Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › diesel mist vermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2008 om 11:05 #17206877
Sinds deze week lijkt het alsof mijn vectra 2.0 diesel uit 2001 vermogen mist, de motor komt wel goed op toeren maar lijkt niet veel kracht te hebben(minder dan eerder). Er is geen melding van het motormanagement en ook niet van de boardcomputer. Mogelijk is er iets mis met de turbo? Heeft iemand hier ervaring mee? Is er iets wat ik kan checken?
30 maart 2008 om 16:57 #17398801Laat hem uitlezen bij de dealer… Bij mijn auto was de EPPC klep en vacuumpot EGR kapot… kostenplaatje +/- 350-400 euro.
Mijn auto trok opeens ‘s ochtends na het wegrijden bij mij in de buurt nrichting snelweg niet meer…. ik rij nl. nooit in turbo gebied de eerste paar km’s ivm goed warm rijden…. En op de snelweg werd ik minder blij toen ik echt mijn vermogen mistte. Ben ‘s middags naar de dealer geweest uit laten lezen, kwam wat waarden niet goed….. bleek geen LMM te zijn….. Later hebben ze een vacuumtest gedaan en daarna bovenstaande oorzaak gevonden. :vertag
Suc6
3 april 2008 om 17:58 #17398802Bedankt, toch maar ff afspraak gemaakt bij dealer, ze hadden al een idee, iets met lucht inlaat sensor,
maar kan volgens mij net zo goed iets met vacuum klep zijn…
je kunt er zelf zo weinig me, rekening zal wel weer turbo zijn idd:mad:5 april 2008 om 09:58 #17398803probleem is opgelost! er waren 2 vacuumslangetjes kapot,
monteur heeft ze gerepareed met rubberverbindingsstuk er tussen, kosten vielen dus mee, alleen arbeidsloon
:wors voor de monteur! Daarna nog even de vacuum kleppen getest en lijkt allemaal in orde. Het vermogen is weer terug :D7 april 2008 om 13:51 #17398804Mooi, heb net ook ff geen vermogen :'( Auto wordt vrijdag a.s. getest en hoop ik ook dat het meevalt! (hopelijk wel mastergarantie)
30 september 2008 om 18:45 #17398805Lang verhaal.
Ik heb een Opel Vectra B Station met een 2.0 DTHbij het rijden op de snelweg gaat het MM lampje brangen.
auto uitgezet, weeraan. probleem weg.
volgende dag laten uitlezen bij de garage (niet opel)
probleem de luchtmassameter.
deze vervangen voor een imitatie
probleem nog steeds aanwezig
vervangen voor origineel (volgens garage tenminste)
probleem zou nu verholpen moeten zijn.
echter …. niet dus.
motor gaat in storing en MM lampje gaat branden , nog maar 110 op de snelweg….
vervolgens 2 dagen bij de garage geweest, en lieten mij weten dat het probleem verholpen was.
ze hebben nog een meter vervangen op het inlaatspruitstuk
(vraag me niet hoe deze heet)
alles was nu weer goed gaven zij aan.
niet dus. was de snelweg nog niet op of daar gaat het lampje weer branden en weg vermogen.
toen maar naar een andere garage gebracht in opdracht van de eerste, zij wisten alles van opel (opeldealer)
hier ook weer een dag gestaan…
konden het zo 123 ook niet vinden, maar het zou de intercooler moeten zijn. hier zou een lek in zitten, en deze moet dus vervangen worden… € 400,00 excl. btw en inzetten. en dan was/ is het nog maar de vraag of het probleem niet alsnog terug komt.samen met een kennis en een een meetkast vanavond een test rit gemaakt. eerst alle storingen gewist.
en na nog geen 1 km op de snelweg weer de storing.
wat geeft de computer aan de lucht massa meter.
maar die is al vervangen geven ze aan bij de garage en dit zou een origineel moeten zijn.we gaan nu eerst maar eens bekijken of het wel een originele lucht massa meter is. en anders eerst deze nog maar eens vervangen voor wel een bosch…
voorlopig dus nog geen vermogen…
gloeiende gloeiende…ik houd jullie op de hoogte
7 oktober 2008 om 18:56 #17398806Het kan zijn dat je luchtmassameter niet defect is hoor, misschien meet de sensor wel de juiste waarde, maar is hetgeen wat de sensor meet niet goed. Stel dat er ergens lucht lekt na de LMM, meet deze dus meer of minder dan de computer in de auto verwacht, en wordt er een noodloop ingeschakeld. Controleer dus op valse lucht.
Wat net zo goed kan, de luchtmassameter zit d.m.v. een stekkerverbinding aan de bedrading van de auto, waarschijnlijk hebben ze die al een keer goed schoon gemaakt. wat net zo goed kan zijn is dat je een draadbreuk hebt, de ecu (computer in de auto) ziet dan ook niet dat de sensor zijn werk goed doet. Heb het een keer gezien bij een electronisch gaspedaal, jongen had deze vervangen, nog steeds niets, bleek de bedrading doorgesleten te zijn…
Dan nog iets over imitatie of originele luchtmassameter, het kan heel goed zijn dat deze beiden van de zelfde productieband afrollen. Er zijn bij geen autoproducenten die de sensoren zelf bouwen, vaak is dit bij LMM’s gedaan door o.a. Bosch of Pierburg. ik heb bijvoorbeeld zelf in mijn TDI een niet origineel VW LMM, maar wel van pierburg, exact hetzelfde als origineel… staar je daar dus niet blind op.
Succes in ieder geval met het oplossen van dit probleem!
Floris
25 november 2008 om 05:56 #17398807origineel gepost door marijnvb71
Lang verhaal.
Ik heb een Opel Vectra B Station met een 2.0 DTHbij het rijden op de snelweg gaat het MM lampje brangen.
auto uitgezet, weeraan. probleem weg.
volgende dag laten uitlezen bij de garage (niet opel)
probleem de luchtmassameter.
deze vervangen voor een imitatie
probleem nog steeds aanwezig
vervangen voor origineel (volgens garage tenminste)
probleem zou nu verholpen moeten zijn.
echter …. niet dus.
motor gaat in storing en MM lampje gaat branden , nog maar 110 op de snelweg….
vervolgens 2 dagen bij de garage geweest, en lieten mij weten dat het probleem verholpen was.
ze hebben nog een meter vervangen op het inlaatspruitstuk
(vraag me niet hoe deze heet)
alles was nu weer goed gaven zij aan.
niet dus. was de snelweg nog niet op of daar gaat het lampje weer branden en weg vermogen.
toen maar naar een andere garage gebracht in opdracht van de eerste, zij wisten alles van opel (opeldealer)
hier ook weer een dag gestaan…
konden het zo 123 ook niet vinden, maar het zou de intercooler moeten zijn. hier zou een lek in zitten, en deze moet dus vervangen worden… € 400,00 excl. btw en inzetten. en dan was/ is het nog maar de vraag of het probleem niet alsnog terug komt.samen met een kennis en een een meetkast vanavond een test rit gemaakt. eerst alle storingen gewist.
en na nog geen 1 km op de snelweg weer de storing.
wat geeft de computer aan de lucht massa meter.
maar die is al vervangen geven ze aan bij de garage en dit zou een origineel moeten zijn.we gaan nu eerst maar eens bekijken of het wel een originele lucht massa meter is. en anders eerst deze nog maar eens vervangen voor wel een bosch…
voorlopig dus nog geen vermogen…
gloeiende gloeiende…ik houd jullie op de hoogte
Nou … hoe zit het er mee???? storing al verholpen.
Bij mijn Vec had ik de zelfde klachten, Opel kon het niet vinden dus nog maar ff zelf gekeken. Ik heb alle vacuumslangetjes stuk voor stuk los getrokken en weer goed vast gemaakt, en daarmee was het probleem ook meteen verholpen. Hij zoog ergens op een koppeling valse lucht !!Peter
8 januari 2009 om 16:49 #17398808marijnvb71 : Laatst gezien: 27-10-2008 op 10:04, dus we zouden het niet eens kunnen raden Peter:angel
9 januari 2009 om 10:14 #17398809Zelf ook het probleem gehad met geen vermogen meer, nadat bij mij de LMM vervangen was het euvel verholpen rij nu inmiddel al weer 1,5 verder gelukkig tot nu toe zonder problemen. +/- 35.000KM gereden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.