Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Distributie 3.0SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2012 om 11:25 #17246786
Dag dames en Heren,
Er is een kans dat de distributie van mijn 24 klepper een revisie nodig heeft en ik vroeg mij nu af hoeveel geleiders en ander spul er nu nodig is.
Dit heb ik inmiddels gevonden:
http://www.winparts.nl/676/motor/distributie-en-riemen-/ketting—geleider—spanner—toebehoren?automerk=OPEL&automodel=SENATOR+B+%2829_%29++|++1987.09-1993.09″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/2x-Verstarkte-Steuerkette-Opel-Senator-B-Omega-A-3-0i-24V-C30SE-C40SE-C30XEi-/200753932294?_trksid=p2046732.m2060&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D2799141130953658966%26pid%3D100040%26prg%3D1011%26rk%3D1%26sd%3D200753932294%26″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Dichtung-Ventildeckel-Kerzenschacht-Opel-Senator-B-Omega-A-24V-C30SE-C40SE-/190700872974?_trksid=p2046732.m2060&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D2803290444392818697%26pid%3D100040%26prg%3D1011%26rk%3D2%26sd%3D200753932294%26″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Spannschiene-Steuerkette-636802-Opel-Senator-Omega-3-0i-24V-C30SE-C40SE-C36GET-/190687534509?pt=DE_Autoteile&hash=item2c65dcddad” onclick=”window.open(this.href);return false;
Eerst gaat de waterpomp maar vervangen worden en dan even kijken of er nog enge geluiden uit de motorruimte komen
Misschien is dit ook wel handig voor andere dit nodig hebben
Groeten
Eric17 oktober 2012 om 11:34 #17995830AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hmm, dacht dat deze setjes ondertussen onvindbaar waren en alleen bij een duitser (kan even niet op zijn naam komen) voor rond de 800 euro.
Als deze onderdelen passen dan is dit toch stukken goekoper.
17 oktober 2012 om 11:43 #17995829Alleen de kettingen niet of de geleider? Is het ook maar een geleider aangezien het 2 kettingen zijn?
Ronald Bolz misschien?
17 oktober 2012 om 15:13 #17995825idd ronald bolz, die spanner op ebay is degene die niet meer te krijgen is, verder heb je dan ook nog een rechte nodig voor de andere kant.
ik heb zelf wel een bolz setje begin dit jaar in mijn 24V gezet, maar die heb ik niet bij hem gekocht.17 oktober 2012 om 18:01 #17995822Nope dat setje heb je hier gehaalt dacht ik..
Is erg moelijk aan te komen aan 24V spul en tegen belachelijke prijzen..Ik dacht dat ze op het OHF bezig zijn met replica spullen van hetzelfde materiaal (teminste een ruime tijd terug waren der geleiders klaar maar waren vanwege materiaal keuze te zwak en zouden nu wel goed moeten zijn)
17 oktober 2012 om 22:19 #17995817AnoniemLid sinds:
1 January 1970idd, er zouden volgens het htf replica’s van de spanners zijn,
en die zijn geruime tijd zonder problemen getest,
heb er al eens fotos van geplaatst hier in het forum. :hmmz18 oktober 2012 om 09:28 #17995815Mooi dat dit de lastige geleider is, want dan hoef ik die niet meer te zoeken. Ik had begrepen dat Romijn de andere nog heeft.
Moet de kop eraf om die geleider te monteren of kan je die met wat gepriegel zo in de kop haken? Want dat scheelt weer een pakking en bouten a 185euro of 120.Wat is het verschil tussen deze pakkingen? Het prijsverschil is wel erg groot en ze hebben allebei de bouten erbij
http://www.ebay.de/itm/Reinz-Zylinderkopfdichtung-incl-Schrauben-Opel-Senator-B-Omega-A-3-0i-24V-C30SE-/200764605569?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item2ebe80c481″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Reinz-Zylinderkopfdichtung-incl-Schrauben-Opel-Senator-B-Omega-A-3-0i-24V-C30SE-/200764605569?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item2ebe80c481″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Nog iemand die die geleider heeft:
http://www.ebay.de/itm/gebogene-Steuerketten-Spannschiene-C30SE-C36GET-C40SE-Omega-A-Senator-B-3-0i-24V-/370659968971?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item564d0e47cb” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groeten Eric.
18 oktober 2012 om 15:46 #17995809je kan het vervangen zonder dat de kop eraf moet, maar het handige is wel het hele distributie deksel eraf maar dan je carterpan los. het is niet zomaar ff een klussie, zeker niet als de motor nog in de auto zit.
hier een fototje van mijn auto in opbouw:
18 oktober 2012 om 17:12 #17995803Dat het een beste klus is, ad ik zelf ook al ingeschat en ik zie er ook wel een beetje tegenop als ik eerlijk mag zijn. Trouwens heel erg super bedankt voor deze foto’s!! Nu weet ik ongeveer hoe het allemaal zit :D. Het is wat lastiger dan bij een Kawasaki gpz, maar moet wel te doen zijn denk ik.
Volgens mij moet ik ook maar de pakkingen voor dat spruitstuk/inlaat gebeuren hebben…19 oktober 2012 om 11:56 #17995820AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb de fotos weer terug gevonden van de spanner
die uit het htf, kijk ff mee :D
weet niet of deze in ‘productie’ is gemaakt,
[was er ff door omstandigheden een tijdje uit geweest ;)]19 oktober 2012 om 13:55 #17995819Die ziet er best wel fancy en blingbling uit.
Inmiddels al het een en ander besteld. Nu nog “even” op jacht naar kettingwielen…. Of toch maar een oogje dichtknijpen :hmmz
19 oktober 2012 om 15:17 #17995818ziet er idd luxe uit, ook wel stevig!
@champo, ik heb nog wel meer fotos dus alsje wat wil weten roep maar19 oktober 2012 om 22:05 #17995808heb vandaag ff de discussie gevolgt bij romijn en zou idd ook de kettingwielen vervangen en niet alleen de ketting , nou zijn die moeilijk of niet te krijgen hoorde ik , zouden ergeen andere kettingwielen van de zelfde buitendiameter en tanden zijn maar misschien afwijkende dikte en pasgat wat aangepast kan worden ? kan me zo voorstellen dat er meerdere motoren zijn met dezelfde afm kettingwielen
20 oktober 2012 om 18:59 #17995816ben gister bij ronald bolz geweest.
heeft hij die spanner ook laten zien, hij laat ze pas maken wanneer hij niet meer aan de orginele opel kan komen.
dit omdat de kosten ervan veel hoger zijn, daarin tegen kan deze niet breken en kan je het kunstof los vervangen van het alu.
dus de volgende keer is goedkoper.hij kan bijna alles nog leveren, alleen de tandwielen niet.
zelf zegt hij lekker de oude laten zitten, en gewoon de versterkte ketting erop gooien.20 oktober 2012 om 21:01 #17995813AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt voor je aanvullende info betreffende die spanner :thumb
21 oktober 2012 om 10:39 #17995832Das echt een nadeel van de 24V onderdelen zijn niet te vinden of peperduur….
12V is nog veel meer van te krijgen en de kosten zijn maar een fractie van de 24V…
21 oktober 2012 om 11:50 #17995826Theoretisch gezien is het natuurlijk niet goed om alleen een ketting te vervangen en de oude tandwielen te laten zitten. Maar als de tandwielen gewoon goed zijn en de ketting zakt er mooi in zonder speling, zie ik het probleem niet zo. Ik heb het ook al vaker gedaan en ook bij mijn motor die toch meer toeren draait dan de auto. (Of er dan ook meer kracht op komt te staan weet ik alleen niet.) Verder hoorde ik ook dingen over een Mercedes ketting en dan weet ik nog niet wat er met de tandwielen gebeurt. Oude Mercedes ketting om misschien anders versleten tandwielen?
Groet
Eric21 oktober 2012 om 12:05 #17995823@fredericki200 wrote:
zelf zegt hij lekker de oude laten zitten, en gewoon de versterkte ketting erop gooien.
:thumb nice :D
Jammer dat die spullen zo lastig zijn, terwijl het een nieuwere motor is. :swear :swear
21 oktober 2012 om 15:34 #17995814@champo wrote:
@fredericki200 wrote:
zelf zegt hij lekker de oude laten zitten, en gewoon de versterkte ketting erop gooien.
:thumb nice :D
Jammer dat die spullen zo lastig zijn, terwijl het een nieuwere motor is. :swear :swear
precies datzelfde dacht ik ook, maar bleek allemaal een stuk moelijker.
kwa lagering en zuigers is weer een hoop hetzelfde als de C24NE, dus nog wel een klein beetje te krijgen
21 oktober 2012 om 16:39 #17995811de mercedes ketting heeft kwa schakels dezelfde maat,
enkel zijn de wangen (plaatjes iets dikker) als het goed is
hier door is hij veel sterker en rekt hij minder snel uit.21 oktober 2012 om 18:48 #17995802http://link.marktplaats.nl/607735571″ onclick=”window.open(this.href);return false; Is dit zoeen zelfde motor?
misschien kan je hier wat mee voor onderdelen ? :hmmz21 oktober 2012 om 19:09 #17995837@hans-rekord-e wrote:
http://link.marktplaats.nl/607735571 Is dit zoeen zelfde motor?
misschien kan je hier wat mee voor onderdelen ? :hmmzDit is een normale 12v. De motor met de moeilijk onderdelen is een c30se met 24V.
Bedank voor de verheldering, Frederick. De kettingen die besteld zijn, zijn ook al versterkte kettingen. Dus als ik niets ga vinden, moet de gok maar gewaagd worden. Zo niet, dan maar een 12v erin en ben ik ook van dit gezeur af.
21 oktober 2012 om 20:45 #17995836AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoeveel km heeft dit blok gelopen ?
weet je het niet ?
Zou zeggen, draai de boel eerst even los,
eerst bekijken of er idd schade aan de ketting cq spanner te zien is.Miss is er bij dit blok al eens een ketting cq spanner vervangen, wie weet ?
checken die handel, miss valt de ‘schade’ mee. ;)
21 oktober 2012 om 22:54 #17995835Bouw toch om naar 12V ik snap die hele 24V hype niet…
Hoop electronica en poes pas en je hebt maar een beetje meer en zo geweldig zijn die 24V blokken niet,en een onderdeel der van vinden is een ramp…
Wat je voor een distrubutie set compleet betaal nieuw heb je een 12V C30NE voor 3x denk ik..
Het ziet der wel leuk uit moet ik zeggen maar thats it,geluid is hetzelfde verbruik is bijna gelijk en je hebt maar een beetje meer in een 24V..
22 oktober 2012 om 07:54 #17995834@MonzaRon wrote:
Hoeveel km heeft dit blok gelopen ?
weet je het niet ?
Zou zeggen, draai de boel eerst even los,
eerst bekijken of er idd schade aan de ketting cq spanner te zien is.Miss is er bij dit blok al eens een ketting cq spanner vervangen, wie weet ?
checken die handel, miss valt de ‘schade’ mee. ;)
Ik weet helaas niet hoeveel dit blokje heeft gelopen. Ik had wel een boekje met info over de auto waar de motor uitkomt, maar deze kan ik helaas niet meer vinden.
Op het moment is ook zo dat ik hem maar heel af en toe hoor tikken als ik het gas loslaat. Dus misschien kan hij nog wel een tijdje en veel geluiden hoor ik ook gewoon niet omdat de waterpomp teveel herrie maakt. Die moet ik ook nog even zien te krijgen. En het is ook nooit erg om moeilijk distributie dingen alvast te hebben liggen voor als de nood aan man is.Groeten
Eric -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.