Dimlicht vervangen zaf b werkt niet

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Dimlicht vervangen zaf b werkt niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18402457
    toeter39
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2020

      Hallo,

      gisteren was het linker dimlicht kapot. Heb er een nieuwe ingezet maar heb nog steeds de melding dat de lamp kapot is in het display. Nu blijkt als ik de verlichting aan doe hij 1 seconde aan gaat en dan weer uit, draai ik de schakelaar weer uit en aan, dan brand hij weer een seconde en dan weer uit, de melding in het display dat er een dimlicht kapot is blijft staan. Iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

      Zafira B

      #18402863
      toeter39
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 August 2020

        Vandaag alle bedrading nagelopen en alles lijkt oke, wanneer ik de lampen aandoe brandt  de lamp 2 seconden en gaat daarna uit . Rechts doet alles het gewoon. Heb de massa doorgelaten en daar zit het probleem niet. Iemand nog een  idee?

        #18402868
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          Heb je de lampjes ook al omgewisseld van links naar rechts?

          #18402912
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Na het omwisselen van de lampjes zou je ook de relais om kunnen wisselen.

            #18402972
            toeter39
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 August 2020

              opgelost, het bleek gewoon het lampje te zijn. Dus vertrouw nooit op een nieuwe lamp uit de verpakking.

              En doormeten gaf dus ook geen uitsluitsel, wel vreemd dat een lampje dus eerst 2 seconden wel brand en daarna niet meer, totdat de schakelaar een keer aan en uit gedraaid wordt

              Een ander nieuw lampje werkt prima.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.