merkte gelijk dat ik minder vermogen had dan normaal en  de auto gaf niet zolang daarna een motormangment lampje aan op de dashboard

                          na het uitlezen gaf hij de volgende storings meldingen aan

                          p1110 inlaatspruidstuk magneetklep 1 circuit hoge spanning

                          en p0340 circuit nokkenaspositie sensor bereik/ werking

                          ik heb de auto nu daar nog staan en werd laat in de middag gebeld .dat hij klaar was volgens monteur was het dat de d- riem 1 tandje had overgeslagen of niet goed was bevestigd?!?

                          en na het aanpassing ging volgens hem de storing van zelf weg eruit.

                          heb me auto nog niet opgehaald

                          was alleen benieuwd of iemand evaring heeft met deze 2 storings meldingen??

                          alvast bedankt voor jullie reacties

                          gr

                          wachi

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.