Dak antenne Vectra gts

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Dak antenne Vectra gts

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372617
    dappie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2008

      hallo leden,

      weet iemand toevallig de maat van de moer waar de dak antenne mee vast zit,  ik wou namelijk

      de antenne-voet af kitten,  en om dat het vochtig is aan de binnen kant (beslagen achter raam)

      ik wil dus een ring-sleutel open slijpen zodat ik om de bedrading die uit de antenne komt heen kan en

      dat ik zo de voet van de antenne iets kan op lichten,  het gaat dus om de maat van de moer.

      alvast bedankt, vr,gr, JAC.

      #18372671
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Waarom pak je niet gewoon een steeksleutel, zoals ieder ander? Bijkomend voordeel is dat die dingen ook al een opening hebben zodat je niet hoeft te slijpen ;-)

        Pin me er niet op vast, maar als het goed is, is het een 15mm.

        #18372675
        dappie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2008

          Nou ik zal je zeggen dat heb ik geprobeerd maar voor de duidelijkheid ik probeer er via de achterkant bij te komen,

          dus tussen het hemel en dak, en met een steek sleutel kom ik er niet bij, dus wil ik een ring sleutel met een verzet

          aan passen, de moer zit in een soort van diepte vandaar dat je er met een steek sleutel niet bij komt, en om nou het hele

          hemel er uit te halen is ook weer zoveel werk, daarom wou ik de maat van de moer weten.

          vr,gr, JAC.

          #18372690
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Je bedoelt een ringsleutel met een dubbele knik er in? Die zijn inderdaad wat lastiger te vinden als steeksleutel met knik.
            Maargoed, een ringsleutel open slijpen zorgt wel dat je lang niet zoveel kracht kan zetten omdat de ‘uitsteeksels’ die je over houdt veel dunner zijn dan de bek van een steeksleutel. De vraag die dan rest is hoeveel kracht je nodig hebt.

            Als dit iets eenmaligs is, zou ik een goedkoop setje van de Action halen. Dan heb je sowieso de juiste maat bij de hand en is het alleen even zien welke.

             

            #18372719
            dappie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2008

              Het is een dak antenne, dus hoe vast kan het zitten, en oude ring sleutels heb ik nog wel leggen, nu de maat nog.

              vr,gr, JAC.

              #18372795
              dappie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2008

                Niemand ? Er moet toch wel iemand zijn die dit weet ?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.