Devil Eyes

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #18014662
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Ja ik wil dus geen risico nemen dat mijn lampen smelten oid dus ik weet niet echt wat te doen. De gewone halogeen-lampen geven in mijn ogen veel te weinig licht en over die xenonlooks ben ik helemaal niet te spreken…

      #18014663
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        My god, doet die mythe nogsteeds de ronde?

        Het is fysiek onmogelijk voor Xenonlampen om warmer te worden dan halogeen.
        Technisch is het heel simpel, want dit is de wet van behoud van energie.
        Hoeveel energie je ergens in stopt, is ook het maximum wat er weer uit kan komen.

        Energie heb je in allerlij vormen, maar alles is terug te rekenen naar watt’s. Ook warmte. En alles is evenredig.

        Dus heel kort gezegd: een Xenonlamp gebruikt 35watt energie en een halogeenlamp 55watt. Daarom is het niet mogelijk voor een Xenonlamp om warmer te worden, want er gaat minder energie in.
        Daarbij is een Xenonlamp ook nog eens efficienter, want een groter deel van de energie die er in gaat wordt om gezet in licht, dus is er nog minder over om warmte te produceren.

        Ik weet ook wel waar de mythe vandaan komt trouwens.
        Er zijn zat winkels die halogeenlampen verkopen met het label “Xenon” er op, en een verbruik van 100watt.
        En ja, daar komt dus een hoop meer warmte af en dan is het mogelijk dat koplampen smelten.

        #18014664
        Seth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          Héhé, Ik ben zelf geen fysicus dus de wet van energie ken ik niet, enkel de wet van Murphy is bij mij altijd van toepassing :jerry

          Grtz Seth

          #18014665
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Ahhh kom op ;) Das middelbare school natuurkunde ;)

            #18014666
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              Heb ik nooit gehad :D Of ik lag te slapen :jerry

              Grtz Seth

              #18014667
              lambo452
                Lid sinds:
                7 May 2008

                ik heb ook 8000k in mn daylines.. gaat prima…

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.