Daar komen de Chinese nep Tesla`s.

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Daar komen de Chinese nep Tesla`s.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273853
    jethro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2008

      Voor diegene die géén € 70.000,- of meer te besteden heeft voor een accubakje, een alternatief uit China en Taiwan.
      Altijd met een schuldgevoel bij de weg is ook géén pretje, laat je schuldgevoel achter je bestel eentje uit China of Taiwan!

      http://daskapital.nl/2015/10/pas_op_voor_de_chinese_teslakl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      http://mashable.com/2015/09/18/thunder-power-all-electric-sedan/#LxX1_jefbgqu” onclick=”window.open(this.href);return false;

      :jerry :jerry :kewlpics :wtf :thumb

      #18299096
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Hier en daar zijn hier liefhebbers voor accubakje`s dus vandaar. ;)

        Mannen van hout mogen ook reageren. :jerry :jerry :jerry :wors :thumb

        #18299097
        SimpleFace
          Lid sinds:
          14 July 2014

          Doe mij maar zo een accugebakje die bijna alle gangbare dinosaurussap auto’s er uit rijd in normale omstandigheden. Geruisloos en onderhoudsvriendelijk. Hopelijk wil het nog een beetje opschieten met de accutechnieken. Danwel snel laden, danwel een grotere capaciteit, danwel een ander magisch goedje waaruit elektriciteit wordt gemaakt. Maar een Tesla S zou voor mij al voldoende zijn.
          Een elektrische auto zonder accu’s kan voor veel minder gemaakt worden (veel minder ondelen) denk ik dan een brandstofauto, dus uiteindelijk worden ze goedkoper, los van de accu’s. Doe er een paar zonnepanelen bij op je dak en je rijd gewoon gratis. Afgezien van de dikke belasting natuurlijk straks op elektrisch laden/rijden/bezit, want de roverheid wil ook wel een graantje meepikken van jou verdiensten.

          Oja, en ik ben echt wel een man van steen uit vorige eeuw.

          #18299098
          wagnas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 May 2007

            De accugebakjes denken alleen dat ze snel zijn omdat ze zich moeten bewijzen in het verkeer. De rest op de weg geeft nooit bovengemiddeld gas bij acceleraties overal. Maar de accugebakje rijder doet dat wel als iemand met een minderwaardigheidscomplex.

            In 0-50km/h zijn ze snel, maar nooit sneller dan een alerte reactievermogen van de dinonaurussap auto. Andersom kan ook dat het accugebakje flink sneller is, als de brachiosaurus zelfs zit te slapen of met een alien mobieltje aan het klooien is.

            Boven de 50 rijden alle dikkere auto’s inclusief de TDI’s en GTI’s de accugebakjes helemaal zoek en boven de 100 nog meer. Ook omdat het accugebakje wel heel erg snel inéén valt van ellende (lees accuzuur). De Tesla’s tellen we niet mee. Anders mogen we voor dat geld ook met een dikke 3 liter Audi A6 TDI aan de start verschijnen of een BMW 340i of Corsa OPC. En dan gaat hetzelfde weer op als net genoemd.

            Mijn Vectra C is ook geruisloos stil. En onderhoudsvriendelijk (zoals alle moderne auto’s).

            Uiteindelijk gaan we allemaal naar elektrahokjes maar vandaag nog niet. En morgen ook niet. Echt autorijden is zoveel leuker. :D :thumbup

            #18299099
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Ik heb nu in een aantal elektrische/semi elektrische auto’s gereden en moet zeggen het rijd zeker goed.
              Verassend goed zelfs, en ik ben een enorme auto gek hoor het liefste een dikke 6,8,10,12 cilinder.

              Maar ik zie mij zeker als daily zeker een elektrische auto rijden.

              En dat gelul over wat sneller naar de 100 gaat is alleen voor de tiener met zijn scooter van belang.

              #18299100
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @wagnas wrote:

                De accugebakjes denken alleen dat ze snel zijn omdat ze zich moeten bewijzen in het verkeer. De rest op de weg geeft nooit bovengemiddeld gas bij acceleraties overal. Maar de accugebakje rijder doet dat wel als iemand met een minderwaardigheidscomplex.

                In 0-50km/h zijn ze snel, maar nooit sneller dan een alerte reactievermogen van de dinonaurussap auto. Andersom kan ook dat het accugebakje flink sneller is, als de brachiosaurus zelfs zit te slapen of met een alien mobieltje aan het klooien is.

                Boven de 50 rijden alle dikkere auto’s inclusief de TDI’s en GTI’s de accugebakjes helemaal zoek en boven de 100 nog meer. Ook omdat het accugebakje wel heel erg snel inéén valt van ellende (lees accuzuur). De Tesla’s tellen we niet mee. Anders mogen we voor dat geld ook met een dikke 3 liter Audi A6 TDI aan de start verschijnen of een BMW 340i of Corsa OPC. En dan gaat hetzelfde weer op als net genoemd.

                Mijn Vectra C is ook geruisloos stil. En onderhoudsvriendelijk (zoals alle moderne auto’s).

                Uiteindelijk gaan we allemaal naar elektrahokjes maar vandaag nog niet. En morgen ook niet. Echt autorijden is zoveel leuker. :D :thumbup

                En welke Audi A6 3l TDI, BMW 340i of Corsa OPC doet er net als een Tesla P85D 3.2 seconden over om de 100 te bereiken…? Uhm, is er überhaupt een Audi, BMW, laat staan een OPC die dit voor elkaar krijgt? ;) En zo’n Tesla heeft trouwens ook een top van 250… net als die dikke Audi of BMW….

                #18299101
                wagnas
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  Mijn post had natuurlijk een humoristische toon. :D De modellen van de merken heb ik zo uit de lucht gegrepen.

                  0-50 zijn de elektrische auto’s natuurlijk snel, en dat is het meest dode stuk van de normale benzine auto. Daarboven komt de benzineauto snel terug omdat die ook op ideale toeren blijft rijden.

                  Ik heb nu wel opgezocht op de Tesla site wat zo’n ding kost voor de normale mens zonder lease. Dat is 84000 euro. Voor dat geld koop je dikkere auto’s als opgenoemd. Heb ook wat Youtubes bekeken hoe een Tesla Model S het op hogere snelheid doet qua acceleratie maar dat valt erg tegen. Denk dat het zit in het zware gewicht.

                  Zag dat een BMW M4 er niet meer bij kon komen, maar de Tesla reed na de startvoorsprong nauwelijks verder weg.

                  Een Gallardo (is wel veel duurder) rijdt na de snelle start van de Tesla hem helemaal zoek. Zelfde met een Nissan GTR. De Tesla versnelt duidelijk langzamer boven de 100-200 dan de benzine auto’s.

                  Een E63 AMG is net sneller dan de Tesla in een dragrace, en kost ongeveer 88000 euro als ik het goed opgezocht heb. Dan is die Mercedes wel veel mooier en dat V8 geluid daar krijg je kippevel van.

                  #18299102
                  warhamstr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2009

                    700+km op een accu lading, met aanhanger. 5 volwaardige zitplaatsen en laadruimte. Dan gaan we er over nadenken.

                    #18299103
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      https://www.youtube.com/watch?v=7RIcp8r_cD0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      tesla model S met powerpack op de rollenbank

                      auto wordt bijna in mijn achtertuin gebouwd… zie er heel veel rond crossen met groene platen

                      #18299104
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Prestaties zijn natuurlijk niet de factor om er wel of niet voor te gaan, denk dat als de reikwijdte naar ongeveer 800KM gaat en je binnen een half uur kan laden de meesten wel overstag gaan. Natuurlijk bij een betaalbare prijs. Tesla is nu bezig met een betaalbare familiewagen. Dus gaat echt wel komen. Het is niet OF maar WANNEER het straatbeeld meer elektrisch dan fossiele auto’s heeft.
                        Hoe eerder hoe beter, daar is iedereen het volgens mij wel eens. Met elektrische auto’s kan je ook onwijs gave dingen doen. Simuleren van schakelen, meerdere motor en uitlaat geluiden (voor de petrol heads) etc. etc. En ook daar ga je straks een hele markt krijgen voor tuning en dergelijke. Betere accu’s, sterkere motoren, onderdelen van lichtere materialen, je kan je lol niet op denk ik.

                        #18299105
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          Trouwens wat vinden wij nou van het uiterlijk van die Chinese en Taiwanese accubakje`s.
                          Zijn dat nou kwa smaak voor de bling bling generatie? king:

                          #18299106
                          SimpleFace
                            Lid sinds:
                            14 July 2014

                            De chinese nep tesla ziet er goed uit, net als een echte Tesla. De Taiwanese Thunder Power ziet er een beetje minder uit door de gekke mond en iets te frivool. De Chinese Tesla design vind ik wel dik in orde gewoon. Maar alle lektrische wagens hebben echt een supercool interieur zoals we die in films zagen over de toekomst. Eindelijk vernieuwing in autoland.

                            Dit ziet er toch dik gelikt uit:

                            En met een druk op de knop zet je de boel in nachtmodus, of je doet er een ander skin’netje op, of je maakt je eigen kadett skin voor je elektrische unicorn. I like king:

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.