Dbilas Flowmaster –> ‘Motorvermogen beperkt’ !?

Forumindex Forums Modellen Insignia Dbilas Flowmaster –> ‘Motorvermogen beperkt’ !?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272737
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Beste OpelFanaten,

      Sinds vandaag heb ik een Dbilas Flowmaster (voor A16LET motoren) op mijn Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo (A16LET) zitten. Voorheen normaal filterbak met K&N filter erin.
      Echter, sinds deze Flowmaster erop zit, wordt er aan gegeven: Motorvermogen beperkt, voertuig heeft zsm onderhoud nodig. Wat kan hier het probleem zijn? Ik neem dan aan dat er te weinig lucht wordt aangezogen dat het motorvermogen beperkt is? Echter lijkt me dit ook weer onwaarschijnlijk want de Dbilas Flowmasters zijn juist gemaakt om zoveel mogelijk (koude) lucht naar de motor aan te zuigen. Ik merk ook verder weinig van een verminderd motorvermogen tijdens het rijden.. Het is me nog niet opgevallen in iedergeval.

      Het enige wat ik me kan voorstellen waarom er minder lucht wordt aangezogen is omdat de aanzuigslang, waar normaal gesproken de ’tuut’ van de originele luchtfilterbak in zit, wat verdrukt wordt door de driehoekige vorm van dit stuk. Heb ik deze slang dan wel goed zo aangesloten? Want deze slang wordt dus iets wat verdrukt omdat deze daarin zit.
      Verder kan er toch weinig fout aan gaan?

      Daarnaast is mij Insignia wel gechipped bij EDS met het originele luchtfilterbak met K&N filter. Zal dit nog uitmaken? Maar dan nog zou die Dbilas meer lucht moeten aanzuigen en dus geen problemen moeten geven. (Correct me if im wrong!)

      Foto’s bij het praatje:

      Hopelijk kunnen jullie me helpen.
      Kevin :agent

      #18290378
      NelisZ20LER
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2011

        Heb je slangen los gehad tussen LMM (lucht massa meter) en turbo? Het kan zijn dat die slang lekt of ergens valse lucht zuigt.
        Heb je misschien de stekker los gehad van de LMM? Controleer deze desnoods, misschien zit hij niet goed.

        Als dit allemaal goed is schroef dan de slang die naar beneden loopt eens los en kijk of het weg is, dan weet je of de lucht daar wordt
        ”geknepen”. Ook zou ik als dit niet helpt in het luchtfilter kijken of er geen verpakkings materiaal is achter gebleven die de luchtdoor-
        stroom belemmert…

        Tenslotte kan uitlezen bij de dealer misschien duidelijkheid geven.

        Succes.

        #18290379
        SimpleFace
          Lid sinds:
          14 July 2014

          Je kan de aanzuigbuis toch loshalen en even leggen zoals het normaal ook zat om te testen?

          #18290380
          Rottentweetie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2010

            Ondertussen is het probleem ‘vanzelf’ opgelost… :/ Vraag me niet hoe, maar ineens rijdt de Insignia weer hartstikke goed…
            Ook krijg ik geen melding meer dat het motorvermogen beperkt is.. Heel vreemd dit :/ Ik zou echt niet weten wat er nu veranderd is waarom ie het nu ineens wel gewoon goed doet.. Ik heb er zelf niks aan veranderd.. Gewoon mee gereden..

            Ik had verder geen andere slangen los gehad dan nodig was. Ook de LMM heb ik gewoon kunnen laten zitten en dus niet los gehad…

            :wtf

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.