demper vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra demper vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    b07

ik ga binnenkort de achter dempers vervangen van een Astra G station, weet iemand welke torx maat je nodig heb voor de onderste en bovenste bout, ik dacht dat dit torx 20 was ?

normaal gebruik ik ook wel eens gewone doppen of ringsleutels om torx bouten los te draaien maar, ik ben een beetje bang dat die bouten zo vast zitten dat ik dan de kop dol draai

Dolby
      Deelnemer

Als ik me niet vergis is het boven E-torx21 En onderkant E-torx 19.

b07

ik kon niet wachten dus heb maar een setje besteld van dop E4 t/m E22 voor 31 euro niet duur dacht ik zo

MarkVectra93
          Deelnemer

Als je nu maar niet zo hard draait dat je de bouten afbreekt…ff inspuiten met kruipolie en in laten trekken en ff paar keer naspuiten kan wonderen doen :thumb

b07

het was torx e20 boven en onder, ze gingen makkelijk los binnen 30 minuten beide vervangen, was wel nodig ook, de ijzere bussen aan de bovenkant van de demper zaten niet meer aan het rubber vast en, vielen er ook uit toen ik ze er onder vandaan haalden, dit zorgden ook voor een hoop gerammel tijdens het rijden.
              demper was ook rondom gescheurd op het deel waar de lucht voor de niveauregeling normaal ingaat en, als je de dempers in veerde bleef die ook ingeveerd, zo lek als een mandje :D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.