Deel van motor losgeroest?

Forumindex Forums Modellen Astra Deel van motor losgeroest?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18379160
    WreckItRalf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 July 2020

      Hallo mede opel rijders!

      Mijn naam is Ralf, 31 jaar en woonachtig in Apeldoorn. Ik zit met een vraag waarbij ik hulp nodig heb van iemand die meer verstand van auto’s heeft als ik.

      Het volgende is het geval: Een vriendin van mij vroeg mij gister of ik kon helpen met het bijvullen van wat vloeistoffen ivm een melding op haar display over een vloeistofpeil. Toen ik de motorkap opendeed om het alle vloeistoffen te peilen viel me op dat er een deel van het motorblok aan de voorkant los zat. Bij nadere inspectie blijkt dat dit compleet doorgeroest en dus geknapt is op de bevestigingspunten. Het lijkt mij niet dat dit goed is, nu is mijn vraag: hoe heet de rood omcirkelde kap (?) en kan dit kwaad? (foto is trouwens even snel van internet geplukt)

      9d46fc87-abf5-40ae-b0a6-01318b52b113

      Alvast dank voor de hulp!

      #18379181
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Dat is het hittenschild, kan geen kwaat, je kunt het als het rammelt het beste eraf halen en weggooien. Hoeft niet perse een nieuwe op.

        #18379185
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          het hitteschild beschermd een beetje kunststof delen/slangen die in de buurt zitten, maar ik betwijfel of het daar zo heet zal worden.

          #18379249
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Bij sommige wat oudere motoren draagt het hitteschild bij aan het voorverwarmen van de lucht die de motor in gaat. Dat is voornamelijk relevant als het goed vriest.

            #18379347
            WreckItRalf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 July 2020

              Dank voor de reacties. Is het lastig om dat schild eruit te krijgen?

              Het betreft een astra uit 2007 volgens mij een Z16xer.

              #18379455
              Koffie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 November 2019

                Hij zit met vier boutjes vast. Ziet er niet moeilijk uit.
                https://opel.7zap.com/en/car/a04/g/0/85-1/

                #18379458
                WreckItRalf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 July 2020

                  Alvast excuses voor de misschien wat domme vragen maar de boutjes had ik al gevonden (heb even bij mijn eigen astra gekeken)
                  Schroeven kan ik wel maar er loopt ook nog een soort van kabel door een gat in het hitteschild heen en weet niet zo wat dat is.

                  Ik kan het wel losrukken maar ze is voor werk afhankelijk van die auto en wil dus niks slopen zegmaar

                  #18379482
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Dat is je lambdasonde, als je die draad volgt kom je vanzelf bij een stekker uit, als je die losmaakt kan je die door het gat heen halen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.