digidash aansturing

Forumindex Forums Modellen Kadett digidash aansturing

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264688
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Wie kan me vertellen wat voor signaal de snelheidsmeter van het digidashboard wil hebben, is dat een naar massa geschakelde puls of een + 12v puls signaal ?

      #18223700
      anoniem
        Lid sinds:
        30 June 2004

        heb hier nog wel 1 liggen, zitten 3 draadjes aan, maar weet niet hoe hij schakelt

        #18223701
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Heb versnellingsbak waar geen snelheidssignaal uitkomt dus wil zelf wat proberen te knutselen

          #18223702
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            er zitten 3 draden aan zwart, bruin en blauw/rood
            met de componententester meet ik tussen de bruine en de blauw/rode een diode overgang en naar de bruine een scheve lijn die iets beweegt als je er aan draait

            trouwens, waar is je avatar gebleven?

            #18223703
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Okay erg bedankt voor het meten, dat zou dan betekenen dat het een massa zou zijn zo even snel ?
              Vwb de avatar, zie idd een vraagtekentje staan daar, maar bij jou ook ?

              #18223704
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Bruin is massa, zwart +12V en rood/blauw is snelheidssignaal. Intern zit een magneetschijf met acht N/Z velden die rond draait over een transistor. Die is gevoelig (uiteraard!) voor het wisselende veld en maakt zo een +12V blokgolf.

                Je kan op diverse manieren iets knutselen, ik heb bijvoorbeeld zo’n pulsgever omgebouwd naar 26 pulsen voor de cruise control. Je kan aan een aandrijfas een rijtje magneetjes maken en een transistortje in plastic er op een beugeltje bij bevestigen. Of je kan met een hallgever werken en die een mosfetje laten schakelen. Is op zich geen rocket science….

                #18223705
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Een +12v blokgolf, dat kan ik wat mee met die info, bedankt !

                  #18223706
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Het hoeft niet eens zo’n schone blok te zijn hoor, heb het op de scope gehad en of het nou een gore sinus is, of zelfs richting zaagtand gaat, is nauwelijks kritisch…

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.