Denon Sound

Forumindex Forums Modellen Grandland X Denon Sound

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369886
    Cor123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 October 2019

      Zijn er Grandland X eigenaren/eigenaressen die de optie Denon Sound hebben? Zo ja, hoe bevalt de Denon?

      #18369889
      SaVaGe058
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2019

        Ik heb de optie niet gedaan, en moet zeggen; vind het ook wel prima!

        Het standaard geluid, met uiteraard wat aanpassingen in de auto of via Android Auto ( spotify ) is het geluid echt een dikke 7 wat mij betreft.
        Ik stel absoluut hoge eisen aan het geluid in een auto, gezien de vele kilometers die ik maak, en dus ook een goed geluid wil hebben.

        #18369908
        BerryGLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2019

          Ik heb Denon audio wel genomen en vind het echt het geld waard. De subwoofer en de centrale speaker midden in het dashboard vormen samen met de 8 andere speakers een goed geheel en geven een mooi vol geluid wat bij hogere volumes niet vervormt. Overigens lijkt het wel of er bij muziek van een usb stick nog beter geluid uit komt dan bij gebruik van de DAB+ radio en bij streamen. Ik zou een usb stick meenemen naar een dealer en het gewoon zelf proberen. Overigens speelt de Intellilink 5 niet alleen mp3 vanaf een usb stick, maar ook FLAC, hoewel dat niet in de handleiding staat.

          #18369938
          Knutsel2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2018

            Ik denk dat het de beste optie is die je kunt nemen als je van goed geluid houdt. In combinatie met spotify via carplay is het heerlijk genieten van muziek. Het klopt dat de dab+ optie minder goed klinkt doordat de bitrate nog steeds bedroevend laag is in vergelijking met spotify of je eigen usb stick. De bas klinkt echt super strak dankzij de subwoofer en het klankbeeld is mooi uitgewogen over het hele frequentie spectrum en blijft vrij van vervorming door de high end versterker ook op zeer hoge geluids niveau’s, must have optie dus!

             

            #18369942
            mich80
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 October 2019

              Is echt wel een mooi geluid en het geld zeker waard.

               

              #18370329
              hreedijk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 April 2018

                [quote quote=18369908]Ik heb Denon audio wel genomen en vind het echt het geld waard. De subwoofer en de centrale speaker midden in het dashboard vormen samen met de 8 andere speakers een goed geheel en geven een mooi vol geluid wat bij hogere volumes niet vervormt. Overigens lijkt het wel of er bij muziek van een usb stick nog beter geluid uit komt dan bij gebruik van de DAB+ radio en bij streamen. Ik zou een usb stick meenemen naar een dealer en het gewoon zelf proberen. Overigens speelt de Intellilink 5 niet alleen mp3 vanaf een usb stick, maar ook FLAC, hoewel dat niet in de handleiding staat.[/quote]

                 

                Kan dat beamen, geluid is stukken beter vanaf een USB stick en/of je mobiele telefoon (via USB kabel of Bluetooth streamen).
                Vooral de lage tonen en diepte van het geluid is echt goed.
                Geluid vanaf FM radio is ook beter dan DAB+, heb DAB+ ook uit staan.

                Heb 2 tiener meiden, houden nogal van R&B en trance (dus een dikke bass), harder dan niveau 18 is niet uit te houden, wetende dat het volume tot 30 kan :cry: .
                Binnenspiegel en buitenspiegels trillen enorm op stand 18, je omgeving ‘hoort’ je dan wel rijden :yahoo:

                 

                Al met al zijn geld zeker waard !

                 

                #18390124
                Tjerk Visser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 July 2020

                  Ik reageer hier even.

                  Mijn auto (ultimate) heeft ook de denon audio on board.

                  Ik ben er na veel testen over uit dat het geluid via android auto met de app mytuner vele malen beter is dan de radio van het system zelf.

                  De gedachte dat DAB beter geluid geeft is dus absoluut niet waar.

                  Kortom een geweldige installatie mits de bron goed is

                  Groet Tjerk

                   

                  #18390177
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    [quote quote=18390124]Ik reageer hier even. Mijn auto (ultimate) heeft ook de denon audio on board. De gedachte dat DAB beter geluid geeft is dus absoluut niet waar. Kortom een geweldige installatie mits de bron goed is Groet Tjerk[/quote]

                    Dag @Tjerk, in een vorige Mokka Cosmo automaat, had ik het Bose systeem er in.(dat zat er in toen ik hem kocht) En ik vond het geluid echt geweldig. Ook bij harder volume, ging de klank niet vervormen. Maar ik had ook al opmerkingen gelezen, voordat ik de Grandland kocht, dat sommige het Denon niet zo geweldig vonden. Dus ik heb er geen extra geld voor uitgegeven. Dat kon trouwens ook niet meer, want deze GLX die ik toen uit voorraad kocht, had het niet. En ik moet zeggen, dat ik de standaard radio (met DAB) best goed vind. Ik luister bv graag klassieke muziek, of Radio 10, en dat klinkt naar mijn gevoel gewoon goed. Het enige kromme van DAB vind ik, dat soms de regeltjes herhaalt worden, zo af en toe. Hetzelfde hoor je dus ook over Harman Kardon sound. De éen vind het geweldig, en de ander merkt amper verschil. Zo kun je dus geld uitgeven, voor iets wat eigenlijk weinig of geen toegevoegde waarde heeft.

                    #18390685
                    mgoudapp
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 January 2020

                      Ja, ik heb de optie denon (nu bij psa GLX bose geworden, zelfde systeem alleen naam veranderd). Geluid via spotify erg lekker, via dab+ Tegen vallend. Daarnaast vind ik de equalizer zeer beperkt, via Spotify kun je dit veel beter instellen. Dus de denon hardware zeker goed mits je een goede bron  hebt.

                      #18392568
                      hreedijk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2018

                        Het de app ‘Rocket Player’ speel ik mijn MP3’s af die op mijn telefoon staan terwijl ik Android auto gebruik.

                        De equalizer die daar in zit werkt ook goed en geeft een mooi geluid.

                         

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.