Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dbilas FLowmaster vs BMC CDA
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2011 om 01:26 #17244504
Beste forumleden.
Zoals de titel al zegt, vraag ik me af wat jullie keus zou zijn.
Ook zou ik graag zaken zien als : powerband, vermogenstoename, geluid, gasreactie en nog meer eigenschappen van de systemen.
Ik heb al rondgezocht en de zoekfuncties gebruikt, maar niet gevonden wat ik zocht.Mocht je evt. een van deze dingen te koop hebben liggen, mag je een PM sturen ;)
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!!
27 december 2011 om 08:50 #17963055nou, zal je uit je dromen helpen.
ik had optie 2. geeft veel geluid, trekt van 1000 t/m 2500 toeren geleidelijker door. enige echt leuke van dit ding is dat wanneer je die slang los haalt, je een echte inpreza sound krijgt. dat mis ik soms wel eens, er zullen wat mensen omgekeken hebben :wuboptie 2 is nagenoeg gelijk aan optie 1. op papier zal die beter zn werk kunnen doen, aangezien het een heel goed merk is.
ik zou voor optie 3 gaan:
-de begrensers uit je orginele luchtbak halen.
-inlegfiter van green erin stoppen.
je gaat niet harder of sneller. maakt allemaal niets uit. welke optie je ook neemt. je zal alleen in lage toeren lekkerder kunnen rijden.heb ook een z16se. deze motoren zijn gewoon traag.
kan je wel zeggen, ik heb dus die green filter, hij is gechipt en een groep a uitlaat systeem. in hoge toeren trekt hij nu zeker lekkerder door.
geen groot verschil verder.zit zelf te kijken voor een coupe turbo of 2.2. aan 1 kant vind ik het wel jammer, want mijn huidige z16se gaat nu al bijna 60.000km mee. en het enige wat ik aan het blokje heb gehad is de thermostaat. verder geen olie verbruik, tis ook niet echt een zuip bak met 1.13
succes met je keuze
27 december 2011 om 09:43 #17963056Wat RobertCorsa hierboven al schrijft, optie 3 is een goede optie. Precies zoals hij het beschrijft. Filterbak ontgrenzen, K&N of Green inlegfilter erin. Eventueel een Vectra C aanzuigbuis + adapter plaatsen voor nog betere toevoer.
Je kunt ook kiezen voor een cold air intake met groot conisch filter, vind ik persoonlijk nog beter.
Alles wat je hartje begeerd, kun je krijgen bij Datatuning in Nijkerk. Perfecte service en kwaliteit. Bel even en hij zorgt dat hij het op voorraad krijgt. Als hij dat al niet heeft. Ze helpen je zelfs met installeren. De koffie en ideeen staan al klaar.
Voor de Vectra C aanzuigbuis + adapter kun je even langs de Opel dealert gaan, kost geen drol. 30 euro ofzo.
27 december 2011 om 11:43 #17963054Ik had mijn filterbak al ontgrensd, en een Astra Diesel inlaat en dat scheelde al.
En nu rij ik met een open filter rond, en dat scheelde merkbaar! Boven de 120 trekt ie stukken sneller op dan met de filterbak!Ik ben voorlopig niet van plan om een motorswap te doen.
De Z16SE is een betrouwbaar blok, en omdat bijna niemand er wat aan doet, vind ik het een leuke uitdaging.BlueAstraG, je raadt een conisch filter aan in een behuizing, maar is die BMC CDA dat niet??
27 december 2011 om 12:32 #17963057Ik ben ook gek op open luchtfilters, vooral in de winter. Want dan krijgt ‘ie toch behoorlijk wat koude lucht binnen en het geluid is kicken. Mits je er een soort schild omheen bouwt. In de zomer wordt het anders, dan gaat ‘ie merkbaar vermogen inleveren. Ben zelf bezig geweest met een constructie te creëeren maar warme lucht ga je niet mislopen. Zelfs niet in de winter.
De BMC CDA lijkt mij een goed product. Overpriced, maar goed.
En ja, dat is wel het idee wat ik in gedachten had.Beter neem je contact op met Datatuning.nl, daar heb je hetzelfde concept met een beter conisch luchtfilter en voor een aangenamere prijs. Ik rij er zelf ook mee (ook bij Datatuning vandaan) en het bevalt zeer goed. Het filter is customized 100% naar performance.
Heb bijna alle combinaties luchtfilters gehad, dit steekt er met kop en schouders tussenuit.
Zal zo even een foto voor je uploaden van mijn filter en dan zul je het zien.
27 december 2011 om 12:37 #1796305827 december 2011 om 12:38 #17963059Ik zal even mierenneuken, je kunt het filter ook in het zwart krijgen :ass
27 december 2011 om 12:44 #17963060Nu het punt van powerband, ik merk dat ik zelf vaak in het gebied van 2000-4500 rij, dus is het wel fijn als het vermogen/koppel in dat toerengebied ligt.
Ik ben geen n00b op het theoretische gebied van motorentuning, maar heb weinig praktijkervaring.Blue, dat filter ziet er goooooeeiii uit :D
Zal helemaal mooi worden icm met alu C16NZ kleppendeksel die ik nog ga bewerken :DWat is je ervaring qua rijgedrag daarmee? Brandstofverbruik is niet zo’n pre. Gemiddeld rij ik in de zomer 570-680 km op 40-45 liter.
In de winter is dat 500-560 km op hetzelfde aantal litersIk las ook iets over imitatie’s in andere topics die maar 30 euro kosten.
Of kan ik beter de originele bestellen a 55 GBP bij dat forumlid die korting krijgt?27 december 2011 om 13:04 #17963061Qua prestaties ga je er wederom op vooruit.
Imitaties ga je alleen maar op achteruit. Die van €55,- ziet er goed uit, had ‘m al bekeken.
Ik zou toch gaan voor het systeem van Datatuning, die nemen ook bestaande systemen onder de loep en verbeteren het concept naar optimale performance.
Het design ziet er vaak leuk uit van sommige systemen, de conische luchtfilters schort het vaak aan. Wil je een optimale performance en geen lopend bandwerk, Datatuning is je adres.
Ben daar niet voor niets vaste klant.
Zal binnenkort een workshop aanmaken want het chippen met een nieuwe module komt eraan. Ook de bougies worden vervangen door performance bougies.
27 december 2011 om 13:09 #17963062Blue, die van TX Automotive kost 55GBP , Great Britain Pound dus.
Wat is het verschil tussen die van TX , en die jij onder je motorkap hebt?Begrijp ik goed dat Datatuning het hele systeem uit elkaar haalt en aanpast??
Hoeveel kostte het jou? En wat hebben ze gedaan?27 december 2011 om 14:47 #17963063je hoeft geen bmc te kopen, die dingen van 30 euro zijn precies het zelfde
carbon filter huis, en een simpele luchtfilter. allemaal het zelfdezoveel is er nu ook weer niet aan een z16se te doen hoor.
27 december 2011 om 14:59 #17963064Robert, wat dacht je van de C16SE?? ;)
Dezelfde basis, alleen dan met mechanische gasklep ipv electronisch.
En een fellere ECU mapping.
Is het blok wat in de Nova GSi geleverd is.27 december 2011 om 15:05 #17963065Spagettiespruitstuk / C16SE inlaat monteren. ECU remap dan moet jer er al ongeveer evenveel als een C16SE uit kunnen krijgen vermoed zelfs meer.
27 december 2011 om 15:08 #17963066succes met het vinden van zo’n blok, of aanbouwdelen.
volgens mij niet echt plug and play…. als je het al passend krijgt.
27 december 2011 om 15:37 #17963067Wat ik bedoel, het is eigen design met het beste van alle werelden. Het juiste formaat behuizing, warmtewerend, pasklaar en het ideale filter voor optimale prestaties. Clean uiterlijk, noem maar op.
Je hebt cold air intakes met het juiste uiterlijk maar met een slecht filter, met goed filter en sjappie uiterlijk, allemaal combinaties die het niet of net niet zijn. Het filter van Datatuning heeft alles tot in detail geoptimaliseerd. Performance, design, alles is gedekt.
Als je lid wordt van ATC, krijg je een grote korting op het hele assortiment. Neem anders even contact op en je bent 100% wijzer. Ook de voordelen ten opzichte van andere producten die op de markt zijn.
Ik sla nergens een slaatje uit, ben gewoon een Opel liefhebber. En geniet van het perfectioneren van tuning.
27 december 2011 om 15:48 #17963068@robert_corsa wrote:
succes met het vinden van zo’n blok, of aanbouwdelen.
volgens mij niet echt plug and play…. als je het al passend krijgt.
Is gewoon plug and play, enkel moet je flens maken voor je gasklephuis.
27 december 2011 om 15:50 #17963069@BlueAstraG wrote:
Wat ik bedoel, het is eigen design met het beste van alle werelden. Het juiste formaat behuizing, warmtewerend, pasklaar en het ideale filter voor optimale prestaties. Clean uiterlijk, noem maar op.
Je hebt cold air intakes met het juiste uiterlijk maar met een slecht filter, met goed filter en sjappie uiterlijk, allemaal combinaties die het niet of net niet zijn. Het filter van Datatuning heeft alles tot in detail geoptimaliseerd. Performance, design, alles is gedekt.
Als je lid wordt van ATC, krijg je een grote korting op het hele assortiment. Neem anders even contact op en je bent 100% wijzer. Ook de voordelen ten opzichte van andere producten die op de markt zijn.
Ik sla nergens een slaatje uit, ben gewoon een Opel liefhebber. En geniet van het perfectioneren van tuning.
Filter behuizing / inhoud verschild niets met die van bmc of tx motorsport. Zou me zelfs niets verbazen als zij deze daar gewoon inkopen.
27 december 2011 om 16:44 #17963070Dat zeg ik, het beste van alle werelden. Dat wil zeggen, zoiets bestaat al. Een combinatie van het juiste materiaal.
27 december 2011 om 19:26 #17963071Ik heb sinds kort een Flowmaster op mijn astra zitten (x16xel) en ben er zeer over te spreken het is een erg mooi systeem en doet precies waar het voor bedoelt is maar of het ook echt meer vermogen oplevert durf ik niet te zeggen.
ik merk al wel een duidelijk verschil tegenover een k&n 57i kit de gasreactie is een stuk beter geworden en hij trekt veel soepeler door dan met een 57i kit je kan echt merken dat hij nu ook echt koude lucht krijgt.
wat mij betreft dubbel en dwars zijn geld waard maar dat is natuurlijk mijn mening.
27 december 2011 om 19:47 #17963072Blue, ik was al een tijdje geregistreerd op het ATC forum, maar heb er verder niet veel mee gedaan ivm tijdgebrek.
Maar dat is niet hetzelfde als wat je bedoelt neem ik aan?
Als ik het goed begrijp, zitten jullie vooral in Flevoland?27 december 2011 om 20:13 #17963073Wat blue probeert te zeggen is dat Datatuning clubsponsor is en je als betaald lid daar korting krijgt.
Atc leden zitten door heel nederland.blue is overigens geen medewerker of aandeelhouder daar, maar een tevreden klant zullen we maar zeggen :D
27 december 2011 om 21:26 #17963074@dasmoerf wrote:
Wat blue probeert te zeggen is dat Datatuning clubsponsor is en je als betaald lid daar korting krijgt.
Atc leden zitten door heel nederland.blue is overigens geen medewerker of aandeelhouder daar, maar een tevreden klant zullen we maar zeggen :D
En zo is het maar net.
Datatuning richt zich maar op 1 ding: ultieme performance. Je zult hen bijv. ook geen Autostyle shit e.v.a. van dat soort kwaliteit zien verkopen, ze richten zich op een hele andere markt waar kwaliteit op nr.1 komt te staan. En non-stop vooruitgang.
Ieder zo z’n ding en keuzes, mijn keus is gebaseerd op keiharde feiten. Ik win nergens wat op, alleen Opel rijders het beste van het beste voor te leggen.
Opel op onbetwiste nr.1 in de tuning scene, dat is een goede beweegreden dacht ik zo.
27 december 2011 om 21:29 #17963075@RickR91 wrote:
Blue, ik was al een tijdje geregistreerd op het ATC forum, maar heb er verder niet veel mee gedaan ivm tijdgebrek.
Maar dat is niet hetzelfde als wat je bedoelt neem ik aan?
Als ik het goed begrijp, zitten jullie vooral in Flevoland?Rick, neem gewoon contact op met Datatuning en bespreek de opties. Een telefoontje kan nooit kwaad.
Datatuning zit in Nijkerk, Gelderland. Op de website staan alle contactgegevens.
Al is de site qua inhoud niet compleet, Datatuning heeft meer op voorraad liggen en kan over een breder assortiment beschikken via bestelling. Zowel eigen lijn als andere hoogstaande merken. Alles is mogelijk.
28 december 2011 om 08:58 #17963076mmm dus ik begrijp dat het rijden met een originelefilter bak altijd nog het beste is, prestatie technisch gezien. kan iemand vertellen wat ik ervan ga merken als ik b.v. een green inleg filter ga gebruiken ipv een originele inleg filter? De pijpjes in de luchtfilter bak zitten er bij mij al niet meer in, of maakt dat gewoon geen f*ck uit…
28 december 2011 om 09:15 #17963077Een goede cold air intake gaat boven alles. Beter dan je originele filterbox. Hoe dan ook.
Mocht je je filterbox willen behouden: ontgrenzen, inlegfilter plaatsen (Green of K&N, verschilt weinig. K&N doe je iets langer mee) en kijken of je aanzuigbuis groter kan. Een beetje knutselen hier en daar kan geen kwaad.
Hiermee verlos je je auto van de astma en zal deze stukken beter lopen. Dus je filterbox behouden is ook een goede optie, mits hierboven aangegeven wordt uitgevoerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.