deur speakers corsa c

Forumindex Forums Modellen Corsa deur speakers corsa c

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18397653
    GGijss
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 October 2020

      Beste leden,

      ik ben opzoek naar nieuwe deur speakers voor in mijn opel corsa c (2001). Kan iemand mij vertellen of ik coaxiaal of composet speakers moet hebben? of maakt dat niet uit? En ik geloof dat het formaat 16,5cm moet zijn, klopt dit?

      Alvast bedankt

      #18397657
      GGijss
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 October 2020

        ik heb nu de KENWOOD KFC-S1766 op het oog. Wat denkt men?

        #18397722
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Dat zal best prima passen, meeste gevallen moet je nog adapters voor in de deuren kopen. De bevestiging is meestal op een kunstof ring.

          #18398166
          GGijss
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 October 2020

            bedankt voor reactie. Ik twijfel alleen nog steeds tussen coaxiaal en composet. Op internet vind ik dat er een composet in een corsa c zou moeten passen, maar ik zie in elke deur maar 1 plek voor een speaker en geen plekken waar een losse tweeter bevestigt kan worden. Ik heb geen zin om zelf een behuizing te bouwen/ een gat te boren. Zou ik ook gewoon een coaxiale speaker kunnen monteren?

            #18398201
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Bij de modellen met electrische spiegels kun je spiegelkapjes monteren in de hoeken met daarin een roostertje.

              #18398523
              GGijss
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 October 2020

                Update: ik heb een setje composet speakers gekocht. De pioneer ts-g170c.

                Nu twijfel ik een beetje over de manier van aansluiten. Bij de speakers inbegrepen zit een snoertje met een ingebouwde crossover om de hoge tonen te filteren voor de tweeters (zie afbeelding). Maar de huidige speakers bestaan ook uit een aparte woofer en tweeter, dus het lijkt mij zo dat er in de huidige bedrading ook al een crossover/filter zit. Zou ik ook gewoon de nieuwe tweeter op de huidige tweeter aansluiting kunnen zetten en de nieuwe woofer op de huidige woofer aansluiting zonder dat ik mn tweeters opblaas? IMG_20201124_100715

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.