Dashboard STOP en ACCU flikeren/knipperen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Dashboard STOP en ACCU flikeren/knipperen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358273
    Bringamosa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2018

      Beste allemaal,

       

      Sinds gisteren lichten de waarschuwingen STOP en ACCU op. Het is niet een constant opgelichte waarschuwing maar de lampjes knipperen/flikkeren naar gelang het toerental van de motor denk ik. Als de motor stationair draait knipperen de lampjes, als ik gas geef in de neutraal lichten ze  soms feller op en soms minder fel.

      De handleiding geeft aan dynamo problemen als deze lampjes oplichten echter als ik deze doormeet geeft hij wel 14.7v af. Iemand enig idee?

      Als het handig is kan ik hiervan een filmpjes maken.

      #18358275
      Bringamosa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 July 2018

        UPDATE. na wat meer troubleshooten blijkt de dynamo 14.7 volt te leveren en bij verhogen van toerental omhoog tot boven de 15v.

        #18358283
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Te hoog dus!

          Hoogstwaarschijnlijk spanningsregelaar defect, dus dynamo vervangen.

          #18358285
          Bringamosa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2018

            Probleem opgelost. had niets met dat alles te maken.

            Het gaat hier om een camper ombouw. Een draad van alternator signaal doorgetrokken naar een relais om de huishoudaccu ook op te laden. Deze was los komen te hangen en hing tegen de pulley aan. Isolatie eraf gesleten en dus contact tussen de signaaldraad en de pulley.

            Vandaar dat met gas geven en over hobbels heen het flikkeren minder of erger werd. Een hobbel was geen contact meer en dus geen lampje aan.

            Nu werkt alles weer naar behoren en fluctueert het voltage ook niet meer bij verhogen van toerental.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.