Diesel Vectra C1.9 schokt bij lage toeren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Diesel Vectra C1.9 schokt bij lage toeren

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370215
    Ynid
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2019

      Mijn Vectra C diesel schokt bij lage toeren. Bij de koude start heeft hij meestal geen vermogen. Als je het gaspedaal indrukt gebeurt weinig. Heel langzaam lopen dan de toeren op en ineens is het weer goed en reageert de auto goed op het gaspedaal. Bij hetwegrijden gaat dit heel langzaam schokkend totdat hij ineens vooruit schiet en de blokkade is opgelost. Op de snelwegen geen problemen maar bij optrekken soms wel soms of helemaal niet dat hij schokt. Als de auto goed warm is merk ik er vrijwel niets van behalve bij lage toeren maar lang niet altijd. Ik heb al van alles laten vernieuwen. Zoals er zit een andere motor in, een andere Ecu het spruitstuk vervangen, een aantal keren gegenereerd, nieuwe luchtmassameter grote beurt laten doen met nieuw brandstoffilter.  Maandag controleren we de gloeispiralen nog. Ik zit nog te denken aan de egr klep of roetfilter maar vraag mij af of ik daar op de snelweg ook niet iets van zou kunnen merken. Wie heeft hier een idee wat het verder zou kunnen zijn.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.