Display boordcomputer Astra G

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Display boordcomputer Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207717
    boemboem
      Lid sinds:
      23 February 2008

      ik rijd nu al een aantal maanden met m’n opel astra en ben er over het algemeen zeer tevreden over! Rijdt lekker, alleen wat hoog olie en benzinegebruik, maar daar is mee te leven.

      Waar ik me echter wel dagelijks aan erger is het display van de boordcomputer in de middenconsole.
      Inmiddels zit er sinds februari alweer de derde in, en ook deze begint weg te vallen.

      Is het zo dat het gewoon iets is wat niet op te lossen valt? Zijn de eerste type boordcomputers gewoon zo slecht?
      Kan ik er misschien dan een boordcomputer van een later bouwjaar inzetten? Of zijn deze niet compatible?

      Een nieuwe boordcomputer zie ik, gezien de prijs, nog niet echt als oplossing, maar elke keer een van de sloop die maar ff goed blijft, brengt op een gegeven moment toch dezelfde kosten met zich mee.

      #17429649
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Valt het display helemaal uit of vallen pixels weg.

        #17429650
        boemboem
          Lid sinds:
          23 February 2008

          origineel gepost door PVB
          Valt het display helemaal uit of vallen pixels weg.

          Nee het gaat om lijnen die verdwijnen (zowel horizontaal als verticaal).
          Als ik zelf wat rechterhanden had had ik wel geprobeerd het display open te maken en te repareren, maar helaas.

          #17429651
          Roelof
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Dat zal met LCD displays ook lastig worden, vaak gaat het niet om solderingen maar een soort van rubberen strip met geleidende baantjes die de LCD met de print verbind. Als dat het geval is kan je de boel nog een beetje uit elkaar halen en de contacten oppoetsen.

            Andere oorzaak zou kunnen zijn dat er achter je dashboard veel vocht hangt, misschien door een lek in een ventilatieslang.

            #17429652
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Zijn het ook iedere keer dezelfde lijnen ?

              Die TID’s, haal je die zelf uit de sloop auto’s ? Wellicht liggen ze ergens vochtig opgeslagen ?

              Gr. Arjan

              #17429653
              Vec Station
                Lid sinds:
                23 December 2007

                Bij de TID in de vectra B is dit ook een kwaaltje :swear

                #17429654
                CCG_Corsa
                  Lid sinds:
                  1 September 2008

                  Ook bij de Corsa B komt dit wel eens voor..
                  Ik heb het zelf gehad met mijn Corsa en bij mij was het een krom pinnetje in de
                  stekker.. Dus misschien dat je jouw stekker kan controleren !??!

                  #17429655
                  boemboem
                    Lid sinds:
                    23 February 2008

                    origineel gepost door Juffer1
                    Zijn het ook iedere keer dezelfde lijnen ?

                    Die TID’s, haal je die zelf uit de sloop auto’s ? Wellicht liggen ze ergens vochtig opgeslagen ?

                    Gr. Arjan

                    Het zijn niet elke keer dezelfde lijnen… het zijn overigens zowel horizontale als verticale lijnen.

                    Die TID’s heb ik bij een sloop gehaald, geen idee hoe ze opgeslagen zijn? Overigens als ik ze monteer werken ze de eerste maand ofzo goed, maar dan begint het gedoe.
                    Vocht in de auto zelf, geen idee. De plek achter de TID ziet er niet vochtig uit en heb niet echt overdreven last van beslagen ramen.

                    Maar blijkbaar heeft iedereen hier wel vroeg of laat (weer) last van?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.