Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Defekt Distributieriem
- Dit onderwerp bevat 96 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 november 2023om 18:26 door jopsa.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2020 om 07:36 #18401129
Bij mijn Grandland 1.2 moest al na 56000 km de distributieriem vervangen worden nadat een motorstoringslampje brandde. Dit met alle kosten van dien hetgeen door mijn garage zeer coulant is opgelost. Zijn er meer Grandland-rijders hier met dit probleem (op een duits Facebook-forum heb ik het meermaals gelezen) en zou het dan niet aan Opel zijn om dit probleem als terugroepactie te behandelen en niet de garages en de klanten te laten betalen?
9 december 2020 om 13:33 #18401148Is een Peugeot / Citroen motor: Melding storing in motor – Pagina 7 – Peugeot Meeting (peugeot-meeting.nl)
En die krijgen dit helaas allemaal.
12 december 2020 om 18:58 #18401417heb er al 3 vervangen, 2x crossland en 1x grandland, riem brokkeld af door de olie, waardoor de oliezeef in het carter dicht slibt en je geen oliedruk meer hebt
15 december 2020 om 15:44 #18401624Ik heb dit ook gehad in mijn Grandland na 90.000 km.
Dit was een week voor de garantie verliep, en is op kosten van Opel verholpen.
2 januari 2021 om 13:27 #18403457Kan iemand mij vertellen wat het door OPEL NL voorgeschreven onderhoud is van de distributieriem (om de hoeveel km deze moet worden vervangen) van een GLX 1.2 benzine?
4 januari 2021 om 10:20 #18403633AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18403457]Kan iemand mij vertellen wat het door OPEL NL voorgeschreven onderhoud is van de distributieriem (om de hoeveel km deze moet worden vervangen) van een GLX 1.2 benzine?[/quote]
Wil je voor zeker gaan, dan bij 60.000km de riem laten vervangen (ook spanners en rollen)
4 januari 2021 om 12:17 #18403642Dat is geen antwoord op de vraag HansGLX of moet ik HansXC40 zeggen?
4 januari 2021 om 13:38 #18403653AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18403642]Dat is geen antwoord op de vraag HansGLX of moet ik HansXC40 zeggen?[/quote]
Frans, er word geadviseerd om tussen de 60.000-120.000 km de riem te vervangen. Dus jij mag kiezen. Daarom gaf ik je de tip, als je voor zeker wil gaan, dan liever bij 60.000 km. Zo beter? En met een beetje Googlen, kom je al een heel eind over advies mbt de distributieriem, beste Frans. Gr, Hans XC 40
4 januari 2021 om 22:06 #18403733[quote quote=18403457]Kan iemand mij vertellen wat het door OPEL NL voorgeschreven onderhoud is van de distributieriem (om de hoeveel km deze moet worden vervangen) van een GLX 1.2 benzine?[/quote]
uit me hoofd 105.000 km of 6 jaar
5 januari 2021 om 20:03 #18403825Maar waar staat dit zwart-op-wit vermeld? Ik kan niks vinden in het onderhoudsboekje
5 januari 2021 om 20:24 #18403827https://www.autointernationaal.nl/2018/11/code-oranje-bij-motoren-van-citroen-en-peugeot/.
Is bij Peugeot ook genoeg over te vinden helaas. Zie daar getallen van 175dkm of 10 jaar
5 januari 2021 om 21:59 #18403851Ja dat wordt toch een dingetje dan. Ik vind het nogal wat. Snelle slijtage krukas , olieverbruik en slechte distributieriem volgens Peugeot.
Ik zit bijna aan de 60.000 km dus ik zal eens navragen met de 3de beurt. Als ze dan maar eerlijk zijn en op tijd vervangen. 🙂
6 januari 2021 om 11:19 #18403887Ik snap dat er al veel over gezegd en te zeggen is. Maar wat zegt Opel?
Wat is het officiële onderhoud dat Opel voorschrijft en waar staat dit vermeld? Ik zie in mijn onderhoudsboekje alleen maar dat daar bij elke kleine of grote beurt naar gekeken moet worden. Er staat zelfs niet bij om de hoeveel km of mnd dat moet gebeuren. Alleen van het dealerkaartje aan mijn knipperlicht lees ik af: volgende beurt over 25000km of 12 mndn.
6 januari 2021 om 14:02 #18403903Ja ze zetten kruisjes in het onderhoudsboekje wat ze gedaan hebben en er staan geen km bij. Misschien kunnen ze dit snel controleren of de riem nog goed is.
Ook hanteren ze verschillende standen voor onderhoud , bij mij is dat om de 20.000 km.
7 januari 2021 om 19:02 #18404043[quote quote=18403825]Maar waar staat dit zwart-op-wit vermeld? Ik kan niks vinden in het onderhoudsboekje[/quote]
Volgens tis is het 6 jaar of 100.000 km
11 januari 2021 om 12:42 #18404475Mijn vraag is: Wat schrijft Opel voor aan onderhoud van een distributieriem GLX1.2 en waar staat dit? Heldere vraag toch?
11 januari 2021 om 13:12 #18404478FransS
Als je het zo belangrijk vind en niemand kan iets in de gegevens in de auto vinden , bel de dealer dan even. En vraag wat er in het werkplaats handboek staat van de GLX.
Duidelijk antwoord toch.
12 januari 2021 om 01:09 #18404651Aan bellen heb je niet zo veel. Stuur wel een e-mailtje naar Opel NL
28 januari 2021 om 15:36 #18406670Wij hebben onze Opel Grandland al een week in de garage staan i.v.m. oplossen distributieriem in de olie. We hebben de Grandland van april 2019 en heeft 45000 km gelopen. Vandaag telefoon gekregen dat hij gerepareerd wordt maar dat wij toch zelf dik 400 euro zelf moeten betalen, de rest wordt door Opel vergoedt. Onze beurten zijn altijd op tijd door de Opel garage uitgevoerd. Heeft iemand hier ook zelf voor moeten betalen want ons insziens is dit toch een opel probleem.
30 januari 2021 om 14:18 #18406964[quote quote=18404475]Mijn vraag is: Wat schrijft Opel voor aan onderhoud van een distributieriem GLX1.2 en waar staat dit? Heldere vraag toch?[/quote]
En als je mijn vorige post leest dan staat er :
Volgen TIS 100.000 km of 6 jaar. Ik werk zelf bij opel en tis is het programma van opel waar alle onderhouds dingen in staan
30 januari 2021 om 16:31 #18406981Als ik mijn opel app moet volgen dan zou het na 6 jaar de distrubutieriem moeten worden vervangen mijn auto is van 14 juli 2020 met 7830 km op de teller
Rij ongeveer 15000km p/jaar dit zou inhouden na 90.000 km dus na 6 jaar
31 januari 2021 om 12:48 #18407125Volgens mijn opel app moet de distributieriem november 2024 vervangen worden. De auto is dan net geen 4 jaar oud. ik heb het eerste jaar 21000 km gereden
31 januari 2021 om 22:06 #18407204Ik zie de Grandland X wel als toekomstige vervanger van mijn Zafira, maar helaas lees ik nu heel wat problemen over het oplossen van de riem in de olie.
En de vroege vervangings interval van de riem, bij mijn Zafira is dat 150.000km.Maar is die nieuwe riem gemodificeerd met een andere rubbersoort, of een dope door de olie waardoor de nieuwe riem niet word aangetast?
Eigenlijk is dit natuurlijk een dikke ontwerpfout, met een nieuwe riem is het probleem niet opgelost ( de riem zelf wel ) de nieuwe riem lost net zo hard op..Is daar informatie over? Of is dat bekend bij Citroen/Peugeot rijders?
31 januari 2021 om 23:27 #18407215Hallo 22voeter
Ik heb ook de overstap gemaakt van de Zafira naar de GLX. De Zafira was een pittige diesel en nu is het de 1.2 benzine. Motorisch mis ik de zafira echt wel. Maar je went er snel aan en voor de rest is het een super wagen.
Wat die riem betreft is afwachten. Ik heb nu na bijna een jaar er 50.000 opzitten en ik hoop dat de dealer er wel mee komt om hem te vervangen.
Onze zoon rijdt al net zo lang als ik een Peugeot 3008 met exact dezelfde moter en heeft er al 65.000 opzitten. Ik ben benieuwd wie als eerste aan de beurt is. 🙂
14 mei 2021 om 22:34 #18420071 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.