De Thermometer spookt!

Forumindex Forums Modellen Omega De Thermometer spookt!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210713
    Lusajoda
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2009

      Wie weet hoe de thermometer werkt!
      (Nou ja, in de Omega dan, waar de sensor zit… )

      Ik zie allerlei temperaturen, te hoog, te laag, maar heb het idee dat ik de juiste nog niet voorbij heb zien komen!

      Laatst wees hij 31 graden aan, terwijl het maar zo´n 22 was of zo… vanmorgen wees hij 19 aan, terwijl het al zeker 26 was…

      Iemand enig idee of ik dit probleem zelf op kan lossen….

      #17501878
      Mr.F
        Lid sinds:
        3 November 2008

        meet hij de tempratuur IN de auto niet dan?

        #17501879
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          sensor achter de grill kapot, komt bij opels met buitemp meter vaker voor.

          Willem

          #17501880
          Lusajoda
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 June 2009

            origineel gepost door mr.f
            meet hij de tempratuur IN de auto niet dan?

            Dáár heb ik dus ook al aan zitten denken…. maar hoe kan dat dan??? De sensor zit toch buiten>?

            Heb het hele boek al doorgebladerd over de temperatuur (wil het meestal eerst gráág zelf oplossen voordat ik hier om advies vraag!)… maar nergens kan ik wat vinden over een binnentemperatuur. …

            Ik weet het dus niet…. ik zal er nog eens wat vaker op gaan letten of het misschien de binnentemperatuur zou zijn… maar waar meet ie dat dan?
            Maar dan is het wel overschakelen, want vanmiddag had ik dus de airco aan en het was gewoon aangenaam 21-22 graden, de thermometer wees wel degelijk hoger aan, dus tja, dan zou het ook geen juiste meter zijn voor de binnentemperatuur…

            Vrees dan toch dat het de sensor is… Bah… jammer!

            #17501881
            Heuti
              Lid sinds:
              29 January 2008

              Sensoren en Omega, d’r zitten er een hoop van in.
              En vaak de labielste punten in de Omi, helaas mag de pret niet drukken!

              Grtzz Heut

              #17501882
              Omega2.2-16v
                Lid sinds:
                21 March 2007

                #17501883
                Marksman
                  Lid sinds:
                  24 January 2005

                  De temp indicatie die je op het display ziet is de buitentemp en die sensor zit idd achter de grill van motorkap. Ik meen dat zo’n sensor ong €20.- kost.

                  De binnentemp wordt nergens weergegeven maar wel gemeten en gebruikt voor de ECC en die zit achter dat hele kleine roostertje in het midden van het ECC bedieningspaneel.

                  grz Mark

                  #17501884
                  Lusajoda
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 June 2009

                    Dat boekje heb ik hier ook liggen en daar zag ik ook al het woord buitentemperatuur staan, daarom vond ik het al zo raar…….. Welja, vandaag niet mee gereden dus weet het niet.

                    #17501885
                    andrew2
                      Lid sinds:
                      22 September 2007

                      origineel gepost door Marksman
                      De temp indicatie die je op het display ziet is de buitentemp en die sensor zit idd achter de grill van motorkap. Ik meen dat zo’n sensor ong €20.- kost.

                      De binnentemp wordt nergens weergegeven maar wel gemeten en gebruikt voor de ECC en die zit achter dat hele kleine roostertje in het midden van het ECC bedieningspaneel.

                      grz Mark

                      Die zit niet achter de motorkapgrille, maar achter de voorbumper.

                      Andrew

                      #17501886
                      Marksman
                        Lid sinds:
                        24 January 2005

                        origineel gepost door andrew2

                        Die zit niet achter de motorkapgrille, maar achter de voorbumper.

                        Andrew

                        Yep foutje. Hij zit idd achter de zwarte grill in je bumper.

                        grz Mark

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.