de politie is je grootste vriend zeggen ze dan

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer de politie is je grootste vriend zeggen ze dan

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #18038924
    vincent23
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 February 2005

      Ik heb er lang over nagedacht om hierop te reageren, maar doe het toch maar kort.

      Ik denk dat we een aantal zaken moeten afwachten.

      1. Wat is er vooraf gegaan aan dit voorval.

      Ik ben van mening dat de agenten niet “zomaar” die beste man een schop gaan geven.
      Ow en trouwens een schop op een tacktische plek is toegestaan.
      Echter het geweld erna heb ik ook mijn twijfels over…

      2. Is/ was de man wel zo onschuldig.

      Zoals bekend is het een Moe-lander, nou niet echt het meest geweldige volk…
      Zuipen, overlast, diefstallen, geweld en ga zo maar door…..
      Zelf werk ik ook veel met dit soort volk, en ja ook ik heb er de nodige een pak rammel verkocht.
      Er valt niet te praten met dit volk, zeker niet als ze gezopen hebben….

      Het is altijd makkelijk om halverwege een incident binnen te vallen, dus in dit geval kijken we pas mee als de bewuste man gaat filmen.
      wat er dus vooral is gegaan weten we niet.
      de ene zegt dat de agenten zomaar hebben staan slaan en schoppen…
      de ander zegt dat de man zomaar een agent heeft geslagen en vervolgens er een reactie volgt.

      Het valt mij op dat er zoveel mensen zijn die direct een mening klaar hebben, “de agent moet dit en dat en ontslag enz enz “

      Helaas weten veel mensen niet wat er in een dienst gebeurt bij de politie, hoe men zich gedraagd. de woorden en verwensingen die je naar je hoofd geslingerd krijgt.
      Maar owee als de politie iets doet wat opvalt dan weten we het allemaal wel ineens, heel raar…..

      Nee wordt er gezegd, “jij wil bij de politie dus daar moet je maar tegen kunnen”, het makkelijkste antwoord in mijn ogen….

      De samenleving wordt harder, en in mijn ogen moet de politie daar altijd boven staan, zoniet dan verliest de politie zijn/ haar gezag.

      Kijk maar is naar onze buurlanden, daar denkt men wel 10x na voordat men hier iets tegen wil proberen en doet men het toch dan zal men dit zeker voelen en blijkt dit incidentje een lachertje te zijn…

      Ik hoop dat er een gedegen onderzoek zal komen naar de aanleiding en reden waarom dit allemaal is gekomen.

      Gr Vinc

      #18038925
      usbstick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2012

        wat jullie allemaal vergeten is dat die man van te voen met peperspray was bespoten.. dus die mn deed al niet veel meer.. dus al die acties erna waren echt overbodig..en als politie moet je idd een dikke huid hebben en ja! als je er niet tege kan,dan heb je het verkeerde beroep gekozen.. het zal maar iemnd zijn die onschuldig is zijn.. die krijgt ff een paar meppen en verder moet je niet zeuren..lijkt me niet he..

        nou ws deze man geen lieverdje.. maar goed is goed.. pepperspray en inladen die hap of.. tegen de grond aan werken met gepast geweld en inladen.. maar dit gaat nergens over en vraag me ook sterk af waarom juis die agente het op moest lossen en niet haar collega die als een zaht ei erbij stond te kijken… lijkt mij echt een geval van kijk eens hoe ver ik boven jou sta..

        #18038926
        vincent23
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 February 2005

          pepperspray is geen garantie voor rust en uitschakeling hoor…

          enne dikke huid prima, maar er zijn grenzen…

          #18038927
          usbstick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2012

            ja dat was te zien.. die man kon niks meer…en idd er zijn grenzen.. dat geld andersom ook ;)

            #18038928
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              de politie bij de buurlanden heeft WEL respect van de bevolking. met dank aan zichzelf.

              de politie in NEDERLAND heeft GEEN repect van de bevolking. met dank aan zichzelf.

              je reputatie naar de kloten ?? probeer die maar eens weer op te bouwen.

              #18038929
              Eamane
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2012

                Niet zo gek nee, dat t de politie niet lukt haar reputatie te herstellen met zulk bekrompen volk…………
                Waarom he… WAAROM… Trekt iedereen een conclusie nav acties van de rotte appels. Waarom is iedereen te achterlijk/bekrompen om te bedenken dat de meeste agenten wél hun best doen voor de samenleving?
                Als ik agent was zouden al die mensen lekker door de stont kunnen zakken, wat je ook doet, het is tóch nooit goed. Moet je nou met je goede wil díe mensen gaan beschermen?!

                En nogmaals, van wat ik kan oordelen ben ik het zeker niet met die agente eens. Maar zoals gezegd, je hebt altijd de rotte appels ertussen

                #18038930
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Vertrouwen en respect komen te voet, maar gaan te paard toch?

                  En Eamane, het is toch altijd zo dat ‘de goeien’ lijden onder ‘de kwaden’. Daar moet je je niet zo druk om maken ;)
                  Nou moet ik zelf ook zeggen dat ik nog nooit een agent ben tegen gekomen die z’n werk goed doet….ze zijn allemaal aandachtsgeil en maken dankbaar gebruik van hun positie.

                  #18038931
                  Eamane
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 February 2012

                    Daar maak ik mij wel degelijk druk om.
                    Ik zie mijn broer en zijn collega’s iedere dag weer hun stinkende best doen. Nee, mijn broer is niet aandachtsgeil en nee mijn broer houdt ook nietvan snelheidscontrolles. Maarja, als hij die opdracht krijgt moet hij dat maar doen he…
                    Ik zie hem zijn nek uitsteken voor mensen die dat in mijn ogen niet eens waard zijn. En ik laat hem dan ook zeker niet hier zwartmaken door mensen die alleen maar naar de rotte appels kijken.

                    Zoek t maar lekker zelf uit denk ik dan…. Maar dan ook niet met hangende pootjes naar de politie stappen als je ze nodig hebt…

                    #18038932
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Tja, helaas zie je vaker de slechte kan dan de goede kant.
                      Ben zelf ook niet dol op de politie….na een aanrijding van een maat waarbij er ruzie ontstond over de schuldvraag, kwamen ze niet, dat moesten we zelf maar oplossen.
                      En toen we laatst nogal geluidsoverlast hadden van een feestje een paar huizen verder op, hebben we (nadat we zelf eerst vriendelijk hadden gevraagd of de muziek uit kon om 4:00) de politie gebeld. Ja, ze zouden er direct aankomen, allemaal heel vriendelijk….komen ze met sirenes en alles aanrijden om 4:30 ’s ochtends! Hoezo aandachtsgeil….

                      Ik ben geen fan van dit soort topics op het forum, de negatieve kant wordt behoorlijk uitgelicht en dat veroorzaakt altijd spanningen hier op het forum.

                      #18038933
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        tja.. dat kinderlijke gedoe met de zwaailampjes en lawaai.

                        IDOOTEN. zit er dan echt geen verstand in die sukkels ???
                        het kan toch ook normaal, gewoon keurig met het wagentje erheen,
                        bij voorkeur een onopvallande, waar de hele buurt het kenteken al van dromen kan :P
                        maargoed, de goede… hmz… eens denken.

                        #18038934
                        vincent23
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 February 2005

                          @Eamane wrote:

                          Daar maak ik mij wel degelijk druk om.
                          Ik zie mijn broer en zijn collega’s iedere dag weer hun stinkende best doen. Nee, mijn broer is niet aandachtsgeil en nee mijn broer houdt ook nietvan snelheidscontrolles. Maarja, als hij die opdracht krijgt moet hij dat maar doen he…
                          Ik zie hem zijn nek uitsteken voor mensen die dat in mijn ogen niet eens waard zijn. En ik laat hem dan ook zeker niet hier zwartmaken door mensen die alleen maar naar de rotte appels kijken.

                          Zoek t maar lekker zelf uit denk ik dan…. Maar dan ook niet met hangende pootjes naar de politie stappen als je ze nodig hebt…

                          Blij dat er iemand is die een beetje weet hoe de vork in de steel zit :thumbup

                          Als politie doe je t nooit goed, maar de mensen die t hardst klagen komen wel als eerst huilie huilie naar de politie toe als er iets is…….

                          Ik heb mezelf maar voorgenomen om mijn werk zo goed mogelijk te doen en wat iemand anders daarvan vind……. zal me een rotzorg zijn :agent

                          #18038935
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            al is er wel wat aan vooraf gegaan, waar het filmpje start zie je dat die man daar op dat moment niks doet, daarom vind ik het onterecht.
                            ff buiten je functie om vincent..
                            stel jij hebt een grote bek tegen mij en scheld me de hele tijd uit, ik negeer het en reageer er niet op, 5 minuten later ben je wat rustiger, en je laat mij verder ook links liggen.
                            ik zie jou na 10 minuten weer en ik stomp je er 1 voor, dan klopt dat toch niet of wel?

                            en dan is dit voorbeeldje buiten je functie om.
                            dan word er al anders over gepraat, omdat we 2 burgers zijn, maar bekijk het verhaal nou eens andersom, en dan ook mijn rol ff ingevuld als agent..
                            dan zul jij toch ook zeggen dat het onterecht is? omdat ik e eerst met rust heb gelaten?

                            ik zal niet elke agent over 1 kam scheren, al ben ik van geen enkele agent in dienst een fan :P:P
                            maar wanneer is een agent een goeie?
                            daar blijft altijd de zelfde kritiek over, waneer ze iets TEGEN je doen, dan zijn het hufters, als ze iets VOOR je doen, dan zijn het besten.
                            alleen de momenten dat ze iets voor je doen, en dus kunnen worden beschouwt als goeien, verpesten ze het geregeld door het dan op een verkeerde manier aan te pakken.

                            9 van de 10 keer komen ze niet eens (al zal dat meer aan het hoofdburo liggen dan aan de agenten zelf)
                            als ze komen (om ff een voorbeeld te noemen) omdat je bijvoorbeeld wat verdachts bij je huis ziet, kunnen ze niks doen, niet eerder dan dat er daadwerkelijk wat gebeurd.
                            al zal een inbreker bij mij in het steegje gaan zitten, om te wachten dat de agenten weg gaan, zolang er geen bewijs is dat die man iets van plan is mogen ze hem niet weg sturen.
                            dat zijn van die kleine dingen.

                            al zal die zelfde vent in dat steegje hebben gezegt dat ie mij dood zal slaan, zolang hij niks heeft gedaan kn de agent niks doen, hooguit een notitie maken en ik kan aangifte van bedreiging doen.
                            maar pas wanneer die vent mij een mep heb gegeven kan de agent hem mee nemen.
                            en jij denkt dat wanneer ik een mep krijg, ik me telefoon er ff bij kan pakken om te bellen?
                            en wanneer die man mij een mep heb gegeven, ik laat me natuurlijk niet slaan, dus ik mep hem terug en sla hem het licht uit de ogen, 3x raden wie er dan mee gaat in politie busje ;)
                            en door dat soort kleine dingen ben ik geen liefhebber van de politie, en wees gerust, ik zal ze ook vast niet snel bellen ;)

                            kijk, en nu kunnen de agenten die hier tussen zitten te lezen zelf kijken als ze zich aangesproken voelen, het is in ieder geval geen aanval op alle agenten, maar sommigen??

                            #18038936
                            Eamane
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2012

                              Nogmaals; ik keur het gedrag in het filmpje zeker niet goed, voor zover ik het kan zien.

                              En het voorbeeld wat jij noemt, daar kan de agent zelf niets aan doen. Wat denk je van alle regels en restricties waar ze zich aan moeten houden?! Als een agent zich genoodzaakt voelt zijn wapen te trekken mag hij zich al tot in detail verantwoorden. Ze kunnen bijna niets meer tegenwoordig.

                              Wees blij dat je niet meer ‘zomaar’ opgepakt kan worden. Zou wel erg makkelijk zijn he? Als ik jou niet zou mogen en de politie bel met een verzonnen verhaal dat je me bedreigd of aangerand hebt en je wordt per direct opgepakt en afgevoerd :lol:

                              En als jij iets fout doet ben je daar zelf bij. Moet eens ff lekker worden als de agent die jou daar dan op aanspreekt/voor oppakt de schuld daar dan van krijgt. Vriend van me ook… Is gepakt met 50km te hard. Hij had desbetreffende agent verrot kunnen schelden maar gelukkig was hij zo slim om in te zien dat HIJ zo achterlijk gereden heeft en de agent ook alleen maar zijn werk doet ;). Waarom zou de agent dan een hufter zijn? Eigen schuld zeg ik dan……

                              Edit:
                              Ik ben het absoluut met je eens dat er hufters tussen zitten. Tuurlijk! Maar die heb je in elke baan wel….

                              #18038937
                              soepkiepe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2010

                                ja, als ze mij pakken dat ik te hard rij, zul je mij niet horen zeggen dat het een klootzak is, tis tenslotte mijn rechtervoer die zo zwaar was ;)

                                maar dat over dat zomaar opgepakt worden heb je wel gelijk in, alleen zoals ik zei, al zal iemand naast mijn huis zitten me het idee om bijvoorbeeld mij een best pakje op mijn donder te geven of de rommel bij mij weg te stelen, zolang hij geen aanleiding heeft gegeven kunnen ze niks doen, hooguit VERZOEKEN om weg te gaan.
                                als hij wil blijven zitten kan de politie hem niet dwingen.
                                al zal hij bijvoorbeeld zeggen waar de agenten bij staat dat hij WAT van plan is, kunnen ze hooguit een rondje extra rijden, meer niet, en dat vind ik jammer.
                                hij moet echt eerst wat gedaan hebben, dus ook al dreigt hij mij te slaan, kunnen ze niks doen, maar pas wanneer ik munt lig moet ik de politie maar bellen.
                                dat vind ik gewoon een beetje krom.

                                #18038938
                                Eamane
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 February 2012

                                  Is het ook… Absoluut….
                                  Maar hier kunnen de agenten zelf niets aan doen.

                                  En dát vind ik dan weer krom, dat mensen een mening baseren op dingen die zij zien zonder te weten hoe het in elkaar zit. En hier vervolgens individuele agenten op aankijkt.
                                  Ik vind dan ook dat de politie zich aan té veel en te strenge regels te houden heeft.
                                  Hoewel het ook weer logisch is dat er regels zijn, om inderdaad misbruik te voorkomen. Dit blijft een lastige kwestie, want hoever kun/moet je gaan?


                                  @Vincent
                                  ; respect voor je werk en laat je vooral niet gek maken….

                                  #18038939
                                  soepkiepe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 August 2010

                                    om nog ff op dat voorbeeld van buitenland terug te komen ;)

                                    jullie zeggen wel dat de agenten daar gerust geweld mogen gebruiken, en dat het daarna een lachtertje is..
                                    dat klopt maar jullie vergeten iets denk ik??

                                    in sommige landen is het ook toegestaan om een jacht geweer of wat dan ook te hebben om je eigen grond te bewaken.
                                    ook mag je daar een pistool hebben, wel het pistool gescheiden van de kogels en je hebt er een vergunning voor nodig, maar als je het tegen elkaar afweegt MOETEN ze daar ook we strenger zijn, daar mag ook meer ;)
                                    en dan heb ik het nu ff over amerika, en geloof dat australie het zelfde is ;)

                                    #18038940
                                    vincent23
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 February 2005

                                      @Vincent; respect voor je werk en laat je vooral niet gek maken….

                                      Ik laat me zeker niet gek maken hoor haha :thumbup

                                      IK was ff 4 daagjes weg en lees dat de discussie aardig opgang is gekomen.

                                      Je zal altijd rotte appels ertussen hebben, maak nie uit waar je werkt….

                                      Las trouwens vandaag dat ze niet vervolgd worden…

                                      #18038941
                                      jethro
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 February 2008

                                        Wat de huidige Politie aangaat……….
                                        Men heeft de toelatingseisen versoepelt, zodat Jan en alleman bij de Politie aan de slag kon. ;)
                                        En dan krijg je van die situaties als deze………..
                                        Ze kunnen niet eens fatsoenlijk autorijden, en helemaal niet met hun blaffer omgaan.
                                        Het NIVEAU is LAAG bij de Politie. :vertag

                                        #18038942
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          duidelijk gevalletje dat de kracht van het uniform in dr bol geslagen is, net als bij zovelen
                                          en het maakt geen zak uit wat hij voor de opname gezegd of gedaan heeft
                                          ze hadden hem gelijk tegen de grond moeten werken en boeien
                                          nee, mevrouw krijgt een natte p van het slaan van weerloze mensen

                                          paar jaar geleden rijd ik met mn zwarte tomos op het brom/fietspad
                                          ongeveer 55, ding was origineel niks aan de hand
                                          komen 2 bikers van tegengestelde richting
                                          krijg ik zonder waarschuwing/stopteken uit het niets een fiets naar me geslingerd :swear
                                          bleek dat ze dachten dat ik iemand anders was die nog wat open had staan
                                          dan zou een excuus toch wel op zn plaats zijn, toch??
                                          nope, ze vonden dit vrij normaal :swear
                                          ze wilden zich niet identificeren, ikke naar bureau
                                          daar mn beklag gedaan en niets meer van gehoord :swear

                                          Liever een zus als hoer, dan een wout als broer!

                                          #18038943
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            Owja, en nog wat grappigs
                                            de woningbouw, essent, een vuilniswagen en 6 agenten op je stoep
                                            omdat er GEDACHT werd dat ik een hennepkwekerij had :???:
                                            heb ze een rondleiding gegeven mn dikke stash weed van hoogstens 5 gram laten zien :D
                                            en vriendelijk doch dringend verzocht op te rotten :swear

                                            #18038944
                                            Oenatje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              het maakt geen zak uit wat hij voor de opname gezegd of gedaan heeft

                                              en als hij nou eens met zijn poten aan je auto had gezeten? of aan je vrouw?

                                              tuurlijk maakt het uit wat ie gedaan heeft

                                              aanpakken zulke. wie niet luisteren wil….

                                              #18038945
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                Ik ben ook geen agent he, voor mij geld geen protocol :jerry

                                                #18038946
                                                astraTD
                                                  Lid sinds:
                                                  9 March 2009

                                                  Misschien heeft die met zijn handjes aan het politievrouwtje gezeten vlak voor de opname ;)

                                                  Die gene wat flimpje heeft gemaakt heeft nog verteld dat die kerel niks heeft gedaan.. en zijn vriendin verteld het tegenoverstelde verhaal, hoe gek wil je het hebben.

                                                  Hoezo zou politieagent zomaar iemand een pakrammel geven? niet uit het niets eh ;) agent weet altijd dat er getuigen zijn, en gaat niet haar of zijn baan op het spel zetten om toch iemand een klap onder zijn klootjes te geven.

                                                  #18038947
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007
                                                    #18038948
                                                    Oenatje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      mooi werk, volgende keer weer doen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.