Demineralisering sopwater

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Demineralisering sopwater

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264532
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Voor het aquarium zijn we aan het kijken naar een osmose apparaat en degene die we er vandaag over spraken kon dit apparaat aanbevelen:

      http://www.osmoseapparaat.nl/osmoseapparaat-50-gpd.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Kan hier op een eenvoudige manier een houder voor een demineralisatiefilter bij aangesloten worden of moet je dan toch het duurdere apparaat hebben waar dit standaard bij zit (wat gelijk het enigste verschil is met het apparaat uit bovenstaande link)? Voor die prijs zou het een bijzonder mooie oplossing zijn om voortaan het sopwater voor de auto gedemineraliseerd te krijgen als je de demineralisatie cartridge apart aanschaft.
      Stel je verwijdert het koolfilter uit die eerste link (wat de man waar we mee gesproken hebben zelf ook gedaan heeft) en stopt er een demineralisatie cartridge voor in de plaats gaat dat ook werken of is een koolfilter erbij toch raadzaam? Zou alleen de osmose functie ook voldoende zijn of moet je toch zo’n demineralisatie cartridge/4e behuizing hebben?

      #18222457
      Maatie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 January 2014

        Dat koolfilter is er voor de vissen. Er blijven deeltjes aanzitten die voor de vissen misschien schadelijk kunnen zijn. Ik vraag mij af of je het water ook té schoon kan maken.

        Het Koolfilter is gevuld met actieve kool en verwijderd o.a. kleurstoffen, chloor en diverse vervuilingen uit het leidingwater.

        Volstrekt overbodig dus. Die zitten niet in NL leidingwater. Heb je deze aflevering al eens gezien?

        De demineralisatie cartridge zorgt voor de verwijdering van mineralen zoals kalk (nitraat en silicaat). Is het verschil tussen gedemineraliseerd water en kraanwater merkbaar? Wordt dat niet door een regenbui ongedaan gemaakt?

        #18222458
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          Ik denk dat als je het regelmatig genoeg bij houdt met gedemineraliseerd water je de invloed van regenwater zodanig beperkt houdt dat het wel mee valt? Mijn auto staat droog geparkeerd en zal veel meer een mooi weer auto gaan worden dan voor het project begon, daarom wil ik er ook meer moeite voor gaan doen om hem mooi te houden.

          #18222459
          Ewoud94
            Lid sinds:
            11 April 2013

            Even off topic, we hebben hier al 20 jaar aquariums en osmose is de grootste troep die je op de aquarium kan zetten. Als je weet wat voor rommel dat is dan ben je er zo vanaf gestapt ;)

            Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

            #18222460
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Waarom dan?

              #18222461
              Ewoud94
                Lid sinds:
                11 April 2013

                Het is veel en veel beter om je vissen gewoon op normaal water te zetten dan op osmose als er 1 ding in je bak komt gaat alles kapot om de simpele reden: ze kunnen nergens meer tegen.

                Osmose is alleen goed als je enorm slecht waterkwaliteit hebt. Anders raad ik het je gewoon echt af. Maar dat is iedereen zijn eigen keuze

                Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                #18222462
                Tech 1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2013

                  Waarom ga je eerst je water demineraliseren,en daarna weer vervuilen door er een sopje van te maken? :hmmz ;)

                  #18222463
                  mayhem
                    Lid sinds:
                    13 June 2006

                    Sop heeft juist normaal water nodig. De samenwerking tussen bepaalde bestandsdelen in het schoonmaakmiddel en de mineralen in water zorgen juist voor de reinigingskracht.

                    Schoonmaakmiddel in demiwater kan enorm gaan schuimen , maar de schoonmaak kwaliteiten vallen tegen.

                    #18222464
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Afspoelen met osmose water kan wel heel goed. Speciaal voor de snelle wasbeurt. Hoef je de auto niet droog te maken.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.