Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dag rijverlichting astra H sw vs Astra h cabrio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2011 om 14:11 #17241898
Ik heb dus een Astra H Sw 2.0 turbo ,
Op deze auto wil ik dus dagrijverlichting op hebben.
Ik ben vorige week bezig geweest met Jan ( in bezit van Astra H cabrio 1.8) met de opcom.
Nu Hebben we de instellingen van Jan bekeken, zowel voor (Uec) en Achter (rec) met betrekking tot de instellingen van de dag rijverlichting.
en daar kwamen we tot deze instellingen.
Voor (UEC) Staat: Dimlicht overdag Versie 5
Regen licht sensor AanwezigAchter (REC) Staat: Dimlicht overdag Uit
: Regen licht sensor aanwezigDeze instellingen geprobeerd in mijn auto , maar dan werkt het niet.
dus geen dag rijverlichting en de sensor van licht reageert ook niet meer.
We hebben allebei Auto stand op de verlichting en regen licht sensor er in zitten.
Wie weet waar dit in zit,
Mijn standaard instellingen zijn ook een beetje wazig.
Voor (UEC) Staat: Dimlicht overdag Uitgeschakeld
Regen licht sensor Niet aanwezigAchter (REC) Staat: Dimlicht overdag Versie 2
: Regen licht sensor aanwezigGreetz
Marcel
8 oktober 2011 om 14:57 #17924198Niemand een idee
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
8 oktober 2011 om 20:44 #17924199De UEC kast heeft geen betrekking bij jou qua sommige programmering zoals “regenlicht sensor” Deze functies worden pas gebruikt als je geen REC hebt maar in dit geval heb jij hem wel en staat hij dus in de UEC kast uitgeschakeld.
Gr,
Steven
8 oktober 2011 om 21:10 #17924200@Astranomic!!! wrote:
De UEC kast heeft geen betrekking bij jou qua sommige programmering zoals “regenlicht sensor” Deze functies worden pas gebruikt als je geen REC hebt maar in dit geval heb jij hem wel en staat hij dus in de UEC kast uitgeschakeld.
Gr,
Steven
Hoi Steven,
De wagen waar we mee vergeleken hebben is de mijne, begrijp ik dan goed dat het aanwezig Staan/zijn van de regen en licht sensor in de UEC bij mij nutteloos is?gr Jan
9 oktober 2011 om 05:17 #17924201Oké. Wat ik dan nog kan proberen is dat we dan achter (rec)hem op 5 zetten ipv 2 waar hij nu op staat. Of hadden we dit al gedaan Jan?
9 oktober 2011 om 08:38 #17924190zet de regensensor eens op niet aanwezig, bij mij werkte die dan wel, e.zit een kleine bug in de op-com software. de UEC moet je wel programmeren om de regensensor te laten werken. Bij mij stond die op aanwezig toen de regensensor er niet in zat (vanuit de fabriek dus). Toen ik hem op niet aanwezig had gezet ging hij pas werken.
9 oktober 2011 om 09:26 #17924189@chopperbob wrote:
Oké. Wat ik dan nog kan proberen is dat we dan achter (rec)hem op 5 zetten ipv 2 waar hij nu op staat. Of hadden we dit al gedaan Jan?
@Chopperbob, Volgens mij wel geprobeerd hoor ( dat was volgens mij die ene keer dat hij het even deed )
@Spacejam, Dus kan je er niet vanuit gaan als een optie in de UEC en REC staat de REC lijdend is, of zie ik dit verkeerd :hmmz. Dan gaat het verhaal van Astraomic weer niet op :cry-offtopic
Crash Unlock Relay – opening of locks in an accident (only available in the Zafira-B)
Present / Not Present
Dit zit toch wel op/bij een Astra H
Staat nu bij mij op niet aanwezig, ik kan hem ook op aanwezig zettengr Jan
9 oktober 2011 om 09:53 #17924192De rec en uec staan naar mijn weten gewoon los van elkaar. De aller eerste astra’s met een basisuitvoering hadden geen recht, misschien dat het daarbij anders is. Daar kan je bijv ook niet makkelijk een trekhaak op aansluiten, geen lichtsensor optie achter en nog een lijst die daar niet kunnen.
Bij mij was de uec zeker nodig om de regen en lichtsensor en dagrij verlichting in te stellen.9 oktober 2011 om 10:08 #17924194@Spacejam wrote:
De rec en uec staan naar mijn weten gewoon los van elkaar. De aller eerste astra’s met een basisuitvoering hadden geen recht, misschien dat het daarbij anders is. Daar kan je bijv ook niet makkelijk een trekhaak op aansluiten, geen lichtsensor optie achter en nog een lijst die daar niet kunnen.
Bij mij was de uec zeker nodig om de regen en lichtsensor en dagrij verlichting in te stellen.Ja dat bedoel ik, bij mij staat dagrij ook alleen maar in de UEC aan.
@Chopperbob
Ik denk dat je toch moet wachten tot je Op-Com binnen is, en stap voor stap instellen. Of hopen dat er iemand met een indentieke SW reageerd.9 oktober 2011 om 10:09 #17924193En als je achter ook dag rij verlichting wilt dien je het ook in de rec in te stellen.
9 oktober 2011 om 10:36 #17924196We gaan het maar gewoon proberen als de opcom binnen is
Greetz
Marcel
9 oktober 2011 om 21:45 #17924191Als je ‘n REC hebt is deze hoofd bepalend voor alle aansturingen in je interiëur. Een UEC is hoofd bepalend voor het motorruim “maar” als je NIET in het bezit bent van een REC neemt de UEC deze functies over. Hierdoor in het verwarrend als je een REC & UEC hebt dat sommige dingen in de REC wel ingeschakeld staan terwijl deze weer uitgeschakeld zijn in de UEC dit komt omdat in deze situatie de UEC NIET de functies van de REC hoeft over te nemen…
Conclusie: je moet het in de UEC uitschakelen en in je REC inschakelen met versie 5 (ik doe het overigens met een Tech2 en weet dus niet of er verschil in zit met de OpCom)
Succes,
Gr,
Steven
9 oktober 2011 om 22:01 #17924195@Astranomic!!! wrote:
Als je ‘n REC hebt is deze hoofd bepalend voor alle aansturingen in je interiëur. Een UEC is hoofd bepalend voor het motorruim “maar” als je NIET in het bezit bent van een REC neemt de UEC deze functies over. Hierdoor in het verwarrend als je een REC & UEC hebt dat sommige dingen in de REC wel ingeschakeld staan terwijl deze weer uitgeschakeld zijn in de UEC dit komt omdat in deze situatie de UEC NIET de functies van de REC hoeft over te nemen…
Conclusie: je moet het in de UEC uitschakelen en in je REC inschakelen met versie 5 (ik doe het overigens met een Tech2 en weet dus niet of er verschil in zit met de OpCom)
Succes,
Gr,
Steven
Als 1e schrijf ik even dat ik je geloof :wors , maar controleren is (vaak) beter ;)
Bij mij staat het echt andersom UEC op versie 5 en in de REC uitgeschakeld heb ik dan “geluk”?? Ik gaat het van de week eens op jou manier zetten kijken wat verschil is. Word vervolgd10 oktober 2011 om 17:42 #17924202Van het weekend mijn Op-com binnen gekregen.
In de REC versie 5 gezet. Geen response.
Vervolgens in de UEC versie 5 aangezet en het werkte.
Daarna in de REC versie 5 weer uitgezet en de dagrij-functie bleef actief.Ik heb overigens wel het licht en zicht pakket.
10 oktober 2011 om 17:55 #17924203Het gaat hier niet om de interieur verlichting. De dagrij verlichting voor moet voor in de uec worden ingesteld en voor de achterverlichting in de rec. De achterverlichting gaat dan overdag voor 30% branden en 100% als je de verlichting ingeschakeld.
Als je geen rec hebt is de functie helemaal niet beschikbaar achter. Ik had een keer op een engels forum daar een stuk over gelezen.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
10 oktober 2011 om 18:07 #17924204@Spacejam: Weet niet of je mij hier mee aanspreekt. Maar ik heb het over de verlichting aan de buitenzijde van de auto.
10 oktober 2011 om 18:29 #17924205Nee het ging even over het stukje van astranomic ;), beide verhalen kloppen.
10 oktober 2011 om 18:44 #17924206@Maarten wrote:
Van het weekend mijn Op-com binnen gekregen.
In de REC versie 5 gezet. Geen response.
Vervolgens in de UEC versie 5 aangezet en het werkte.
Daarna in de REC versie 5 weer uitgezet en de dagrij-functie bleef actief.Ik heb overigens wel het licht en zicht pakket.
Dus dezelfde instellingen als bij mij zo te lezen ;) maar lees wel dat je in eerste instantie meer vertrouwen had in Astranomic!! :jerry
10 oktober 2011 om 18:48 #17924207Daar lijkt het wel op :D .
Leuk speelgoed zo’n Op-Com!10 oktober 2011 om 19:07 #17924208Maarten, zie het rode gedeelte
Weet jij wat deze functie doet? En hoe staat deze bij jou?
Bij staat ie mij op niet aanwezig.UEC (Underhood Electrical Center)
Under hood centre of electronics, it is sometimes called FZM (Front Zone Module). As the
name suggests is located in the engine compartment and is responsible for body electronics
in front of the car. To program the following functions:Crash Unlock Relay – opening of locks in an accident (only available in the Zafira-B)
Present / Not PresentGr Jan
10 oktober 2011 om 19:39 #17924209Zal van de week maar eens gaan informeren naar de opcom.
Kan ik het hier bovenstaande ff uit proberen.
Morgen spannende dag moet weer een apk verlenging er op zien te krijgen.
Greetz en bedankt voor het mee denken zover.
Marcel
10 oktober 2011 om 19:43 #17924197@Yup, ik zie het. Zal het morgen eens vragen bij onze lokale Opel dealer…
10 oktober 2011 om 19:46 #17924210Ja en doe hem gelijk niet de groeten hahahaah
10 oktober 2011 om 20:03 #17924211Geen vrienden van je Jan
10 oktober 2011 om 20:07 #17924212€ 23.00 voor een lampje verwisselen :shock: terwijl ik er 3 auto’s in onderhoud had. :wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.